Pagina 11 van 100

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 13:02
door nutsjesmoar
Goed overtuigend stuk geschreven, proficiat. Nu graag bronnen in de trant van artikelen en links naar onderzoeken. Want beweringen als
Ik weet zeker dat als men iedereen die hier nu roept over delaminering etc en slechtere rijeigenschappen blind op twee fietsen laat rijden, waarvan 1tje een clone dat er geen significant verschil gaat onstaan tussen de keuzes!
Deze test is al meerdere malen uitgevoerd met wedstrijdrijders, zelfs profs en mekaniekers van Pinarello, en daarbij is nooit gebleken dat de clone slechter fietst!
Nog vreemder, de clone kwam er vaker uit als snellere fiets zijnde dan het originele produkt. Hoe verklaren jullie dat dan?
Ik ken zelf honderden wedstrijdrijders in zowel race en mtb en ook vele die op clones hebben gereden en nog rijden, zelfs teams schuwen het niet om een Chinees no-name te bestickeren met firma of teamnaam, is danwel geen clone maar no-name frame maar gaat om wat jullie beweren over de kwaliteit van Chinese framebouwers etc.
en
Op het web staan diverse testen en ervaringen van mensen die een clone of no-name frame hebben en die alles getest hebben en toch bij de clone uitkwam (blindelings getest)
Vragen om onderbouwing. Dit zomaar schrijven maakt jouw stuk net zo 'blabla' als dat jij alle andere forumleden hier noemt.

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 13:04
door Sieper
Geralt, Wie probeer je nu eigenlijk te overtuigen, jezelf? Een grote (een erg lange) drogreden.

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 13:10
door Jaap Telder
Geralt schreef:Tja jullie roepen allemaal om het hardtse omtrent carbonmatjes hier en carbonmatjes daar en die Chinese hebben de geometry gecloond en daarom rijden ze niet heel erg slecht!
Maar blabla is dat mijnsinziens!
Hier op t forum is er iemand die op een clone gefietst heeft van een clublid en vondt de rijkwaliteiten van de clone zeer slecht hahahah...
Nu fiets ikzelf al een 38 jaar als sport en ben al tig jaar werkzaam in de fietsenwereld maar zo'n onzin als hier soms wordt neergetypt slaat soms helemaal nergens op.

Teneerste diegene die beweert dat een clone/no-name in welke zin dan ook van een Pinarello slechter rijdt als een originele l+lt uit zijn nek en/of is zo bevooroordeeld dat het echte wel beter MOET zijn om de hoge prijs te kunnen rechtvaardigen.
LET wel ik heb het over de clone frames van de laatste tijd!
Ik weet zeker dat als men iedereen die hier nu roept over delaminering etc en slechtere rijeigenschappen blind op twee fietsen laat rijden, waarvan 1tje een clone dat er geen significant verschil gaat onstaan tussen de keuzes!
Deze test is al meerdere malen uitgevoerd met wedstrijdrijders, zelfs profs en mekaniekers van Pinarello, en daarbij is nooit gebleken dat de clone slechter fietst!
Ik heb het nu niet over het feit wat wel en niet mag en of imitaties wettelijk niet mogen en of diegene die ze aanschaft eikels zijn die geen geld hebben maar enkel over het gegeven van rijeigenschappen en kwaliteit.
Okay, Pinarello zelf roept dat het gevaarlijk is om imitatie te kopen want deze hebben Nog vreemder, de clone kwam er vaker uit als snellere fiets zijnde dan het originele produkt. Hoe verklaren jullie dat dan?
geen kwaliteitscontrole etc. laat me niet lachen Pinarello....
De enige reden is dat jullie minder verkopen door deze clones!
Maar die regel wordt niet gebruikt om andere te behoeden voor clones.
Zoals al eerder hier geschreven hoor ik vaker dat er echte breken dan cloneframes.
En ga nu aub ook niet weer beweren dat deze er weinig rondrijden, want als deze wereldwijd niet verkocht worden tgen grote aantallen zou heel het interweb er niet mee vol staan. Ook het gegeven zoals hier eerder beweert dat iemand met een clone dit niet aan de grote zal hangen uit schaamte voor zijn cloneaankoop is natuurlijk lariekoek!
Iemand waarbij het frame echt breekt en vol op zijn plaat gaat heeft geen keuze, deze wordt vaak al bekend gemaakt door omstanders, clubgenoten, ritcollega's of wat dan ook want een ieder zal grag beweren dat er weer een clone is gestorven en dat dat je deze niet moet kopen.
Ik ken zelf honderden wedstrijdrijders in zowel race en mtb en ook vele die op clones hebben gereden en nog rijden, zelfs teams schuwen het niet om een Chinees no-name te bestickeren met firma of teamnaam, is danwel geen clone maar no-name frame maar gaat om wat jullie beweren over de kwaliteit van Chinese framebouwers etc.
Maar ik hoor slechts zelden dat iemand niet tevreden is met deze frames of er problemen mee heeft gehad!
Ik snap best dat als je een tig K neerlegt voor een fiets dat ie dan in je hoofd wel beter MOET zijn om een en ander te rechtvaardigen, echter leert de praktijk dat deze vlieger niet altijd opgaat!
Chinese no-name frames zijn niet slecht.
Wel goedkoper.
OF een PInarello is véél te duur, zo kan men het ook uitleggen!
Maar dan niet blindelings dingen gaan roepen die niet kloppen of die in de praktijk niet staven als zijnde brasframes!
Op het web staan diverse testen en ervaringen van mensen die een clone of no-name frame hebben en die alles getest hebben en toch bij de clone uitkwam (blindelings getest)
Haha, die Gerald.
Ik heb niet gezegd dat een cloon zeer slecht rijdt. Ik zeg dat het niet te vergelijken is met de echte. Wel bij de feiten blijven, maar dat is moeilijk voor jou?

