Vandaag heb ik eindelijk de gelegenheid genomen om na weken prutweer weer eens 3 uur te gaan fietsen waarbij ik het Galibier Route jack heb kunnen inwijden.Drossie2 schreef: ↑15 nov 2021 19:39Super. Ik kijk ernaar uit! Ik overweeg ook eentje te kopen.niklas2 schreef: ↑15 nov 2021 18:24 Ik heb het Galibier Route winterjack besteld, zodra die binnen is zal ik mijn ervaringen hier delen. Helaas hebben pakketjes van Galibier de neiging om er 2 weken over te doen voor ze mij bereiken (in hartje Nederland, niet dat ik ergens in de rimboe woon).
Mocht het jack bevallen ga ik afscheid nemen van een Castelli jack. Of de Alpha light of de Perfetto gaat er dan uit.
Dat is me prima bevallen!
Het was behoorlijk fris en vochtig vandaag, zo'n 4 graden max, en dat ging met een lange mouwen merino base layer goed. Heel veel meer kou kan het niet hebben, maar dat is te compenseren met een windvest of juist extra onderlaag. Dit jack kan denk ik tot 0 graden.
Het Route jack is vrij dun qua stof en daardoor lekker beweeglijk.
Maatvoering : ik ben 1.84m en circa 76 kg met lang bovenlijf en relatief lange armen. Maat L past dan prima met genoeg ruimte voor meer onderlaagjes.
Zoals gezegd: van perfetto heb ik maat XL en die zit zelfs iets krapper dan de Route in maat L. Voor racefit zou ik maatje kleiner kunnen.
En de prijs.... 75 euro ex 10 verzenden. Echt een schijntje vergeleken met de Schorpioen.