Leveringstermijnen nieuwe racefietsen
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dus meer verkoop van losse frames, en dan zelf afmonteren met spul wat je hebt liggen.,. of met groepsets die niet van shimano zijn. Ik weet niet hoe Campa en SRAM zitten qua levering. Maar hebben we niet nog andere opties?
Microshift? Mische? FSA? Rotor?
Of verschillende onderdelen bij elkaar sprokkelen. cranksets/aandrijving heb je wat verschillende opties, zoals bijv Aerozine.
shifters en remmen moeten dan ergens anders vandaan komen , dat wel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
De meerverkoop dit jaar gaat zich normaal niet doorzetten (veel corona-aankopen) en Shimano zal ook wel terug bijbenen zeker met hun nieuwe groepen straks. Tegen de zomer zou dat terug tot een ietwat normale situatie moeten leiden.
geen signatuur
Losse frame onderdelen is ook lastig.
Ik heb een Trek frame liggen die ik wil opbouwen maar seatmast en steekassen nodig, steekassen komen als het goed is nog deze maand.
Maar de seatmast is waarschijnlijk pas in januari leverbaar. (gelukkig heb ik nog een andere kleur liggen maar wel irritant)
Ik heb een Trek frame liggen die ik wil opbouwen maar seatmast en steekassen nodig, steekassen komen als het goed is nog deze maand.
Maar de seatmast is waarschijnlijk pas in januari leverbaar. (gelukkig heb ik nog een andere kleur liggen maar wel irritant)
-
- Forum-lid
Vanochtend even langs de Giant store geweest.
De levering van mijn bestelde Tcr pro disc 2 is al met 2 weken verlengt. Week 14. Eind maart begin april. Ben er bang voor
De levering van mijn bestelde Tcr pro disc 2 is al met 2 weken verlengt. Week 14. Eind maart begin april. Ben er bang voor
-
- Forum-lid HC
Wat ik mij dan af vraag, hoe kunnen ze nu al weten dat het juni gaat worden? Ben je dan niet bang dat het veel later gaat worden?
[youtube][/youtube]
Volgens mij roepen ze maar wat. Ik begrijp alleen niet dat de landen waar de spullen vandaan moeten komen naar eigen zeggen nagenoeg van de corona problemen af zijn. Maar de productiemachines zijn toch ook niet besmet?japiecarbon schreef: ↑20 nov 2020 07:08 Wat ik mij dan af vraag, hoe kunnen ze nu al weten dat het juni gaat worden? Ben je dan niet bang dat het veel later gaat worden?
-
- Forum-lid HC
Als je meerdere maanden productie misgelopen ben dan haal je dat niet zomaar in, zeker niet als er ook nog eens extra vraag naar is.
De diverse merken krijgen een productie slot bij een van de grotere frame bouwers, als dat slot gemist is dan heb je eigenlijk gewoon pech en moet dat op een andere manier ingepast worden.
De diverse merken krijgen een productie slot bij een van de grotere frame bouwers, als dat slot gemist is dan heb je eigenlijk gewoon pech en moet dat op een andere manier ingepast worden.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Waarom zou je de productie opschroeven.., Een partij als shimano heeft zo'n groot marktaandeel, dat ze hun eigen koers kunnen bepalen.Jans schreef: ↑20 nov 2020 08:20 [youtube][/youtube]Volgens mij roepen ze maar wat. Ik begrijp alleen niet dat de landen waar de spullen vandaan moeten komen naar eigen zeggen nagenoeg van de corona problemen af zijn. Maar de productiemachines zijn toch ook niet besmet?japiecarbon schreef: ↑20 nov 2020 07:08 Wat ik mij dan af vraag, hoe kunnen ze nu al weten dat het juni gaat worden? Ben je dan niet bang dat het veel later gaat worden?
Er is schaarste, want er worden veel meer fietsen verkocht dan normaal. En de fietsen blijven verkocht worden, mensen bestellen zelfs met levertijden van een half jaar of meer.
Dat is goed voor onderdelenfabrikanten, drijft de prijs namelijk omhoog. En nu met man en macht opschalen is stom, want dan zit je over 2 jaar met een hoop productie capaciteit overtollig. Er vanuitgaande dat de hoge verkopen echt een gevolg zijn van de corona pandemie, en daarmee, op zijn minst ten dele, maar van korte duur.
Als het een vechtmarkt was geweest, hadden ze vast opgeschaald. Maar daarvoor zijn er simpelweg te weinig aanbieders. Campa is te klein tov shimano, SRAM is te duur tov shimano. en shimano heeft, pak m beet, 80% marktaandeel bij de fietsen die compleet afgemonteerd verkocht worden.
Voor fietsenfabrikanten met frames geldt hetzelfde, ze krijgen de spullen nu verkocht voor goede prijzen weinig risico. Mensen blijven bestellen. Waarom dan opschalen in productiecapaciteit? Zeker als er andere bottlenecks zijn, zoals onderdelen leveranciers. Als de andere bottlenecks er niet waren geweest, was het een ander verhaal geworden. Dan kan je overwegen te investeren in productiecapaciteit om marktaandeel te vergrote tov je concurrenten. Nu zou dat een enorm risico zijn.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013