Uit armoe naar single speed.
Een tijdje terug maakte ik een opmerking dat de TS beter een bakfiets kon aanschaffen en dat was redelijk serieus bedoeld. De gewichten die TS naast zijn eigen gewicht op de fiets meeneemt zijn veel te hoog voor een fiets. Voor een keer zal dat geen probleem zijn, maar als je dat structureel doet zoals TS, dan sloop je die fiets. Dan kan je wel klagen dat fabrikanten tegenwoordig brol leveren, maar het probleem is dat je de fiets als vrachtwagen gebruikt, terwijl een fiets daar niet voor gebouwd is.
TS doet me denken aan iemand die een paard nodig heeft maar een hond koopt en dan klaagt dat die hond het werk niet aankan en dat dit de schuld van die hondenfokkers is, die alleen maar geld willen verdienen en geen goede dieren willen fokken.
TS doet me denken aan iemand die een paard nodig heeft maar een hond koopt en dan klaagt dat die hond het werk niet aankan en dat dit de schuld van die hondenfokkers is, die alleen maar geld willen verdienen en geen goede dieren willen fokken.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ik had ook al een soort bakfiets voorgesteld. De Bullit:
http://dutchcargobike.com.au/shop/bullitt/
Maar nova reageert niet. Of ik heb eens iets verkeerds geschreven in dit topic en nu sta ik op de zwart lijst. Of' hij wil niet luisteren naar serieuze voorstellen. Of,......bedenk een andere eigenzinnige karaktereigenschap van nova waarom hij dit niet overweegt
http://dutchcargobike.com.au/shop/bullitt/
Maar nova reageert niet. Of ik heb eens iets verkeerds geschreven in dit topic en nu sta ik op de zwart lijst. Of' hij wil niet luisteren naar serieuze voorstellen. Of,......bedenk een andere eigenzinnige karaktereigenschap van nova waarom hij dit niet overweegt
Live fast; die young. mijn blog
Het wordt druk in de "fanclub".....rob74 schreef: Of ik heb eens iets verkeerds geschreven in dit topic en nu sta ik op de zwarte lijst.
Er zijn veel wielertoeristen / elektrische fiets rijders die 20 of 30 kilo meer wegen dan ik, die regelmatig nog meer km rijden, dus op uw "structurele" basis.Karl66 schreef:Een tijdje terug maakte ik een opmerking dat de TS beter een bakfiets kon aanschaffen en dat was redelijk serieus bedoeld. De gewichten die TS naast zijn eigen gewicht op de fiets meeneemt zijn veel te hoog voor een fiets. Voor een keer zal dat geen probleem zijn, maar als je dat structureel doet zoals TS, dan sloop je die fiets. Dan kan je wel klagen dat fabrikanten tegenwoordig brol leveren, maar het probleem is dat je de fiets als vrachtwagen gebruikt, terwijl een fiets daar niet voor gebouwd is.
TS doet me denken aan iemand die een paard nodig heeft maar een hond koopt en dan klaagt dat die hond het werk niet aankan en dat dit de schuld van die hondenfokkers is, die alleen maar geld willen verdienen en geen goede dieren willen fokken.
Wat is voor een fiets of onderdeel ervan, het verschil tussen lichaamsvet en bvb een zak appels?
Waarom breekt bvb een handlebar af of een stuurpen? Ik zeg omdat het brol is. Mijn gewicht noch mijn bagage staat erop.
Wat mijn fietsen "sloopt" is zoals gezegd de brol die me wordt opgesolferd spijts wat ik opgaf. Te kleine kaders nopen tot lange stuurpennen, lange zadelbuizen , naar achter geplaatste bagage (om er niet met de hielen tegen te zitten), enz. Dat creërt hefboomeffecten, want krachten werken op uiteinden van de fiets frame structuur niet op het frame zelf. Een frame heb ik nog nooit gebroken. Vroeger niet, en nu spijts mijn soms 50+ kilo bagage niet. Het is gewoon alles wat uitsteekt dat afbreekt.
