Invloed corona op fietsevenementen
-
- Forum-lid HC
Met de kennis van nu kan ik me niet voorstellen dat we vanaf 1 augustus weer lekker onze rondjes rijden met duizenden anderen zoals we gewend waren. Lijkt me zeer optimistisch als we in Belgie/Nederland tot 1 september geen evenementen mogen houden, dat er in Frankrijk (een land wat over het algemeen wat voorzichtiger is dankzij de sociale druk) weer massaal gefietst kan worden.
De Franse minister van sport is vast duidelijk: Tour heeft GEEN prioriteit!
Ik ben bang dat het hele wielerseizoen (en sportseizoen) 2020 eraan gaat. Naar mijn mening zijn we volledig van het paadje aan het raken, ik hoop dat het gezond verstand en de nuchterheid nog terugkomen binnenkort.
Aan de andere kant, als je nu iedere wielrenner voor de koers inspuit met bleekmiddel, dan kan er toch niets gebeuren?
Krijgen we weer een Trump tour.
Niet alle nieuwkomers zullen weten dat die er echt geweest is
Ik heb zelfs ergens een ECHTE foto (zo'n ding wat uit de doka komt) van Trump met een paar renners van Panasonic.
En de wielerkalender? Van mij mag dit jaar door zowel de wedstrijden als toertochten een streep.
liever eerst kappers, musea, dierentuinen en horeca op een verantwoorde manier open.
In sport gaat ook een hoop geld om maar het gewone dagelijks leven weer vorm geven zal al spannend genoeg zijn en wat mij betreft mag daar de prioriteit liggen.
Als je het zo stelt, eens inderdaad. Andere zaken weer opstarten heeft prioriteit.Gastheerg schreef: ↑24 apr 2020 11:11
En de wielerkalender? Van mij mag dit jaar door zowel de wedstrijden als toertochten een streep.
liever eerst kappers, musea, dierentuinen en horeca op een verantwoorde manier open.
In sport gaat ook een hoop geld om maar het gewone dagelijks leven weer vorm geven zal al spannend genoeg zijn en wat mij betreft mag daar de prioriteit liggen.
We hoeven ook niet overal dezelfde discussie te voeren.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Geld in de sport komt meestal van bedrijven, het ene al groter dan het andere.
Bedrijven zullen in de dichte tot nabije toekomst hun geld mogelijk voor andere dingen gebruiken dan dit in evenementen te "investeren".
Zowel lokale als grotere tot mondiale evenementen zullen dit voelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Persoonlijk vind ik het heel dubbel allemaal. Als evenementen en vakanties het enige zijn wat we moeten missen en we daarmee het virus kunnen bestrijden, vallen de offers reuze mee. Anderzijds zijn de evenementen en vakanties vaak wel hetgeen waar ik naar toeleef en de meeste herinneringen aan heb.
Zelf voor de topsport. Niets liever dan zondagmorgen een mooie ronde met de club op de fiets om s'middags op de bank te ploffen en koers te kijken (of F1 of voetbal, whatever floats your boat), maar anderzijds blijkt nu al snel dat topsport niet zo essentieel is als dat de clubs/spelers/sponsers doen geloven. Wat mij betreft mag er nu best eens anders tegen salarissen van 25 miljoen per jaar aangekeken worden voor sporters.
Wielrennen en de OS zijn wat dat betreft wat lastiger. Dat waren al niet de grootste sporten en werd al niet overdreven veel geld verdiend, maar blijken des te fragieler te zijn.
Zelf voor de topsport. Niets liever dan zondagmorgen een mooie ronde met de club op de fiets om s'middags op de bank te ploffen en koers te kijken (of F1 of voetbal, whatever floats your boat), maar anderzijds blijkt nu al snel dat topsport niet zo essentieel is als dat de clubs/spelers/sponsers doen geloven. Wat mij betreft mag er nu best eens anders tegen salarissen van 25 miljoen per jaar aangekeken worden voor sporters.
Wielrennen en de OS zijn wat dat betreft wat lastiger. Dat waren al niet de grootste sporten en werd al niet overdreven veel geld verdiend, maar blijken des te fragieler te zijn.
Mallorca312 verzet naar 10 Oktober 2020
http://www.mallorca312.com/
http://www.mallorca312.com/
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24