...Deze test is al meerdere malen uitgevoerd met wedstrijdrijders, zelfs profs en mekaniekers van Pinarello, en daarbij is nooit gebleken dat de clone slechter fietst!
Nog vreemder, de clone kwam er vaker uit als snellere fiets zijnde dan het originele produkt. Hoe verklaren jullie dat dan?...


Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord :lol: :lol: :lol: Het wordt nu wel steeds gekker.
Ik denk dat meneer Fausto Pinarello wel zou willen weten waar je dat vandaan haalt...

p.s. ik heb in mijn verzameling ook een Chinees (géén kloon) en het rijdt wel aardig. Daar gaat het ook niet om.
Het gaat om de nepperds die als het echte merk gepresenteerd worden en waarbij verteld wordt dat er ook nauwelijks verschil zit tussen echt en nep, wat natuurlijk voor geen meter waar is.

Als je liever een kloon koopt is dat jouw keuze.
Als het je het gevoel geeft een echte te rijden is dat verbeelding. Daar spelen de Chinezen juist ook op in, dat is voor hun lucratieve handel.
Maar het blijft nep.

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 13:21
door Ernie C.
Het heeft verder ook weinig met dit topic te maken. wat Geralt schrijft heeft meer te maken met de vraag of er veel mensen zijn die het verschil merken tussen instap, middenklasse en high end. Als je dat verschil niet merkt maakt dat het instapframe nog niet meteen high end. High end wil zeggen is het maximaal haalbare in r&d en materiaalgebruik met het daaraan gekoppelde prijskaartje en status. Ik merk het verschil ook niet tussen een kermishorloge en een Rolex en 95% van de mensen vinden Bose meuk ook geweldig klinken.

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 13:48
door Jaap Telder
https://www.youtube.com/watch?v=Kkw8hqpBb88

Op zo'n flexstuur/fiets zou ik niet graag de afdaling ingaan...

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 14:03
door Deleted_User
Jaap Telder schreef:https://www.youtube.com/watch?v=Kkw8hqpBb88

Op zo'n flexstuur/fiets zou ik niet graag de afdaling ingaan...
Afbeelding

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 14:27
door TL@
Zo uitzonderlijk is dat niet hoor.

Ik heb een FSA compact stuurtje (alu) en dat geeft ook veel mee (niet zoveel als op het filmpje maar toch), ik vind dat best aangenaam, geeft meer comfort als het beenhard Fizik stuurtje dat ik ervoor had.

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 14:35
door NicoNB
Geralt schreef:Nog vreemder, de clone kwam er vaker uit als snellere fiets zijnde dan het originele produkt. Hoe verklaren jullie dat dan?
Heb je ook een betrouwbare bron?
Ik lees dat soort berichten ook wel eens, als ik dan kijk naar de opzet van het onderzoek dan denk ik 'ja duhhh'.

Geralt schreef:Okay, Pinarello zelf roept dat het gevaarlijk is om imitatie te kopen want deze hebben geen kwaliteitscontrole etc. laat me niet lachen Pinarello....
De enige reden is dat jullie minder verkopen door deze clones!
Pinarello verkoopt er niet meetbaar minder fietsen door.
Wie immers niet meer dan 500 Euro voor een frame over heeft zal zeker niet een veelvoud neerleggen voor een frame.
Wel doet goedkope imitatie afbreuk aan het merk en dat is ook waarom ze actie ondernemen tegen inbreuk.

Geralt schreef:Zoals al eerder hier geschreven hoor ik vaker dat er echte breken dan cloneframes.
Dat leest als selectieve perceptie.
Om te weten wat er wel en niet van klopt moet je echte verkoopcijfers hebben en die ga je niet vinden. Los daarvan, zonder Jaap weet je niet eens of de klager wel een echte Pina heeft dus ik kan hier weinig mee.
Geralt schreef:En ga nu aub ook niet weer beweren dat deze er weinig rondrijden, want als deze wereldwijd niet verkocht worden tgen grote aantallen zou heel het interweb* er niet mee vol staan. Ook het gegeven zoals hier eerder beweert dat iemand met een clone dit niet aan de grote zal hangen uit schaamte voor zijn cloneaankoop is natuurlijk lariekoek!
Iemand waarbij het frame echt breekt en vol op zijn plaat gaat heeft geen keuze, deze wordt vaak al bekend gemaakt door omstanders, clubgenoten, ritcollega's of wat dan ook want een ieder zal grag beweren dat er weer een clone is gestorven en dat dat je deze niet moet kopen.
IMHO, het lijkt er meer op dat clone rijders ook geen echte fietsers zijn maar dat spul kopen voor de show. Zie ook de Aziaat in het eerder gelinkte filmpje, die gaf zelf al aan niet teveel te fietsen.

* Het woord interweb valt onder het auteursrecht Richard Rawlings van Grease Monkey Garage

Geralt schreef:Ik snap best dat als je een tig K neerlegt voor een fiets dat ie dan in je hoofd wel beter MOET zijn om een en ander te rechtvaardigen, echter leert de praktijk dat deze vlieger niet altijd opgaat!
Wie niet in zijn materiaal gelooft zit niet fijn op zijn fiets.
Sommige mensen betalen graag iets meer om nog meer te geloven in hun materiaal.
Geralt schreef:Chinese no-name frames zijn niet slecht.
Wel goedkoper.
Beweert eigenlijk niemand hier, het enige wat mensen wel zeggen is dat een no-name geen garantie afdeling heeft. Wie zijn clone naar de filistijnen rijd kan niet terugvallen op fabrieksgarantie bij zijn leverancier.
Geralt schreef:OF een PInarello is véél te duur, zo kan men het ook uitleggen!
Op een VW kun je ook wel een merklogo van Mercedes plakken.
Of Mercedes te duur is, als ik op de weg kijk heb ik het idee dat 'te duur' vooral een kwestie is van wat je iets waard vind.

Ik geloof best dat er goede Chinese carbon frames zijn, waarom niet?
De andere kant, een no name leverancier heeft niks te verliezen als er een keer een frame breekt, of meerdere frames breken.
Dat is waarom no names hun best doen een bepaalt imago op te bouwen.