Het eerste om breuken te mijden is dus een groot genoeg frame. Verder is er door mijn keuze singlespeed ook soms een grote kracht op de aandrijving. Dat is een nadeel kant van de voordeel kant, de keuze die ik maakte.
Het probleem is, om uw terminologie/analogie te gebruiken, dat ik een paard vraag, en de verkopers me een hond opsolferen. Waarmee ik dan X jaar zit te sukkelen tot het me beu is, en de volgende me spijts X keer okee, hetzelfde lapt.
En daarom ijver ik nu om een eind te maken aan die reeks.
Een vrachtwagen is tientallen tonnen, geen tientallen kilo's.
Een hond is tientallen kilo's, en dat is wat ik vaak mee heb als bagage.
En eigenlijk staat hier niks nieuws.
Omdat ik geen zin heb om met een bakfiets rond te rijden zonder permanente noodzaak.rob74 schreef:Ik had ook al een soort bakfiets voorgesteld. De Bullit:
http://dutchcargobike.com.au/shop/bullitt/
Maar nova reageert niet. Of ik heb eens iets verkeerds geschreven in dit topic en nu sta ik op de zwart lijst. Of' hij wil niet luisteren naar serieuze voorstellen. Of,......bedenk een andere eigenzinnige karaktereigenschap van nova waarom hij dit niet overweegt
Ik weet niet op voorhand hoeveel bagage ik ga mee hebben. Dat hangt af van factoren waar ik geen invloed op heb. Soms heb ik gewoon niks mee, en reed ik dus louter voor de sport. Sport is er altijd, de bagage is er soms, en variabel van 1 tot 50 kilo.
Een bakfiets is voor mensen die quasi altijd bagage hebben en dat op voorhand weten. Zoals een bakker die X bestellingen kreeg en gaat leveren. Niet mijn situatie.
Was me dunkt OOK duidelijk. Gezegd. Misschien dient U te reageren op wat er staat, niet op wat er niet staat?
Om enkele voorbeelden te geven / te herhalen (sic) van brol / slecht werk: de laatste die me 2 fietsen leverde had bij de 1ste totaal genegeerd wat ik had gezegd dat ik wilde / de problemen die ik had opgegeven.
Bij de tweede fiets had hij 1 iets wèl gedaan: ik zat met mijn hielen tegen mijn dubbele fietstas en mijn achterlicht zat als de hond van rob74 te piepen in het hol dat de verder-dan-het-bagagerek uitstekende dubbele fietstas achteraan creerde.
Hij had het bagagerek verlengd met een bricolage van zelf gelaste staalbuisjes.
Een bricolage noem ik het, omdat er geen stevigheid / structuur in zat. Er was geen gesloten vorm / kooi. De achteraan uitstekende flanken waren daar onderling niet verbonden en het resultaat was dat toen ik er voor de 1ste keer mee reed, 5 km verder de schroeven van het achterlicht los werd getrild, en dat licht op de baan tuimelde. Ik heb de moeren toen vervangen door teflonmoeren en heb met een triplex plankje die open structuur gesloten en dat hielp. Intussen hangt zijn verlenging los met riemen op mijn bagagerek, omdat al zijn lassen zijn geroest en gebroken. Aan de originele bagagedrager is er niks, op wat afslijtsporen (het is aluminium dus minder slijtvast) van riemen, spanbandjes en schuren van fietstas, na.
Brol, prutswerk, Zijnde de laatste fietsverkoper die ik "versleet". Het was me uiteindelijk helemaal beu toen ik bijna verongelukte 5 min nadat hij mijn te korte stuurpen had vervangen door een zogezegde tandem achteraan stuurpen "die ie nog had liggen" en me voor de helft van de prijs (nog steeds 3 keer zoveel als de langere vaste die ik later "van armoe" ZELF zocht en bestelde).
