Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 13 nov 2015 10:50

Spijker, Kop, Voltreffer!

zoefzoef
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 aug 2014 21:25

zoefzoef 16 nov 2015 20:03

Op de site van Sensa sinds vandaag een nieuwe test van de Giulia G2....
Sensa Giulia G2 Project Paint
Bulls Harrier

Gebruikersavatar
bejail
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 04 jun 2012 21:04
Locatie: Krimpen aan de Lek

Gebruikersavatar bejail 16 nov 2015 22:15

Merida Scultura Endurance 4000

Martijnvanheiningen
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 nov 2013 10:49

Martijnvanheiningen 16 nov 2015 22:21

Dat is het verslag wat ik bedoelde en in de huidige "fiets: staat.

Critic
Forum-lid
Berichten: 966
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 17 nov 2015 12:00

Niet heel stijf dus..

Ketjap Manis
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2015 22:10

Ketjap Manis 17 nov 2015 16:53

zoefzoef schreef:Klinkt goed. Ik ben benieuwd hoe je eerste ritjes je bevallen. Natuurlijk een foto is ook leuk.
Mijn Sensa Guilia Project Paint zou nu nog zo'n 4 weken duren.
Specs: Ultegra 6800, 34-50,11-28, 3T stuur, Quasar QS6M black on black.
Hij is binnen en het verschil met m'n vorige fiets is bizar. Dat was uiteraard geen carbon fiets en afmontage was ook een stap lager. Een vergelijk is dus eigenlijk niet eerlijk te maken. Tevens heb ik geen vergelijkings ervaringen met andere carbon frames dus mijn indrukken zijn puur persoonlijk.

Heerlijk straksturend. Elke omwenteling van de crank is meer omgezet in voorwaartse beweging. Remmen op de RFC 55 Elite Dark is met droog weer gewoon goed! Met regen is dit even wennen omdat de velg eerst droog geremd moet worden. Afdalen in de regen zou ik met deze wielen niet durven...., maar wellicht komt dat nog als ik gewend ben op Carbon wielen te rijden. het schakelen met Di2 is echt heerlijk, altijd raak en erg snel. Het Aspide zadel met gleuf in het midden zit erg lekker en ik heb het gevoel dat ik het langer kan uithouden.

Als ik wat meer kilometers heb gemaakt zal ik een update hier plaatsen met aangepaste bevindingen indien noemenswaardig.

Vooralsnog erg blij met m'n aankoop! :winkthumb:

Ketjap Manis

Afbeelding

zoefzoef
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 aug 2014 21:25

zoefzoef 17 nov 2015 19:41

Mooie fiets. Staat goed met de matzwarte wielen. :like:

Ik krijg ze met alu-rand (van Quasar dan). Alu-rand met name gedaan voor de prijs en het remmen, alhoewel ik zelf geen ervaring heb met fullcarbon velgen. Hoe is je ervaring met de wind i.c.m. de hoge wielen?

Je zadel lijkt overigens wel wat laag te staan t.o.v. je stuur (voor zover ik er kijk op heb) 8-) .

Wellicht nog 2 weken dan komt de mijn fiets(project paint) ook. Natuurlijk dan ook een fotootje en een korte impressie...
Sensa Giulia G2 Project Paint
Bulls Harrier

Ketjap Manis
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2015 22:10

Ketjap Manis 17 nov 2015 19:48

Het rijden met hoge wielen is wennen. Zeker als je door de polder rijdt en af toe langs een dijkwoning komt. De wind heeft dan erg veel invloed op de wielen. Goed vasthouden is het advies! Nu was de wind 3 dagen terug wel erg (7 Bft) hard.....

Doordat de lengte van m'n lichaam qua verdeling meer in m'n bovenlichaam zit ipv m'n benen staat het zadel wel iets lager dan gebruikelijk. Ik heb door m'n bovenlichaamlengte echter wel 55 cm frame nodig, vandaar.....

Daarbij is door de hoek van de foto en hoe de fiets staat een vertekend beeld.

Ben nog aan het finetunen dus alles moet nog even precies zo gezet worden zodat ik het lekkerst zit. Zadel is wel iets hoger nu. Ca. 1 cm.

Afbeelding

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 19 nov 2015 08:57

Gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald en even een klein test ritje gemaakt. Zaterdag hopelijk een wat langere rit. Ik had om een 3T ergonova stuur gevraagd omdat ie een wat plattere bovenkant heeft en ik dat prettig vind rijden. Nu wist ik dat de stuurnok ook van 3T zou worden maar zag dat ze de zadelpen ook maar door een 3T hebben vervangen. Nu matched het nog mooier met elkaar. De Di2 schakelt boterzacht. De Schalbes zijn de nieuwe One Pro Tubeless geworden. Ben er erg blij mee en ga er veel plezier aan beleven denk ik :-)

Afbeelding
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

th0m
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:56

th0m 19 nov 2015 10:13

boterzacht schakelen, is dat goed of slecht? ;)

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 19 nov 2015 11:33

th0m schreef:boterzacht schakelen, is dat goed of slecht? ;)
Je hebt gelijk zegt i.d.d. niet zoveel. Maar onder mijn interpretatie is dat goed :D
Je hoeft de shifter maar lichtjes in te drukken en meteen reactie. Schakelt soepel en erg snel.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Ketjap Manis
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2015 22:10

Ketjap Manis 19 nov 2015 11:39

scubadiver schreef:Gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald en even een klein test ritje gemaakt. Zaterdag hopelijk een wat langere rit. Ik had om een 3T ergonova stuur gevraagd omdat ie een wat plattere bovenkant heeft en ik dat prettig vind rijden. Nu wist ik dat de stuurnok ook van 3T zou worden maar zag dat ze de zadelpen ook maar door een 3T hebben vervangen. Nu matched het nog mooier met elkaar. De Di2 schakelt boterzacht. De Schalbes zijn de nieuwe One Pro Tubeless geworden. Ben er erg blij mee en ga er veel plezier aan beleven denk ik :-)

Afbeelding
Ziet er goed uit!! Veel plezier ervan!! :winkthumb:

Plaats reactie