Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Automobilisten terreur

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 13 mei 2017 21:18

Fietsen?altijd schreef:
Keezx schreef:PVV stemmer?
Ik gok VNL. Wedje doen? ;)
Ik zet in op Forum voor Democratie ;)

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 13 mei 2017 22:23

Dat denk ik nu weer niet....Thierry heeft zich (nog) niet laatdunkend over rechters uitgelaten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 13 mei 2017 22:45

Jullie kunnen je allemaal vinden in de rechtspraak blijkbaar?

ncornelisse
Forum-lid

ncornelisse 13 mei 2017 22:47

mackersv2.0 schreef:De Wedrenners zijn inderdaad in en in triest.

Vloekend en schreeuwend door rood rijden, links rijden, andere weggebruikers de berm in dwingen hoort er allemaal standaard bij, anders heb je niet echt gefietst.
Haha in het rondje zit maar 1 stoplicht waar iedereen wel moet wachten. Daar durf je niet zo over te steken. Mensen die nooit meegereden hebben schreeuwen het hardst.

Er wordt idd hard gereden, maar mijn inziens gewoon normaal. Het harde rijden gebeurd op autoluwe wegen in Dld.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 13 mei 2017 23:07

EmPeHa schreef:Jullie kunnen je allemaal vinden in de rechtspraak blijkbaar?
Jawel.
Rechtspraak in Nl is vrij goed. Wetgeving daarentegen kan vaak wel beter. Ook uitvoering van wetten door overheden en politie kan op onderdelen beter.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 mei 2017 01:10

Een rechter wordt betaald om alles wat hij voorgelegd te wegen naar zijn kennis, ervaring en oordeelsvermogen.
Of ik het met een vonnis eens ben doet niet terzake.
Niets in de menselijke wereld is perfect, dus ook de rechterlijke macht niet, maar vanuit de onderbuik schoppen tegen rechters die iets anders beoordelen dan ik is me vreemd.
Herhaal dit niet onnodig

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 mei 2017 05:57

Rechtspraak is in NL goed, de strafmaat is soms inderdaad wel wat onlogisch. Geldt ook voor het boetesysteem trouwens.

Ik heb overigens maar zelden problemen met automobilisten. Maar zoals RVV al aangaf is dat iets wat helemaal niet speelt hier in het Hoge Noorden.

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 14 mei 2017 06:58

havana schreef:Rechtspraak is in NL goed, de strafmaat is soms inderdaad wel wat onlogisch. Geldt ook voor het boetesysteem trouwens.

Ik heb overigens maar zelden problemen met automobilisten. Maar zoals RVV al aangaf is dat iets wat helemaal niet speelt hier in het Hoge Noorden.

Rechters toetsen op wet en regelgeving. De uitkomst van een rechtzaak sluit niet sltijd aan bij je gevoel maar dit is ook niet het criterium van een rechter. We hebben gekozen voor objectieve juridische criteria. Als je het niet eens bent met een uitdpraak dan moet je niet een rechter de schuld geven maar degene die de wet heeft gemaakt. Iets mee respect voor de rechterlijke macht vind ik wel op zijn plaats. Ga maar eens wat zittingen bijwonen. Interessant en je krijgt te zien dat deze dames en heren hun werk best wel serieus nemen.
o'7o

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 14 mei 2017 09:51

Nee niet altijd, maar ik heb daarvoor niet gestudeerd en niks en de rechter heeft wetten waar hij/zij mee moet werken. En de mens is niet perfect.

Als je dochter wat aangedaan wordt wil je ingrijpen maar eigen rechter spelen moet bijvoorbeeld ook bestraft worden.
Maak joe woar

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 14 mei 2017 09:58

Een gedeelte van de strafmaat is bedoeld als vergelding. Nu kan de strafmaat uit oogpunt van de slachtoffers vaak niet hoog genoeg zijn, maar het rechtvaardigheidsgevoel is soms wel erg zoek. Om dit nu gelijk als onderbuikgevoel af te doen, vind ik dan weer te makkelijk. Waar is hier dan de nuance? Besef dat de slachtoffers getraumatiseerd zijn en de rest van hun leven met de gevolgen te maken hebben.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 14 mei 2017 10:11

Ik denk dat we de komende tijd ook een geleidelijke verschuiving gaan zien in de rechtspraak onder invloed van het maatschappelijk debat in de richting van meer aandacht en meer genoegdoening voor slachtoffers, maar dat is een lange en geleidelijke weg met kleine stapjes.
Herhaal dit niet onnodig

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 14 mei 2017 11:20

bever schreef:ik denk dat we al veel kunnen winnen als fietsers onderling elkaar corrigeren bij gedrag dat gevaar oplevert.
Als je in je fietsgroepje zegt dat iemand een stomme streek uithaalt met een auto uithaalt, kun je al heel verrassende reacties krijgen. Maar het werkt wel.

Plaats reactie