Toen ie mijn twee fietsen aanpaste van X versnellingen naar 1 was zijn uitlijning van de tweede ook niet juist. Toen ik er, na thuisgeleverd te zijn, de eerste keer mee reed was er een heleboel gekraak.
Bij het zoeken naar de oorzaak en vergeleek met de andere reeds aangepaste fiets, merkte ik dat de afstandsbuscombinatie verschilde. Ik reed er krakend mee naar zijn winkel en hij zei dat de uitlijning goed was en dat ik waarschijnlijk het achterwiel / de ketting veel te veel had opgespannen / met mijn voet op de buis aanspannen of zo. Toen ik hem het verschil toonde tussen de afstandsbussen was hij zichtbaar boos. En toen ik hem vroeg om de ketting op te spannen zoals hij vond dat het moest, en er ZELF eens mee te gaan rijden, wist hij niet meer goed wat te zeggen. Hij "ging kijken". Uiteindelijk nam hij een korte bus / eerder moer, weg. Die had er dus gewoon teveel opgezeten, en uitlijning niet goed. En later, toen hij vrijwiel naar vaste pion ombouwde, gebruikte hij een aluminium afstandsringetje met drie 120 graden verschoven gaatjes erin voor de uitlijning. Gedaan. Okee. Ik betaal. Ik stap op mijn fiets. Ik zet aan. Ik merk een voorwaartse beweging zonder dat het achterwiel / dus de fiets volgt, en ringetje al gebroken. Stalen had ie niet liggen, moest worden besteld, waardoor ik terug stond waar ik vertrok.
En zo waren er, doorheen de jaren, talloze miskleunen door diverse verkopers. Ik vraag (en betaal voor) paarden en ik krijg honden. Kefferkes dan nog!
Bij de tweede fiets had hij 1 iets wèl gedaan: ik zat met mijn hielen tegen mijn dubbele fietstas en mijn achterlicht zat als de hond van rob74 te piepen in het hol dat de verder-dan-het-bagagerek uitstekende dubbele fietstas achteraan creerde.
Hij had het bagagerek verlengd met een bricolage van zelf gelaste staalbuisjes.
Een bricolage noem ik het, omdat er geen stevigheid / structuur in zat. Er was geen gesloten vorm / kooi. De achteraan uitstekende flanken waren daar onderling niet verbonden en het resultaat was dat toen ik er voor de 1ste keer mee reed, 5 km verder de schroeven van het achterlicht los werd getrild, en dat licht op de baan tuimelde. Ik heb de moeren toen vervangen door teflonmoeren en heb met een triplex plankje die open structuur gesloten en dat hielp. Intussen hangt zijn verlenging los met riemen op mijn bagagerek, omdat al zijn lassen zijn geroest en gebroken. Aan de originele bagagedrager is er niks, op wat afslijtsporen (het is aluminium dus minder slijtvast) van riemen, spanbandjes en schuren van fietstas, na.
Brol, prutswerk, Zijnde de laatste fietsverkoper die ik "versleet". Het was me uiteindelijk helemaal beu toen ik bijna verongelukte 5 min nadat hij mijn te korte stuurpen had vervangen door een zogezegde tandem achteraan stuurpen "die ie nog had liggen" en me voor de helft van de prijs (nog steeds 3 keer zoveel als de langere vaste die ik later "van armoe" ZELF zocht en bestelde).
Toen ie mijn twee fietsen aanpaste van X versnellingen naar 1 was zijn uitlijning van de tweede ook niet juist. Toen ik er, na thuisgeleverd te zijn, de eerste keer mee reed was er een heleboel gekraak.
