Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2017

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 23 sep 2017 19:09

Inderdaad, en ondanks aandringen van de interview bleef ze er maar om heen fietsen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 sep 2017 19:26

Een gaatje laten vallen was naar mijn mening ook niet zo verstandig geweest. Niewiadoma was bergop duidelijk gelijk aan Van der Breggen en waarschijnlijk sterker dus daar los je niets mee op.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 23 sep 2017 20:10

Natuurlijk had Blaak een geweldig voordeel van de ploeg waarin ze reed, maar aangezien dezelfde (nationale) ploeg ook altijd veel van haar heeft mogen profiteren, was deze zege meer dan verdiend.

Ze hebben het slim uitgespeeld, en inderdaad, wat de Belgische commentatoren ervan maakten klopte voor geen meter.

Nou, morgen nog Poels als wereldkampioen( om in de Blaaksfeer te blijven), en dan kunnen we spreken van een wonderbaarlijk sterk wereldkampioenschappen van de Nederlandse selectie.

codex
Forum-lid

codex 23 sep 2017 20:32

Ik heb genoten van de finish van Marianne Vos. Helemaal weg gereden op het laatst (of laten lopen) en als nummer 50 tig ongeveer over de finish komend en dan kijkend op het grote scorebord en dan zien dat een Nederlandse heeft gewonnen en dan zo spontaan en uitbundig juichend over de streep komen.Dat tekent de super vrouw die ze is.Deed ze trouwens verleden jaar ook.Fantastische meid.!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 sep 2017 20:44

Mijn god wat waren Wuyts en De Cauwer aan het klungelen. Ik ben normaal fan van de heren, ondanks hun chauvinisme, maar dit ging echt 3 stappen te ver. Geen woord over het uiterst magere presteren van hun eigen landgenoten, maar veeleer een compleet uit de lucht gegrepen complottheorie die rechtstreeks uit de onderbuik van Wuyts leek te komen. Dat De Cauwer zich hierin liet meeslepen was uiterst onvolwassen.

Dat Sunweb ook nog even een sneer kreeg "want dat is geen Nederlandse ploeg" was de kers op de taart. Nee, dan liever Quickstep, sinds jaar een dag een vreemdelingenlegioen onder leiding van de allergrootste hypocriet op aarde, die op Sporza.be overigens alle ruimte krijgt voor zijn holle propaganda. De wanprestatie van beide heren deed totaal geen recht aan de fantastische prestatie van Blaak, de terecht wereldkampioen werd. Misschien niet de sterkste in koers, maar het gaat erom dat je als eerste over de meet komt.
Laatst gewijzigd door havana op 23 sep 2017 21:05, 4 keer totaal gewijzigd.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 23 sep 2017 21:03

Wat mij toch heel erg verbaast is dat de junioren jongens ( 17 /18jr) nu al zoveel sneller rijden dan prof dames.

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 23 sep 2017 21:21

Ik ben na een tijdje overgeschakelt naar eurosport. Wat een opluchting Jose te horen commentarieren.
Deze was ook heel blij met de zege van Blaak, maar dat is toch maar normaal.Nu stoorde ik mij niet zozeer aan het chauvenisme op sporza dan wel uit de onzin die ze uitkramen en hun air van 'luister naar mij want ik weet en ken alles' En Decauwer durft, of mag niet, ingaan tegen het orakel Wuyts. Deze Decauwer stoort mij ook hoe langer hoe meer,dat hij bij zijn commentaar zijn zinnen niet deftig kan formuleren en steeds problemen heeft om zijn zinnen af te ronden met de juiste bewoordingen. Bij Renaat Schotte horen we een andere Decauwer, die vrijer praat en Renaat zelfs durft terecht wijzen wanneer deze ook aan het raaskallen is. Geef mij maar Jose, ze houdt haar commentaar veel meer op het koersverloop gericht. :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 sep 2017 21:40

Ze weet de twitteradressen van de kopgroep?
Vandaag de koers helaas niet kunnen zien, maar als vluchten naar Jose het alternatief is zal Sporza het wel heel bont hebbem gemaakt.
Less is bore

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 sep 2017 22:07

Ja het was echt bizar. Ondanks dat Annemiek direct bij iedereen op 't wiel reed die wat probeerde toen Blaak weg was bleven ze maar stug doorgaan over de ploegenspel en dat Annemiek en Anna elkaar het licht niet in de ogen zouden gunnen.

Vervolgens trok van der Breggen ook nog de sprint aan voor van Vleuten, maar dat hebben beide heren gemist.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 23 sep 2017 23:11

zalige koers! En met Blaak een fijne kampioen.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 24 sep 2017 07:18

Is in ieder geval wel dezelfde Wuyts zoals ik hem ken vanuit het veldrijden....... :dislike:
Chantal Blaak heeft zich jarenlang weggecijferd voor de favorieten in het Nedteam, dit is een mooie beloning voor haar!
En chapeau voor haar koersinzicht. :like:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 sep 2017 08:01

Ik snap al jaren niet waarom iedereen zo lyrisch is over Sporza. Maar die Sporzadiscussie is hier al vaak gevoerd ;-)
Less is bore

Plaats reactie