BigRingVR - real life video training
Ik hoop gewoon dat het allemaal niet te duur is/wordt.
Een abonnement zou voor mij echt een grote drempel zijn. Ik heb hier al Zwift, Spotify, Netflix, Strava en een peperduur TrainingPeaks. Daarnaast zal ik jullie, toffe, product niet structureel voor indoor training gaan gebruiken. Daarvoor mis ik het interactieve van Zwift.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
Ik zou het simpeler maken.ibooij schreef: ↑23 nov 2017 20:30 We zijn nog maar eens aan het overleggen over het subscription model. Sowieso gaan we een maandelijks abonnement aanbieden, maar het "Strippenkaart" idee is iets dat we niet willen negeren.
Als je een rit doet van drie kwartier of een uur kost dat 1 "strip". Echter, als je een warming up doet op een ander parcours, dan wil je niet dat die 5 a 10 minuten een strip kosten natuurlijk. Aan de andere kant, wij willen dan weer niet dat een ieder gewoon maar korte ritjes kan gaan maken zonder te betalen. We willen dus het aantal korte, onbetaalde, ritjes tot bijvoorbeeld 2 beperken. Als je dan een gewone, betaalde rit doet, dan zetten we die teller weer op nul, zodat je een cooling down kunt doen en volgende keer een warming up.
Ook willen we alleen aanbieden dat je zo'n korte rit kunt maken als je daadwerkelijk nog minstens 1 "strip" hebt.
Wat vinden jullie van dat idee en die beperking? Hebben jullie nog andere ideeën hierover die we moeten overwegen?
Dank alvast voor jullie reacties!
Als je kiest voor het strippenkaartmodel dan krijg je als je een rit selecteert de vraag of je wil warm rijden, zo ja voor hoe lang, of je dit in resistance mode wil doen of in ERG. Vervolgens ga je warm rijden op een door het systeem willekeurig gekozen parcours voor de tijdsduur die je zelf hebt aangegeven (ik zou zeggen max 10 min.). Vervolgens start automatisch de rit van je keuze.
Bijkomend voordeel is dat je renners kennis laat maken met parcoursen/beelden die ze nog niet kennen. Dat nodigt uit om het systeem nog meer te gaan gebruiken.
Heb je een abonnement dan geldt deze beperking niet en kun je inrijden wat je wil. Ik zou dan bij het selecteren van een rit de renner hetzelfde scherm voorschotelen met twee verschillen t.o.v. het strippenkaartmodel
1) de 10 min. tijdsbeperking geldt niet
2) je kunt zelf een parcours kiezen i.p.v. dat het systeem dit doet
Daarnaast zou ik nog een freemium model aanbieden waarbij je alleen Alpe d'Huez kan rijden tot aan de helft bijvoorbeeld. Ook het syncen naar Strava en/of het genereren van een TCX file zou ik hier uitzetten.
Qua prijzen zou ik inzetten op 1o euro per maand voor het abonnement en 2 euro per rit voor het strippenkaartmodel.
Laatst gewijzigd door havana op 24 nov 2017 09:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat ik het grotendeels met Havana eens ben. Al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik na 2 ritten gedaan te hebben, meer aantrekkingkracht heb tot Zwift, vanwege het meer interactieve deel. Ik denk dat het voor mij beperkt zal blijven tot het voorbereiden/verkennen van vakanties en incidenteel eens een beklimming rijden om nog eens dat "vakantiegevoel" te krijgen.
Wat denk ik wel een toegevoegde waarde kan zijn in dit kader is het toevoegen van ritten als Amstel, de monumenen, waalse pijl, marmotte etc. Waarbij je dan de mogelijkheid hebt om ook gedeeltes te "verkennen".
Verder nogmaals complimenten. Ik ben gisteren weer gestorven op de beklimming van de Roseland, net als afgelopen Juni in het eggie....
Ik zou het trouwens ook wel fijn vinden om tijdens de rit nog in de settings te kunnen rommelen. Gisteren wilde ik graag na een uurtje fietsen het maximale hellingspercentage aanpassen naar 5% om wat makkelijker te kunnen draaien op iets hogere rpm, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.
Wat denk ik wel een toegevoegde waarde kan zijn in dit kader is het toevoegen van ritten als Amstel, de monumenen, waalse pijl, marmotte etc. Waarbij je dan de mogelijkheid hebt om ook gedeeltes te "verkennen".
Verder nogmaals complimenten. Ik ben gisteren weer gestorven op de beklimming van de Roseland, net als afgelopen Juni in het eggie....
Ik zou het trouwens ook wel fijn vinden om tijdens de rit nog in de settings te kunnen rommelen. Gisteren wilde ik graag na een uurtje fietsen het maximale hellingspercentage aanpassen naar 5% om wat makkelijker te kunnen draaien op iets hogere rpm, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb dat ook regelmatig in het eerste weekend van juli geprobeerd halverwege de Galibier, maar daar lukte dat ook niet
Less is bore
LOL, dat klopt helemaal. Maar in de buitenlucht met de adrenaline die je dan hebt, heb ik er geen moeite mee om iets te versnellen en iets dieper te gaan. Daarvoor heb je uiteindelijk ook getraind en ga je ervoor. Nu was het misschien niet heel handig om me helemaal binnenste buiten te keren en dus maar wat lager rpm gaan trappen. Ik vond het dan ook weer zonde om te stoppen na een uurtje klimmen
Dank voor jullie reacties!
Het idee van het voorschotelen van willekeurige ritten in de opwarm modus om mense "lekker te maken" klinkt heel aantrekkelijk.
Een gratis rit is inderdaad iets dat we ook voor ogen hebben.
We gaan even tijd nemen in het weekend om te inventariseren wat we gaan doen.
We houden jullie op de hoogte, nogmaals dank.
Het idee van het voorschotelen van willekeurige ritten in de opwarm modus om mense "lekker te maken" klinkt heel aantrekkelijk.
Een gratis rit is inderdaad iets dat we ook voor ogen hebben.
We gaan even tijd nemen in het weekend om te inventariseren wat we gaan doen.
We houden jullie op de hoogte, nogmaals dank.
Ik zou zo'n gelikt vinkjesschema maken op je site, begrijp je dan wat ik bedoel? Anders kan ik wel een voorbeeld maken.
Uiteraard
Disclaimer, ik ben een marketeer/communicatieprofessional geen vormgever
Zo'n schema maakt de propositie inzichtelijk..
Disclaimer, ik ben een marketeer/communicatieprofessional geen vormgever
Zo'n schema maakt de propositie inzichtelijk..
Komt er ook een versie die op de iPad kan draaien?