Om enkele voorbeelden te geven / te herhalen (sic) van brol / slecht werk: de laatste die me 2 fietsen leverde had bij de 1ste totaal genegeerd wat ik had gezegd dat ik wilde / de problemen die ik had opgegeven.
Bij de tweede fiets had hij 1 iets wèl gedaan: ik zat met mijn hielen tegen mijn dubbele fietstas en mijn achterlicht zat als de hond van rob74 te piepen in het hol dat de verder-dan-het-bagagerek uitstekende dubbele fietstas achteraan creerde.
Hij had het bagagerek verlengd met een bricolage van zelf gelaste staalbuisjes.
Een bricolage noem ik het, omdat er geen stevigheid / structuur in zat. Er was geen gesloten vorm / kooi. De achteraan uitstekende flanken waren daar onderling niet verbonden en het resultaat was dat toen ik er voor de 1ste keer mee reed, 5 km verder de schroeven van het achterlicht los werd getrild, en dat licht op de baan tuimelde. Ik heb de moeren toen vervangen door teflonmoeren en heb met een triplex plankje die open structuur gesloten en dat hielp. Intussen hangt zijn verlenging los met riemen op mijn bagagerek, omdat al zijn lassen zijn geroest en gebroken. Aan de originele bagagedrager is er niks, op wat afslijtsporen (het is aluminium dus minder slijtvast) van riemen, spanbandjes en schuren van fietstas, na.
Brol, prutswerk, Zijnde de laatste fietsverkoper die ik "versleet". Het was me uiteindelijk helemaal beu toen ik bijna verongelukte 5 min nadat hij mijn te korte stuurpen had vervangen door een zogezegde tandem achteraan stuurpen "die ie nog had liggen" en me voor de helft van de prijs (nog steeds 3 keer zoveel als de langere vaste die ik later "van armoe" ZELF zocht en bestelde).
Toen ie mijn twee fietsen aanpaste van X versnellingen naar 1 was zijn uitlijning van de tweede ook niet juist. Toen ik er, na thuisgeleverd te zijn, de eerste keer mee reed was er een heleboel gekraak.
Bij het zoeken naar de oorzaak en vergeleek met de andere reeds aangepaste fiets, merkte ik dat de afstandsbuscombinatie verschilde. Ik reed er krakend mee naar zijn winkel en hij zei dat de uitlijning goed was en dat ik waarschijnlijk het achterwiel / de ketting veel te veel had opgespannen / met mijn voet op de buis aanspannen of zo. Toen ik hem het verschil toonde tussen de afstandsbussen was hij zichtbaar boos. En toen ik hem vroeg om de ketting op te spannen zoals hij vond dat het moest, en er ZELF eens mee te gaan rijden, wist hij niet meer goed wat te zeggen. Hij "ging kijken". Uiteindelijk nam hij een korte bus / eerder moer, weg. Die had er dus gewoon teveel opgezeten, en uitlijning niet goed. En later, toen hij vrijwiel naar vaste pion ombouwde, gebruikte hij een aluminium afstandsringetje met drie 120 graden verschoven gaatjes erin voor de uitlijning. Gedaan. Okee. Ik betaal. Ik stap op mijn fiets. Ik zet aan. Ik merk een voorwaartse beweging zonder dat het achterwiel / dus de fiets volgt, en ringetje al gebroken. Stalen had ie niet liggen, moest worden besteld, waardoor ik terug stond waar ik vertrok.
En zo waren er, doorheen de jaren, talloze miskleunen door diverse verkopers. Ik vraag (en betaal voor) paarden en ik krijg honden. Kefferkes dan nog!