Pagina 11 van 14
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 11 apr 2018 11:18
door Gastheerg
ericpeters schreef: ↑11 apr 2018 11:12Je zou contactpunten kunnen maken ter plaatse van de derailleur montage
Ik snap sowieso niet dat dat niet 1 ding is. Het zijn iedere keer van die kleine stapjes zonder dat het echt vernieuwd is. En zo lastig is het niet om een gecombineerde verbinding te maken. Accu en mainunit in frame en draadloos shifters.
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 11 apr 2018 11:32
door havana
Grote probleem is de patenten.
Shimano schijnt ook grote moeite te hebben om om de patenten van SRAM heen te werken, maar ze schijnen toch een eindje te zijn met draadloze Di2 groep. Naar verluidt binnen 2 jaar op de markt.
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 13 apr 2018 14:06
door jer81
Het is inmiddels geen gerucht meer maar een feit.
Zowel Record als Super Record komen in 12 speed;
https://www.fiets.nl/2018/04/09/campagn ... ieuwsbrief
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 13 apr 2018 14:29
door nijkie
En geen 18 kransje
♂️
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 13 apr 2018 18:09
door senior
Dan kan het dus niets wezen: ... geen 18
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 13 apr 2018 19:09
door nijkie
senior schreef: ↑13 apr 2018 18:09
Dan kan het dus niets wezen: ... geen 18
Dat maak jij er van.
Zal het onderbouwen,hoeveel % rij je op de 11 en op de 18
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 13 apr 2018 19:17
door Keezx
Het gaat niet om een 18 , maar dat je voorlopig vast zit aan 11-29 of 11-32 betekent dat de nieuwbakken 12 speed rijder minder nuttige kransen heeft dan ik met mijn 9 stuks 100% vrij te kiezen kransjes.
En het staat nog te bezien of er uberhaupt iets kleiner op kan dan 29 als grootste krans.
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 13 apr 2018 19:50
door wasbeer2006
Keezx schreef: ↑13 apr 2018 19:17
En het staat nog te bezien of er uberhaupt iets kleiner op kan dan 29 als grootste krans.
Daarvoor zouden we het cassette ontwerp eens goed moeten zien, maar de kans dat er niet kleiner op kan zit er zeker in! en dan............ is 12 speed hier in ons landje vrij nutteloos
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 13 apr 2018 20:00
door Ernie C.
nijkie schreef: ↑13 apr 2018 19:09
senior schreef: ↑13 apr 2018 18:09
Dan kan het dus niets wezen: ... geen 18
Dat maak jij er van.
Zal het onderbouwen,hoeveel % rij je op de 11 en op de 18
Die 11 zit er als spacer zodat je 34-12 kunt rijden wat nagenoeg gelijk is aan 50-18. Uiteraard heb je dan meer slijtage maar daar vaart Campagnolo wel bij (en Sram evenveel).
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 13 apr 2018 20:08
door nijkie
Ernie C. schreef: ↑13 apr 2018 20:00
nijkie schreef: ↑13 apr 2018 19:09
senior schreef: ↑13 apr 2018 18:09
Dan kan het dus niets wezen: ... geen 18
Dat maak jij er van.
Zal het onderbouwen,hoeveel % rij je op de 11 en op de 18
Die 11 zit er als spacer zodat je 34-12 kunt rijden wat nagenoeg gelijk is aan 50-18. Uiteraard heb je dan meer slijtage maar daar vaart Campagnolo wel bij (en Sram evenveel).
Oké,andere onderbouwing
het is eenvoudiger naar 16-17 en 19-21 te schakelen op geaccidenteerd terrein.
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 14 apr 2018 01:01
door Wiliertoerist
daniel1975 schreef: ↑09 apr 2018 22:21
Het redesign is niet bepaald een verbetering vind ik.
Kijkend naar het logo op de nieuwe Bora's WTO denk ik dat er een stukje logo geschiedenis naar de verdommenis wordt geholpen, al ingezet op eerdere versie's, maar wordt nu toch wel een beetje te....
Voor de echte Campa fans moet dat toch echt pijn doen...
Re: Campagnolo naar 12-speed ?
Geplaatst: 14 apr 2018 07:46
door Ernie C.
nijkie schreef: ↑13 apr 2018 20:08
Oké,andere onderbouwing
het is eenvoudiger naar 16-17 en 19-21 te schakelen op geaccidenteerd terrein.
Daar koop je toch juist die topgroep voor. een beetje tussen de 16 en 21 op en neer flipperen gaat met een Tiagra of Veloce groepje ook prima
.