Het grote fietspomp topic
-
- Forum-lid HC
SensNR, zijn beide toppompen, met beide doe je een goede koop.
Voordeel bij de Joe Blow sport II is de manometer die boven aan de pomp bevestigd zit en dus wat makkelijker af te lezen is.
Smaak zal het belangrijkste aspect zijn.
Voordeel bij de Joe Blow sport II is de manometer die boven aan de pomp bevestigd zit en dus wat makkelijker af te lezen is.
Smaak zal het belangrijkste aspect zijn.
Waar is die onderbouwing of zijn je referenties dan dat de digitale meting accurater is maar dat de techniek erachter iets anders laat zien?Keezx schreef:Nee, de indicatie is nauwkeuriger, maar de techniek erachter bepaalt wat er weergegeven wordt en dat kan je niet zien.
Waar haal je dat vandaan Keezx want dit is loos gezwam in de ruimte?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Om mij te vangen moet je toch met wat beters komen vriend.
Je begrijpt toch wel dat een wijzerplaat of display niet hetzelfde is als als het element dat de druk opneemt?
Het zijn beide onderdelen van een drukmeter, maar een perfect display dat tot 0,001 bar kan weergeven is niets waard zonder een opneemelement dat gemaakt is met verfijnde techniek.
Bij een fietspomp zal het een metalen membraantje zijn met een hefboompje.
Drukmeting is vrijwel altijd analoog, slechts de weergave kan digitaal zijn.
Je begrijpt toch wel dat een wijzerplaat of display niet hetzelfde is als als het element dat de druk opneemt?
Het zijn beide onderdelen van een drukmeter, maar een perfect display dat tot 0,001 bar kan weergeven is niets waard zonder een opneemelement dat gemaakt is met verfijnde techniek.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik probeer je niet te vangen en vraag enkel om een onderbouwing/referentie van je opmerking dat: 'digitale meting accurater is maar dat de techniek erachter iets anders laat zien?'Keezx schreef:Om mij te vangen moet je toch met wat beters komen vriend.
Wie of wat ondersteund dat en hoe? Nogmaals zeggen dat je hier gelijk hebt doet het niet vriend.
Je zult hier met gedegen argumenten en referenties moeten komen buiten je persoonlijke mening.
Ik sta open voor informatie die mijn kennis doet toenemen maar dan moet je toch echt wel met wat beters komen.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
In 1996 de SKS Rennkompressor gekocht voor FL 59,95. Doet nog steeds uitstekend zijn werk. Alleen af en toe rubbertje vervangen.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
-
- Forum-lid
Ben het met Kees eens.Zorro schreef:Ik probeer je niet te vangen en vraag enkel om een onderbouwing/referentie van je opmerking dat: 'digitale meting accurater is maar dat de techniek erachter iets anders laat zien?'Keezx schreef:Om mij te vangen moet je toch met wat beters komen vriend.
Wie of wat ondersteund dat en hoe? Nogmaals zeggen dat je hier gelijk hebt doet het niet vriend.
Je zult hier met gedegen argumenten en referenties moeten komen buiten je persoonlijke mening.
Ik sta open voor informatie die mijn kennis doet toenemen maar dan moet je toch echt wel met wat beters komen.
Als de drukopnemer (kwalitatief) in beide pompen gelijk is, dan is het voordeel van een digitale weergave dat je deze beter kan aflezen dan een analoog exemplaar, waarvan je maar moet inschatten waar de wijzer staat. Je zou dus kunnen stellen dat de digitale versie gemakkelijker afleesbaar is, en daarmee dus nauwkeuriger 'lijkt'.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Een meetinstrument is zo nauwkeurig als de methode van ijking.
Hoe lang dat nauwkeurig blijft hangt af van de technische kwaliteit en het ontwerp.
De resolutie van wijzerplaat/display is natuurlijk niet bepalend voor de overall nauwkeurigheid van de manometer, bepaalt alleen hoe nauwkeurig er eventueel afgelezen KAN worden.
Bij een manometertje op een fietspomp zal in het beste geval 1 op de 1xxxxxxx geproduceerde eenheden gecontroleerd worden op het nog een beetje klopt en in de meeste gevallen nooit.
Ook al is de aflezing digitaal.
Hoe lang dat nauwkeurig blijft hangt af van de technische kwaliteit en het ontwerp.
De resolutie van wijzerplaat/display is natuurlijk niet bepalend voor de overall nauwkeurigheid van de manometer, bepaalt alleen hoe nauwkeurig er eventueel afgelezen KAN worden.
Bij een manometertje op een fietspomp zal in het beste geval 1 op de 1xxxxxxx geproduceerde eenheden gecontroleerd worden op het nog een beetje klopt en in de meeste gevallen nooit.
Ook al is de aflezing digitaal.
Herhaal dit niet onnodig
Ik heb liever analoge meetapparatuur ; digitale spul wekt imho een soort van schijnnauwkeurigheid.
Beste voorbeeld zijn wat mij betreft schuifmaatjes; bij een analoge zie je vanaf welke precisie het onnauwkeurig wordt, terwijl een digitale vrolijk tot drie cijfers achter de komma "nauwkeurig" uitspuugd
Beste voorbeeld zijn wat mij betreft schuifmaatjes; bij een analoge zie je vanaf welke precisie het onnauwkeurig wordt, terwijl een digitale vrolijk tot drie cijfers achter de komma "nauwkeurig" uitspuugd