Geralt schreef:PS ik heb geen fietsenzaak, geen binding cq familiebanden met een fietsenzaak en ook geen IP adres van een fietsenzaak of fietsenverkoper!
Geralt schreef:Nu fiets ikzelf al een 38 jaar als sport en ben al tig jaar werkzaam in de fietsenwereld maar zo'n onzin als hier soms wordt neergetypt slaat soms helemaal nergens op.
Je hebt geen binding met een fietsenzaak maar je werkt al tig jaar in de fietsenwereld. :?:

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 14:48
door Harryfietst
Prachtig dit allemaal! Chips en cola er bij en genieten maar! :like:

We hebben het hier onder andere over details waaraan je een Chinese imitatie kunt herkennen. En over verschil in rijeigenschappen. Maar de Chinese imitaties worden ook klonen genoemd en dat is onjuist. Als dat zo was kon je een Chinese imitatie namelijk niet onderscheiden van een echte. Immers, een kloon is een exacte kopie. Gelukkig zijn het geen klonen, dan kon iedereen worden genept zonder dat hij het in de gaten had! (Aan de andere kant, niemand had het dan in de gaten en dan hadden we deze discussie niet nodig.)

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 14:55
door DeletedUser02
Dit is toch wel een instant-classic hoor. 11 pagina's lief en leed en dan zo'n pareltje ertussen.

...Deze test is al meerdere malen uitgevoerd met wedstrijdrijders, zelfs profs en mekaniekers van Pinarello, en daarbij is nooit gebleken dat de clone slechter fietst!
Nog vreemder, de clone kwam er vaker uit als snellere fiets zijnde dan het originele produkt. Hoe verklaren jullie dat dan?...

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 15:18
door Geralt
NicoNB schreef:
Geralt schreef: Je hebt geen binding met een fietsenzaak maar je werkt al tig jaar in de fietsenwereld. :?:
Yep zekers... Fietswereld is groter dan enkel fietsenzaken, oplichters, Chinese framebouwers, Pinarello en het fiets forum :P :P :P
Denk bv aan wielerteams/ploegen.
Geloof me ik praat helemaal geen nepperds goed, zeker niet. Maar hier worden Chinese frames afgeschilderd als zijnde rommel en geen garantie of terugkoppeling mogelijkheden met leverancier enz, waar haal je dit vandaan?
Zal best bij enkele firma's zo zijn maar zeer zeker niet bij allemaal, moeten eens wat genuanceerder spreken en niet alles teveel op 1 hoop gooien.

Maar zal wel bronnen gaan verzamelen voor je om je te overtuigen.
Want ik kan het niet merk ik. (Wat overigens wel vreemd is want als bv Jaap iets zegt (niet persoonlijk tegen Jaap bedoeld) dat slikt men dat hier als waarheid zonder dat er ergens feiten overlegt dienen te worden laat staan dat ze ter discussie komen te staan???)
Echter heb ikzelf een test meegemaakt met een Trek Madone en een op maat gemaakt Chinees frame, niet nagemaakt en leek er ook niet op de Madone.
Dit met een bekende NL'se profrenner die nu nog aktief rijdt.
Zijn bevinding was onomstotelijk dat het Chinese frame, wat hij niet wist, sneller was, strakker stuurder en meer voorwaartse power gaf dat de fiets met Madone frame!
Test was zo gedaan dat hij niet wist op welke fiets hij reed door veel afplakwerk en een schermpje onderaan zijn bril zodat hij niet helemaal naar onder kon kijken.
Maar ik kan je met mijn hand op mijn hart zeggen dat er momenteel een NL'se profrijder op een Chinees no-name frame rondrijd tijdens de wedstrijden!
Wel compleet voorzien van het team paintschema etc.
En er zijn meerdere profrenners die niet op het merk rijden welke door het team gesponsord zijn, en meer dan 10 ook nog.

Re: Het Grote Imitatietopic (frames en onderdelen)

Geplaatst: 15 jun 2016 15:30
door Jaap Telder
Chinezen maken geen op maat gemaakte frames, enkel standaardmaten.

Waarschijnlijk bedoel je ex-profrenners, zoals Dekker die op een Apex rijdt?
Dat zijn vaak open-moldframes van goede kwaliteit en is geen namaak merkfiets.
Die kopen ze bij de grote gerenomeerde carbonframefabrikanten in Taiwan/Verre-Oosten met een goede kwaliteitscontrole, die ook voor de bekende merken de frames produceren.
Is heel wat anders dan de nepframes die gemaakt worden in bedenklijke fabriekjes in China, Bangladesh, Vietnam.

Welke profrenner bedoel jij met die Madone, ben nieuwsgierig, want ik ken wel wat mensen uit het milieu.