Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer
Ik ben dus helemaal maagd qua fiets navigatie/computers, heb op deze fiets een Specialized basic fiets cpu zitten.
Nu wil ik graag overstappen naar een mooie en gebruiksvriendelijke navigatie fietscomp. waar je gewoon meer mee kan dan wat afstanden en snelheid op afleest.
Zat als eerste aan de nieuwe Garmin 820 (basic) te denken, totdat ik ergens de nieuwe Wahoo Bolt zag in een reclame
Maar de functies zijn eigenlijk in verhouding hetzelfde, maar de Garmin heeft een kleurenscherm, of zie ik dat wat te simpel?
Nu wil ik graag overstappen naar een mooie en gebruiksvriendelijke navigatie fietscomp. waar je gewoon meer mee kan dan wat afstanden en snelheid op afleest.
Zat als eerste aan de nieuwe Garmin 820 (basic) te denken, totdat ik ergens de nieuwe Wahoo Bolt zag in een reclame
Maar de functies zijn eigenlijk in verhouding hetzelfde, maar de Garmin heeft een kleurenscherm, of zie ik dat wat te simpel?
Kleuerenschem is nou typisch zoiets dat het goed doet in specificatielijstjes, maar in de praktijk (wat mij betreft) geen bal toevoegt. Soms is het zelfs ronduit onhandig, afhankelijk van de situatie (slecht leesbare kaarten).
Vorsprung durch Pedantik
En daarom vraag ik ook of de basis specificaties hetzelfde zijn van de garmin en de Wahoo?alien schreef:Kleuerenschem is nou typisch zoiets dat het goed doet in specificatielijstjes, maar in de praktijk (wat mij betreft) geen bal toevoegt. Soms is het zelfs ronduit onhandig, afhankelijk van de situatie (slecht leesbare kaarten).
Kijk een kleurenscherm is niet een doorslaggevende keuze voor mij
Als je nu eens eerst zou weten wat voor jou 'basis-specificaties' zijn, dan valt daar veel makkelijker op te antwoorden. Niet iedereen heeft de tijd om hier een DC Rainmaker vergelijking te gaan maken. Speaking of which:
https://www.dcrainmaker.com/2017/03/wah ... eview.html
En nog beter:
https://www.dcrainmaker.com/product-com ... calculator
Veel plezier.
https://www.dcrainmaker.com/2017/03/wah ... eview.html
En nog beter:
https://www.dcrainmaker.com/product-com ... calculator
Veel plezier.
@Raven:
Bedankt voor de linkjes, vandaag bij mijn fietsenmaker geweest vanwege wat andere zaken en daar had ik het toevallig over de Wahoo Bolt.
Een van hun verkoopsters had sinds vorige week een Bolt via de vertegenwoordiger om te testen, dus eigenlijk een gesprek met haar aangegaan en de Bolt eens goed kunnen bekijken en hoe het werkt.
Deze zaak is enorm Garmin minded, maar na het uitgebreid testen van de Bolt gaan ze deze toch in hun assortiment opnemen
Dus toch maar besloten er 1 te bestellen bij hun
Helaas nog wel even wachten
Bedankt voor de linkjes, vandaag bij mijn fietsenmaker geweest vanwege wat andere zaken en daar had ik het toevallig over de Wahoo Bolt.
Een van hun verkoopsters had sinds vorige week een Bolt via de vertegenwoordiger om te testen, dus eigenlijk een gesprek met haar aangegaan en de Bolt eens goed kunnen bekijken en hoe het werkt.
Deze zaak is enorm Garmin minded, maar na het uitgebreid testen van de Bolt gaan ze deze toch in hun assortiment opnemen
Dus toch maar besloten er 1 te bestellen bij hun
Helaas nog wel even wachten
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als ik het hier goed lees is voor mij het grootste verschil dat, als je aanwijzingen wil, je de route MOET maken, of minstens eerst importeren, in RideWithgps.SqueeZer schreef:Er zijn een pak andere verschillen, ............
Is mijn veronderstelling juist?
Dat als je aanwijzingen wil je niet zomaar een gpx file die je doorgestuurd krijgt rechtstreeks in de Bolt kan zetten en klaar.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- LongTallErne
- Forum-lid
Stond er nog ééntje bij Mantel op de website (nu niet meer ....)
Hoop dus dat die voor mij is en ik m morgen binnen heb
(Heb overigens alleen de Bolt besteld. Sensoren van Garmin voldoen zo te lezen prima)
(Heb overigens alleen de Bolt besteld. Sensoren van Garmin voldoen zo te lezen prima)
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
- heinrich-gs
- Forum-lid
Dat kan ik bevestigen, werkt prima.LongTallErne schreef:Stond er nog ééntje bij Mantel op de website (nu niet meer ....)
Bliede met mien fietse
-
- Forum-lid
heinrich-gs schreef:Dat kan ik bevestigen, werkt prima.LongTallErne schreef:Stond er nog ééntje bij Mantel op de website (nu niet meer ....)
kleine tip: Als je (zoals ik een garmin forerunner 235) horloge gebruikt van Garmin met ingebouwde hartslagsensor, dien je die wel aan te zetten op een activiteit (ik kies voor 'overige' ivm het niet dubbel laden naar strava) anders valt na ca. halve minuut je Ant+ signaal weg en zie je je hartslag niet meer op de Bolt.