Gisteren was het dan zover. Met 2 dozen onderdelen naar Cuijk om samen met Eric Mioch de hele dag aan de fiets te werken, lullen over onze schitterende hobby, en hopen dat het zou worden wat we in gedachte hadden. En dat is helemaal gelukt. Het spuitschema is uniek, dus pas als alles samen komt, weet je of het is wat je wilde. Een risico.....
Misschien maakte Eric wel het mooiste compliment: de mooiste Chesini die hij heeft opgebouwd (maar dat zei hij natuurlijk ook tegen jullie
).
Jullie mogen het met de eerste foto's doen (en ik erken dat fotograferen niet tot mijn kwaliteiten behoort). De boutjes van de zadelpen worden nog vervangen ('olie' kleurige zoals de overige boutjes), en het stuur gaat nog 0.5/1cm omlaag en daar komt een mooi (conische) spacer voor.
De opbouw:
Chesini Gran Premio disc (Spirit HSS buizen, t47 bracket, Chesini Blue, Chromatic green/blue/purple, gold paintjob)
Columbus vork
Campagnolo Record groep en SuperRecord Power2Max crank
Deda SuperZero stuur, stuurpen en zadelpen
Full carbon zadel (china)
Campagnolo Bora One DB
Schwalbe Pro One 25mm tubeless
Chris King balhoofdstel
DT Swiss steekassen
Look Keo Blade Ceramic pedalen
Lightweight bidonhouder
Zitto multicolor stuurlint met Chesini doppen
TIta boutjes (oil color)
Om uiteindelijk tot je het resultaat te komen is een hele bevalling. Maar ik heb genoten van iedere stap. De samenwerking met Eric (de NL vertegenwoordiger) is erg fijn, en ook Osvaldo (eigenaar Chesini) is erg betrokken. In alles merk je dat het een bijzonder product is en jij de klant. Dit geeft mij zoveel meer voldoening en plezier dan een so called topfiets uit het schap trekken.
Hoe rijd ie? Ik heb geen flauw idee. Ze mag nog even niet vies worden. Maar een fiets die ik helemaal af vind, zal waarschijnlijk (in mijn optiek) super rijden ......
Gewicht moet ik jullie nog schuldig blijven (de batterijen zijn leeg), maar ik verwacht rond de 8kg.