Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo ELEMNT GPS

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 mar 2017 07:01

De Bolt is 22.1 mm dik. De Edge 1000 is precies 20 mm dik.

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 17 mar 2017 13:57

RKN schreef:Hier die lompe koelkast vd zijkant;

Afbeelding

Valt wel mee toch?
ziet er goed uit hoor.. aangezien ik al een half jaar met customer service bezig ben van Garmin heb ik besloten om volledig van Garmin af te gaan...

heb de Wahoo bolt ook besteld.. de functies met de telefoon zien er ook top uit.
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 mar 2017 15:00

SqueeZer schreef:
TL@ schreef:Jammer dat ie niet gewoon past op een Garmin mount, kan toch niet zo moeilijk zijn om een beetje uniformiteit in te brengen (ik heb nu een Tilquist mount voor de Garmin en die zou ik dan niet meer kunnen gebruiken)
Waarom een Garmin mount als die van hun op maat van het toestel gemaakt is en mooi aansluit?

Afbeelding

Maar ik zag dat een Tilquist een TT mount is, meestal is het enkel het binnenwerk dat de richting bepaald van je mount en kan je dit draaien zodoende een Elemnt wel werkt of het binnenwerk vervangen voor een Wahoo adapter.
Die Tilquist monteer je op de stuurpen faceplate waardoor die lelijke band niet rond je stuur moet, ziet er gewoon veel beter uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 mar 2017 15:01

chrisgr schreef:Ikzelf heb een Garmin 1000, mijn vrouw een 500, maar die wil ook kunnen navigeren. Met hetgeen ik hier lees, overweeg ik ernstig de Wahoo.
Ik ben de nodige info aan het inzamelen, maar blijf nog met een aantal vragen momenteel.
Om een route te downloaden, kan dit enkel via Ridewithgps en Strava? En moet je hiervoor betalend lid zijn op deze sites?
Nu maak ik vaak routes aan via Routeyou dat ik heel gebruiksvriendelijk vind, maar dit is niet mogelijk met dit toestel zeker?
Ik verneem juist dat er een upgrade is sinds gisteren waardoor het nu mogelijk is om routes te maken vanaf het toestel.
Je kan met elke willekeurige routeplanner een route maken in GPX formaat. De route opslaan in bijv dropbox of in een email en dan kan je hem zo importeren via de telefoonapp van Wahoo. Bij het klikken op alle op je telefoon staande gpx bestanden wordt gevraagd of je ze wil importeren in de app en staan ze dus ook op het apparaat.

Je kan inderdaad ook via de telefoonapp direct een route plannen, echter ben je dan heel erg beperkt in de mogelijkheden omdat je geen invloed hebt op de route die dan gemaakt wordt.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 17 mar 2017 17:19, 3 keer totaal gewijzigd.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 17 mar 2017 15:02

Eén of andere schimmige site heeft ook een review de wereld in gemikt... ;)

Enige (nieuwe) kritiekpuntje is contrast vh scherm

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 mar 2017 15:20

Wil je niet die band om je stuur, doe er wel een (lelijke) bel om en andere losse draden? ;)

deblaauwesigaar
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2010 10:39

deblaauwesigaar 17 mar 2017 15:54

Hoe zit dat met pairen. Iphone met de Wahoo. Mijn camera is kaduk, kan ik hem dan wel pairen. QR-code kan ik namelijk niet scannen !

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 mar 2017 16:43

alliance_0 schreef:Wil je niet die band om je stuur, doe er wel een (lelijke) bel om en andere losse draden? ;)
Die draad is er ondertussen inderdaad al af, Garmin zit ook op kasseien goed vast.

Die bel, tja roepen is ook maar asociaal hé :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 mar 2017 17:06

deblaauwesigaar schreef:Hoe zit dat met pairen. Iphone met de Wahoo. Mijn camera is kaduk, kan ik hem dan wel pairen. QR-code kan ik namelijk niet scannen !
Voor zover ik weet en terug kan vinden heb je voor het pairen je camera nodig voor het scannen van de QR code.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 mar 2017 17:12

TL@ schreef:
alliance_0 schreef:Wil je niet die band om je stuur, doe er wel een (lelijke) bel om en andere losse draden? ;)
Die draad is er ondertussen inderdaad al af, Garmin zit ook op kasseien goed vast.

Die bel, tja roepen is ook maar asociaal hé :lol:
Tuurlijk bel heb je nodig :winkthumb: BTW Wat zijn jouw ervaringen qua geluid. Ik lees daar heel verschillend over, ook het rammelen tijdens het rijden. Ik zit namelijk ook aan zo'n bel te denken. Ik heb nu een mini bel van BBB, maar die is nauwelijks hoorbaar met allerlei omgevings geluid.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 mar 2017 19:04

Weet ik genoeg. Hij is me te duur om niet goed z'n werk te doen.

deblaauwesigaar
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2010 10:39

deblaauwesigaar 17 mar 2017 19:09

[quote="SqueeZer"]@deblauwesigaar dan heb je wel een issue om je Wahoo gepaired te krijgen want je moet toch echt die QR code kunnen scannen hiervoor. Geen idee wat er precies kapot is aan je camera en over welk modeltype het gaat overigens? Kan namelijk met wat geluk vrij goedkoop hersteld worden.

back camera van mijn iphone5s is defect. Heb zelf al een andere gemonteerd.Werkte helaas niet. Zou ik die QR code ook met mijn front camera kunnen scannen ?

Plaats reactie