Bij het zoeken naar de oorzaak en vergeleek met de andere reeds aangepaste fiets, merkte ik dat de afstandsbuscombinatie verschilde. Ik reed er krakend mee naar zijn winkel en hij zei dat de uitlijning goed was en dat ik waarschijnlijk het achterwiel / de ketting veel te veel had opgespannen / met mijn voet op de buis aanspannen of zo. Toen ik hem het verschil toonde tussen de afstandsbussen was hij zichtbaar boos. En toen ik hem vroeg om de ketting op te spannen zoals hij vond dat het moest, en er ZELF eens mee te gaan rijden, wist hij niet meer goed wat te zeggen. Hij "ging kijken". Uiteindelijk nam hij een korte bus / eerder moer, weg. Die had er dus gewoon teveel opgezeten, en uitlijning niet goed. En later, toen hij vrijwiel naar vaste pion ombouwde, gebruikte hij een aluminium afstandsringetje met drie 120 graden verschoven gaatjes erin voor de uitlijning. Gedaan. Okee. Ik betaal. Ik stap op mijn fiets. Ik zet aan. Ik merk een voorwaartse beweging zonder dat het achterwiel / dus de fiets volgt, en ringetje al gebroken. Stalen had ie niet liggen, moest worden besteld, waardoor ik terug stond waar ik vertrok.
En zo waren er, doorheen de jaren, talloze miskleunen door diverse verkopers. Ik vraag (en betaal voor) paarden en ik krijg honden. Kefferkes dan nog!
Wel zoals gezegd, ik heb enkele weken terug een Santos "Travelmaster 3+" besteld, speciaal aangepast (eigenlijk back to) van tandriem terug naar ketting.SqueeZer schreef:Misschien eens een adventure bike a la Trek 920 overwegen maar dan met Rohloff naaf en dergelijke maar das dan wss. weer te duur wss...
Je kan natuurlijk geen Lamborghini verwachten als je voor een 2pk betaald
De ketting zal, volgens de dealer, 1 zijn die KMC speciaal voor Santos produceert.
De fiets zal 4+ keer zoveel kosten als mijn huidige fietsen.
Om uw "... weer te duur" te repliceren...
Rohloff is gewoon niet van toepassing, wegens mijn singlespeed keuze, herinner je?
Dit is (alweer) allemaal gezegd geweest, dus uw kritiek in de trant van "je wil een halve euro betalen maar wil superbe kwaliteit de luxe mega enz", is, zoals ze op fora zeggen, een "stroman".
"Uiteindelijke" vragen waren en zijn er niet.
Ik somde problemen door brol op.
Ik zei dat ik degelijke fiets zocht.
Iemand gaf Santos Bikes op.
Ik heb me geinformeerd.
Ik heb besteld.
En verslag gegeven van het reilen en zeilen errond.
En de kritiek gepareerd van de luitjes die het blijkbaar normaal vinden dat een wiel bij het sturen in de weg komt van je voeten.
De vaste pion van de Santos zal overigens op zichzelf al "kwalitatiever" zijn dan deze die ik nu heb op mijn 2 huidige fietsen. De fietsverkoper die ze aanpaste ernaartoe heeft klaarblijkelijk niet op de gangbare manier uitgevoerd. Zoals me werd gezegd - ik had het zelf nog niet eens beseft. Er is namelijk geen tegenmoer. Dat betekent dat tegen duwen (om te remmen) het tandwiel gewoon los kan draaien. Dat is echter in dat dik jaar nog nooit gebeurd, blijkbaar zit dat tandwiel zo zonder tegenmoer toch erg vast. Er zijn 2 verklaringen: het is zodanig straf opgespannen dat beenspieren niet volstaan, OF het is gewoon vastgelijmd. Rara.
Ik somde problemen door brol op.
Ik zei dat ik degelijke fiets zocht.
Iemand gaf Santos Bikes op.
Ik heb me geinformeerd.
Ik heb besteld.
En verslag gegeven van het reilen en zeilen errond.
En de kritiek gepareerd van de luitjes die het blijkbaar normaal vinden dat een wiel bij het sturen in de weg komt van je voeten.
