Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Dura Ace 9100

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 04 okt 2016 21:15

Je hebt gelijk. Zo ver ik het begrijp heb je dan nog een andere batterij en een wireless unit nodig. Lijkt mij niet dat dat samen meer dan €300 gaat kosten en je kan dan je 'oude' batterij evt. verpatsen.

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 04 okt 2016 23:10

vitamineb schreef:Je hebt gelijk. Zo ver ik het begrijp heb je dan nog een andere batterij en een wireless unit nodig. Lijkt mij niet dat dat samen meer dan €300 gaat kosten en je kan dan je 'oude' batterij evt. verpatsen.
Dit kost 120 voor de batt en 70 voor de dfly

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39996
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2016 07:55

9070 gearset is €1245, met die €190 erbij dan heb je toch voor €1435 de huidige DA groep met de nieuwe functionaliteit?
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27990
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2016 08:20

Vaak zitten bij die upgradekits er geen kabels, junctions en opladers bij. Daar moet je dus even goed op letten.

Overigens is het bereik van de 9070 AD max. 28 (officieel). Nu weet ik wel dat een 30 in de praktijk misschien toch werkt, maar dan heb ik liever een medium cage Ultegra.

Bike24 is niet de goedkoopste, maar ze hebben wel alles op voorraad en bovendien hoef ik dan niet weer dingen te verkopen.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 okt 2016 10:24

daniel1975 schreef:Met die ribble set heb je toch nig niet het nieuwe synchroshift?
die ribble is wel interessant omdat je daar gelijk een Medium cage derailleur kan nemen,
verpats je de batterij en koop je een nieuwe. Dan heb je volgens mij alleen nog de EW-WU111 nodig. volgens mij heb je dan ook geen d fly meer nodig om gegevens over batterij en versnellingen via Ant+ naar je fietscomputer te sturen. (klopt dat?).

lijkt me dat je dan voor rond de 900 klaar moet zijn

wat bedoel jij met die BT-Unit @havana?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27990
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2016 10:32

BT Unit = EW-WU111 oftewel de nieuwe "D fly".

Met die set van Ribble zit je aan €812, daar komt dan €190 bij voor de nieuwe batterij en de EW-WU111 + €20 voor een extra kabel, dan zit je aan 1022€, en dan krijg je nog iets terug voor de accu. Heel veel meer dan 50-60 euro zal dat niet opleveren, dus dan zit je ongeveer op 960€.

Toch ruim 130 euro goedkoper dan wanneer je alles via Bike24 zou bestellen.

De oplader is neem ik aan niet veranderd? [edit]. Reeds uitgevonden, nee, is niet veranderd, opladen kan gewoon met de oude lader (SM-BCR2).

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 05 okt 2016 10:47

jij hebt je huiswerk net wat beter gedaan :)
ik ging uit van zelfde prijs (120) voor nieuwe batterij als oude en dat je inderdaad 60 voor je oude batterij terug zou krijgen. En, ik vergat extra kabeltje van EW-WU111

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39996
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2016 11:15

havana schreef:Vaak zitten bij die upgradekits er geen kabels, junctions en opladers bij. Daar moet je dus even goed op letten.

Overigens is het bereik van de 9070 AD max. 28 (officieel). Nu weet ik wel dat een 30 in de praktijk misschien toch werkt, maar dan heb ik liever een medium cage Ultegra.

Bike24 is niet de goedkoopste, maar ze hebben wel alles op voorraad en bovendien hoef ik dan niet weer dingen te verkopen.
Volgens mij is het compleet, zelfs met remkabels.
http://www.ribblecycles.co.uk/shimano-d ... #pid=30001

Als een 30 werkt zou ik liever de DA hebben, ziet er net iets gelikter uit dan die suf grijze ultegra groep.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27990
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2016 11:29

Ultegra is wel saai, dat is zo, maar de meerprijs van DA vind ik niet gerechtvaardigd. Bovendien is een Ultegra AD ook stukken goedkoper te vervangen. Remmen wil ik wel DA, want daar zie ik duidelijk de meerwaarde.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39996
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2016 11:35

Zit er zoveel verschil in Ultegra of 9000 dan?
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27990
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2016 11:39

Niet heel veel, maar toch wel wat ja. Bovendien kon ik deze remmen voor een spotprijs kopen (150 euro voor het setje, nieuw).

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6431
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 okt 2016 21:51

Als ik zo de prijzen zie bij Ribble dan zou mijn keuze 9070 Di2 zijn of anders toch de eTap , het is een investering voor weer een aantal jaren - en wil je dan toch graag een saai grijs pak ( Ultegra ):

Afbeelding

of toch net iets hipper ( Dura Ace Di2 - of eTap ) ?

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie