gedopeerde fietsen
Kan het? Tuurlijk. Maar ik vreet m'n ...... op als het waar is.
Vergeet niet dat tijdens RVV Cance een gat sloeg op de muur maar uiteindelijk maar iets meer dan minuut uitliep op Boonen als de beste tijdrijder van de wereld. Het is dus ook niet zo dat hij hem echt finaal de vernieling in reed...
Tijdens PR reageerde gewoon niemand op Cance. En toen was het te laat. Vergeet niet dat Leukemans een lekkeband voorband, anders had hij hem wellicht wel bij kunnen houden.
Verder is het natuurlijk weel leuk om hierover te speculeren/fantaseren maar zonder ook maar enig bewijs Cancellara verdacht maken.... Gewoon niet doen.
Vergeet niet dat tijdens RVV Cance een gat sloeg op de muur maar uiteindelijk maar iets meer dan minuut uitliep op Boonen als de beste tijdrijder van de wereld. Het is dus ook niet zo dat hij hem echt finaal de vernieling in reed...
Tijdens PR reageerde gewoon niemand op Cance. En toen was het te laat. Vergeet niet dat Leukemans een lekkeband voorband, anders had hij hem wellicht wel bij kunnen houden.
Verder is het natuurlijk weel leuk om hierover te speculeren/fantaseren maar zonder ook maar enig bewijs Cancellara verdacht maken.... Gewoon niet doen.
Campy!
Hoe heette die triathleet die vorig jaar tegen de lamp was gelopen met een soortgelijk systeem?
Die gast had een heel licht (uitziende) carbon fiets gemaakt, maar door de hoeveelheid accu's was ie nog behoorlijk zwaar geworden en bij een technische controle liep ie tegen de lamp toen een controleur de fietste wilde verplaatsen en m verdacht zwaar vond voor een carbon racer.
Niets nieuws onder de zon.
Daar komt nog iets bij; hoeveel extra gewicht aan accu's zou FC in z'n frame hebben zitten om die mogelijke 100Watt tijdelijk / eenmalig te kunnen leveren?
Het kost best wat accucapaciteit om een tijdje over 100Watt extra te beschikken, en zou dat opwegen tegen het meergewicht?
En ongetwijfeld zijn de fietsen lichter dan de 6.8kg en zullen er verzwaringen / verstevigingen zitten.
Maar een ultra lichte racer bouwen en die volstouwen met accu's en dan over de kasseien rammelen, dat lijkt me onzin.
Die gast had een heel licht (uitziende) carbon fiets gemaakt, maar door de hoeveelheid accu's was ie nog behoorlijk zwaar geworden en bij een technische controle liep ie tegen de lamp toen een controleur de fietste wilde verplaatsen en m verdacht zwaar vond voor een carbon racer.
Niets nieuws onder de zon.
Daar komt nog iets bij; hoeveel extra gewicht aan accu's zou FC in z'n frame hebben zitten om die mogelijke 100Watt tijdelijk / eenmalig te kunnen leveren?
Het kost best wat accucapaciteit om een tijdje over 100Watt extra te beschikken, en zou dat opwegen tegen het meergewicht?
En ongetwijfeld zijn de fietsen lichter dan de 6.8kg en zullen er verzwaringen / verstevigingen zitten.
Maar een ultra lichte racer bouwen en die volstouwen met accu's en dan over de kasseien rammelen, dat lijkt me onzin.
Schakel gewoon meer cellen in serie (en minder parallel), meer voltage is meer vermogen toch? Zal mij toch wat bommen als het na een korte tijd in de vernieling draait, de vrijloop doet dan de rest.ZorroI schreef:Verder kan die 100Watt extra NIET het verschil hebben gemaakt...
Als de vrijloop bouwtechnisch identiek is als een freewheel, hoeft de UCI de fiets alleen maar te controleren door hem achteruit te duwen...
Ik blijf erbij, geniaal.
arjan916 schreef:Hoe heette die triathleet die vorig jaar tegen de lamp was gelopen met een soortgelijk systeem?
Die gast had een heel licht (uitziende) carbon fiets gemaakt, maar door de hoeveelheid accu's was ie nog behoorlijk zwaar geworden en bij een technische controle liep ie tegen de lamp toen een controleur de fietste wilde verplaatsen en m verdacht zwaar vond voor een carbon racer.
Niets nieuws onder de zon.
http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php ... &ID=09,060
Let ook even op de datum.
Betrapt worden op doping geeft je carriere een forse deuk.
Betrapt worden met hulpmotor maakt je pas echt onsterfelijk belachelijk.
Zoiets stoms zullen de renners en fietsensponsoren zich toch wel never nooit op de hals halen.
En ja, Area 51 verhalen zijn nu eenmaal ook al jaren onuitroeibaar en doorspekt met 'bewijsmateriaal'
Betrapt worden met hulpmotor maakt je pas echt onsterfelijk belachelijk.
Zoiets stoms zullen de renners en fietsensponsoren zich toch wel never nooit op de hals halen.
En ja, Area 51 verhalen zijn nu eenmaal ook al jaren onuitroeibaar en doorspekt met 'bewijsmateriaal'
Zij is ook tegen
mhadders schreef:Kan het? Tuurlijk. Maar ik vreet m'n ...... op als het waar is.
Vergeet niet dat tijdens RVV Cance een gat sloeg op de muur maar uiteindelijk maar iets meer dan minuut uitliep op Boonen als de beste tijdrijder van de wereld. Het is dus ook niet zo dat hij hem echt finaal de vernieling in reed...
Tijdens PR reageerde gewoon niemand op Cance. En toen was het te laat. Vergeet niet dat Leukemans een lekkeband voorband, anders had hij hem wellicht wel bij kunnen houden.
Verder is het natuurlijk weel leuk om hierover te speculeren/fantaseren maar zonder ook maar enig bewijs Cancellara verdacht maken.... Gewoon niet doen.
zonder iets te insinueren maar de prestaties van cancellara in de RVV en vooral P-R waren gewoon fenomenaal en Leukemans had hem ook niet kunnen volgen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 02 nov 2009 22:02
Aapje schreef:Kurvenmeister schreef:En nu gaan we met net zo weinig bewijs Cancellara dan wel proberen te hangen?
Wie probeert hem te laten hangen? Vraagt iemand om een schorsing? Nee, toch.
Ik bedoelde meer dat hij in de publieke opinie veroordeeld wordt met imagoschade voor met name hem tot gevolg. Er wordt toch met name naar hem gewezen, zoals Zorro ook al zegt. Anders had hij zich toch ook niet hoeven verdedigen?
fiedoo schreef:mhadders schreef:Kan het? Tuurlijk. Maar ik vreet m'n ...... op als het waar is.
Vergeet niet dat tijdens RVV Cance een gat sloeg op de muur maar uiteindelijk maar iets meer dan minuut uitliep op Boonen als de beste tijdrijder van de wereld. Het is dus ook niet zo dat hij hem echt finaal de vernieling in reed...
Tijdens PR reageerde gewoon niemand op Cance. En toen was het te laat. Vergeet niet dat Leukemans een lekkeband voorband, anders had hij hem wellicht wel bij kunnen houden.
Verder is het natuurlijk weel leuk om hierover te speculeren/fantaseren maar zonder ook maar enig bewijs Cancellara verdacht maken.... Gewoon niet doen.
zonder iets te insinueren maar de prestaties van cancellara in de RVV en vooral P-R waren gewoon fenomenaal en Leukemans had hem ook niet kunnen volgen.
Helemaal mee eens! Maar met de kanttekening dat het gewoon menselijk haalbaar is. Hij heeft de boel nu ook weer niet op 20 minuten gereden.
Maar fenomenaal zeker, heb er ook fenomenaal van genoten
Campy!
Kurvenmeister schreef:trekhaak schreef:
Oja, weet iemand wat er in dat filmpje gebeurt. Als fabian op de kasseistrook zijn motortje aanzet, zie ik achter z'n rem een hendeltje tevoorschijn komen. Wat is dit? Een schakelapparaat ofzo? Iemand?
Dat is gewoon z'n versnellingshendel. En voor wat betreft het met verschillende vingers schakelen: voor wat het waard is: op m'n force schakel ik zowel met m'n wijs- als middelvinger, afhankelijk van hoe het uitkomt.
Ja haha bedankt, maar het was maar een flauw grapje.
Op die kasseistrook zie je gewoon duidelijk z'n vesnellingshendel achter de remhendel vandaan komen, hij schakelt dus op. Door zo'n filmpje lijkt het wel of mensen dat niet willen zien.
En TOCH klopt er iets niet nu ik het filmpje van P-R meermaals gezien heb:
Kijk vanaf 3'35''. Vooral die inhaalmanouvre op 3'45'' lijkt NIET te kloppen. Het gaat er veel te hard overheen (verschil lijkt wel 20km/uur).
Ik beschuldig niet of niemand maar de beelden lijken toch iets vreemds weer te geven.
Speel het eens diverse keren af....
http://www.youtube.com/watch?v=G0NXGTKn ... re=related
Mvg, Zorro
Kijk vanaf 3'35''. Vooral die inhaalmanouvre op 3'45'' lijkt NIET te kloppen. Het gaat er veel te hard overheen (verschil lijkt wel 20km/uur).
Ik beschuldig niet of niemand maar de beelden lijken toch iets vreemds weer te geven.
Speel het eens diverse keren af....
http://www.youtube.com/watch?v=G0NXGTKn ... re=related
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Het leuke van dit soort onderwerpen is dat 'mensen' graag een verklaring willen hebben voor hetgeen zij niet snappen/begrijpen/onmogelijk achten. Complottheorieen zijn hier een voorbeeld van.
Zoals al een aantal keren is vermeld, zowel fabrikant als team kan het niet maken. Daarbij komt dat er wrs. een geluidskwestie bij komt en het over kasseien rijden met accu's in je frame is ook iet wat ver gezocht.
I don't buy it.
Daarbij komt dat ik Cancellara een van de mooiste renners van het moment vind en hem niet graag 'door de mand zie vallen'.
Zoals al een aantal keren is vermeld, zowel fabrikant als team kan het niet maken. Daarbij komt dat er wrs. een geluidskwestie bij komt en het over kasseien rijden met accu's in je frame is ook iet wat ver gezocht.
I don't buy it.
Daarbij komt dat ik Cancellara een van de mooiste renners van het moment vind en hem niet graag 'door de mand zie vallen'.
Ik denk persoonlijk na zoveel dopingzaken en belazerij in de sport dat velen een prima verklaring hebben en zo langzaam aan niets meer uitsluiten.
Ze beginnen het geloof ik juist wel te snappen.
Voor de eer? Ik weet niet of dat bij veel sporters nog telt.
Het komt in ieder geval niet op de eertse plaats.
Ze beginnen het geloof ik juist wel te snappen.
Voor de eer? Ik weet niet of dat bij veel sporters nog telt.
Het komt in ieder geval niet op de eertse plaats.