De vaste pion van de Santos zal overigens op zichzelf al "kwalitatiever" zijn dan deze die ik nu heb op mijn 2 huidige fietsen. De fietsverkoper die ze aanpaste ernaartoe heeft klaarblijkelijk niet op de gangbare manier uitgevoerd. Zoals me werd gezegd - ik had het zelf nog niet eens beseft. Er is namelijk geen tegenmoer. Dat betekent dat tegen duwen (om te remmen) het tandwiel gewoon los kan draaien. Dat is echter in dat dik jaar nog nooit gebeurd, blijkbaar zit dat tandwiel zo zonder tegenmoer toch erg vast. Er zijn 2 verklaringen: het is zodanig straf opgespannen dat beenspieren niet volstaan, OF het is gewoon vastgelijmd. Rara.
Een stroman is een repliek die vertrekt van een "aangepaste" versie van een daadwerkelijke repliek. "Reageren" op zaken die niet gezegd zijn. Is in feite niet reageren als dusdanig, eerder een intieme discussie met de vriend in de spiegel.SqueeZer schreef:Een stroman is in mijn woordenboek overigens iets heel anders maar goed je hebt een probleem en dat probleem is opgelost met je nieuwe Santos Travelmaster 3 waarmee ik je vele leuke kilometers zonder issues toewens en anders is er nog altijd
Of mijn nieuwe fiets, Santos Travelmaster 3+ (DRIE PLUS WAW) een eind zal maken aan de problemen die ik ervoor, moet nog BLIJKEN.
Ik ben namelijk al veel beloofd geweest en heb veel JA knikken gehad.
Niettemin doe ik mijn best om positief te zijn. Toen bleek dat de Santos ook al geen 52 tanden kettingblad aankon, en kettingkast zelfs met 48 (met 15 achter) nog niet kon, en de framemaat die ik eerst in gedachten had een te hoge buis bleek te hebben (Santos frames hebben typisch hoger zittende buizen om de frame sterkte te maximaliseren) - ik had ballet nodig om mijn been erover te krijgen, heb ik het even lastig gehIk geef hier toestemming om ze te publicerenad, en heb op het punt gestaan om spijts reeds betaald voorschot, de bestelling te annuleren. Ik had de annulatie mail en blabla errond reeds getypt, maar uiteindelijk afgezien van versturen.
Ik heb dus nog hoop / zie het nog zitten / ben positief ingesteld.
En als ik de fiets uiteindelijk geleverd krijg en kan gebruiken, zal ik ervaringen (+ en -) hier ook vertellen. Ik heb gemerkt dat veel luitjes hier zitten te POPELEN om ze te lezen, vooral in boekvorm.
U zei nietSqueeZer schreef:Nova schreef:"Uiteindelijke" vragen waren en zijn er niet.
Je oorspronkelijke beginpost begint op deze manier.
Scroll maar even terug.Een verhaal en een vraag.
Ik en dus vermoedelijk andere forumusers ook lopen nu al dik 12 blz. te zoeken naar die eigenlijke vraag die er dus niet is?
"vraag"
U zei
"uiteindelijke vraag".
... en er was geen uiteindelijke.
Er was "EEN vraag".
Dat was ook niet 1.
Maar "een". Niet numeriek.
Zoals bij een zak chips.
Ik eet een chip.
Ik lach met Homer.
Ik eet een chip.
Ik lach met Margie.
Snap je?
En dan is er nog: "brol" = een niet bestaand woord in het nederlandse taalgebied.
Voor de communicatie hier dus totaal zonder betekenis of effect.
Enfin: anderen gaan koffie drinken, ik ga lekker dineren.
Dit was en blijft een nep-topic.
Voor de communicatie hier dus totaal zonder betekenis of effect.
Enfin: anderen gaan koffie drinken, ik ga lekker dineren.
Dit was en blijft een nep-topic.