Dura Ace 9100
Dit kost 120 voor de batt en 70 voor de dflyvitamineb schreef:Je hebt gelijk. Zo ver ik het begrijp heb je dan nog een andere batterij en een wireless unit nodig. Lijkt mij niet dat dat samen meer dan €300 gaat kosten en je kan dan je 'oude' batterij evt. verpatsen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39996
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
9070 gearset is €1245, met die €190 erbij dan heb je toch voor €1435 de huidige DA groep met de nieuwe functionaliteit?
Less is bore
Vaak zitten bij die upgradekits er geen kabels, junctions en opladers bij. Daar moet je dus even goed op letten.
Overigens is het bereik van de 9070 AD max. 28 (officieel). Nu weet ik wel dat een 30 in de praktijk misschien toch werkt, maar dan heb ik liever een medium cage Ultegra.
Bike24 is niet de goedkoopste, maar ze hebben wel alles op voorraad en bovendien hoef ik dan niet weer dingen te verkopen.
Overigens is het bereik van de 9070 AD max. 28 (officieel). Nu weet ik wel dat een 30 in de praktijk misschien toch werkt, maar dan heb ik liever een medium cage Ultegra.
Bike24 is niet de goedkoopste, maar ze hebben wel alles op voorraad en bovendien hoef ik dan niet weer dingen te verkopen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
die ribble is wel interessant omdat je daar gelijk een Medium cage derailleur kan nemen,daniel1975 schreef:Met die ribble set heb je toch nig niet het nieuwe synchroshift?
verpats je de batterij en koop je een nieuwe. Dan heb je volgens mij alleen nog de EW-WU111 nodig. volgens mij heb je dan ook geen d fly meer nodig om gegevens over batterij en versnellingen via Ant+ naar je fietscomputer te sturen. (klopt dat?).
lijkt me dat je dan voor rond de 900 klaar moet zijn
wat bedoel jij met die BT-Unit @havana?
BT Unit = EW-WU111 oftewel de nieuwe "D fly".
Met die set van Ribble zit je aan €812, daar komt dan €190 bij voor de nieuwe batterij en de EW-WU111 + €20 voor een extra kabel, dan zit je aan 1022€, en dan krijg je nog iets terug voor de accu. Heel veel meer dan 50-60 euro zal dat niet opleveren, dus dan zit je ongeveer op 960€.
Toch ruim 130 euro goedkoper dan wanneer je alles via Bike24 zou bestellen.
De oplader is neem ik aan niet veranderd? [edit]. Reeds uitgevonden, nee, is niet veranderd, opladen kan gewoon met de oude lader (SM-BCR2).
Met die set van Ribble zit je aan €812, daar komt dan €190 bij voor de nieuwe batterij en de EW-WU111 + €20 voor een extra kabel, dan zit je aan 1022€, en dan krijg je nog iets terug voor de accu. Heel veel meer dan 50-60 euro zal dat niet opleveren, dus dan zit je ongeveer op 960€.
Toch ruim 130 euro goedkoper dan wanneer je alles via Bike24 zou bestellen.
De oplader is neem ik aan niet veranderd? [edit]. Reeds uitgevonden, nee, is niet veranderd, opladen kan gewoon met de oude lader (SM-BCR2).
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
jij hebt je huiswerk net wat beter gedaan
ik ging uit van zelfde prijs (120) voor nieuwe batterij als oude en dat je inderdaad 60 voor je oude batterij terug zou krijgen. En, ik vergat extra kabeltje van EW-WU111
ik ging uit van zelfde prijs (120) voor nieuwe batterij als oude en dat je inderdaad 60 voor je oude batterij terug zou krijgen. En, ik vergat extra kabeltje van EW-WU111
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39996
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Volgens mij is het compleet, zelfs met remkabels.havana schreef:Vaak zitten bij die upgradekits er geen kabels, junctions en opladers bij. Daar moet je dus even goed op letten.
Overigens is het bereik van de 9070 AD max. 28 (officieel). Nu weet ik wel dat een 30 in de praktijk misschien toch werkt, maar dan heb ik liever een medium cage Ultegra.
Bike24 is niet de goedkoopste, maar ze hebben wel alles op voorraad en bovendien hoef ik dan niet weer dingen te verkopen.
http://www.ribblecycles.co.uk/shimano-d ... #pid=30001
Als een 30 werkt zou ik liever de DA hebben, ziet er net iets gelikter uit dan die suf grijze ultegra groep.
Less is bore
Ultegra is wel saai, dat is zo, maar de meerprijs van DA vind ik niet gerechtvaardigd. Bovendien is een Ultegra AD ook stukken goedkoper te vervangen. Remmen wil ik wel DA, want daar zie ik duidelijk de meerwaarde.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39996
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zit er zoveel verschil in Ultegra of 9000 dan?
Less is bore
Niet heel veel, maar toch wel wat ja. Bovendien kon ik deze remmen voor een spotprijs kopen (150 euro voor het setje, nieuw).
Als ik zo de prijzen zie bij Ribble dan zou mijn keuze 9070 Di2 zijn of anders toch de eTap , het is een investering voor weer een aantal jaren - en wil je dan toch graag een saai grijs pak ( Ultegra ):
of toch net iets hipper ( Dura Ace Di2 - of eTap ) ?
of toch net iets hipper ( Dura Ace Di2 - of eTap ) ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless