Geralt schreef:Nog vreemder, de clone kwam er vaker uit als snellere fiets zijnde dan het originele produkt. Hoe verklaren jullie dat dan?
Heb je ook een betrouwbare bron?
Ik lees dat soort berichten ook wel eens, als ik dan kijk naar de opzet van het onderzoek dan denk ik 'ja duhhh'.
Geralt schreef:Okay, Pinarello zelf roept dat het gevaarlijk is om imitatie te kopen want deze hebben geen kwaliteitscontrole etc. laat me niet lachen Pinarello....
De enige reden is dat jullie minder verkopen door deze clones!
Pinarello verkoopt er niet meetbaar minder fietsen door.
Wie immers niet meer dan 500 Euro voor een frame over heeft zal zeker niet een veelvoud neerleggen voor een frame.
Wel doet goedkope imitatie afbreuk aan het merk en dat is ook waarom ze actie ondernemen tegen inbreuk.
Geralt schreef:Zoals al eerder hier geschreven hoor ik vaker dat er echte breken dan cloneframes.
Dat leest als selectieve perceptie.
Om te weten wat er wel en niet van klopt moet je echte verkoopcijfers hebben en die ga je niet vinden. Los daarvan, zonder Jaap weet je niet eens of de klager wel een echte Pina heeft dus ik kan hier weinig mee.
Geralt schreef:En ga nu aub ook niet weer beweren dat deze er weinig rondrijden, want als deze wereldwijd niet verkocht worden tgen grote aantallen zou heel het interweb* er niet mee vol staan. Ook het gegeven zoals hier eerder beweert dat iemand met een clone dit niet aan de grote zal hangen uit schaamte voor zijn cloneaankoop is natuurlijk lariekoek!
Iemand waarbij het frame echt breekt en vol op zijn plaat gaat heeft geen keuze, deze wordt vaak al bekend gemaakt door omstanders, clubgenoten, ritcollega's of wat dan ook want een ieder zal grag beweren dat er weer een clone is gestorven en dat dat je deze niet moet kopen.
IMHO, het lijkt er meer op dat clone rijders ook geen echte fietsers zijn maar dat spul kopen voor de show. Zie ook de Aziaat in het eerder gelinkte filmpje, die gaf zelf al aan niet teveel te fietsen.
* Het woord interweb valt onder het auteursrecht Richard Rawlings van Grease Monkey Garage
Geralt schreef:Ik snap best dat als je een tig K neerlegt voor een fiets dat ie dan in je hoofd wel beter MOET zijn om een en ander te rechtvaardigen, echter leert de praktijk dat deze vlieger niet altijd opgaat!
Wie niet in zijn materiaal gelooft zit niet fijn op zijn fiets.
Sommige mensen betalen graag iets meer om nog meer te geloven in hun materiaal.
Geralt schreef:Chinese no-name frames zijn niet slecht.
Wel goedkoper.
Beweert eigenlijk niemand hier, het enige wat mensen wel zeggen is dat een no-name geen garantie afdeling heeft. Wie zijn clone naar de filistijnen rijd kan niet terugvallen op fabrieksgarantie bij zijn leverancier.
Geralt schreef:OF een PInarello is véél te duur, zo kan men het ook uitleggen!
Op een VW kun je ook wel een merklogo van Mercedes plakken.
Of Mercedes te duur is, als ik op de weg kijk heb ik het idee dat 'te duur' vooral een kwestie is van wat je iets waard vind.
Ik geloof best dat er goede Chinese carbon frames zijn, waarom niet?
De andere kant, een no name leverancier heeft niks te verliezen als er een keer een frame breekt, of meerdere frames breken.
Dat is waarom no names hun best doen een bepaalt imago op te bouwen.
Geralt schreef:PS ik heb geen fietsenzaak, geen binding cq familiebanden met een fietsenzaak en ook geen IP adres van een fietsenzaak of fietsenverkoper!
Geralt schreef:Nu fiets ikzelf al een 38 jaar als sport en ben al tig jaar werkzaam in de fietsenwereld maar zo'n onzin als hier soms wordt neergetypt slaat soms helemaal nergens op.
Je hebt geen binding met een fietsenzaak maar je werkt al tig jaar in de fietsenwereld.