Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jun 2009 12:42

DC schreef:
Ze konden inderdaad allemaal gepakt zijn en dit tot wel de top-30!(En dan heb ik het alleen op de echte bloedtransfusies nzo he...)

Dat is nou net het probleem. Bloedtransfusie+micro dose met mensechte epo (voor de aanmaak van jonge cellen) is niet te traceren. Wellicht met bloedvolume controle, maar dat is niet echt indicatief. Warm weer, veel/weinig drinken, dat heeft allemaal invloed op het volume... dat wordt een juridisch/medisch touwtrek spelletje.

Vergeet niet, innocent till proven guilty. Gelukkig maar, zelfs als ik geloof dat de meerderheid pakt.


Als jij 2 dagen na elkaar gecontroleerd wordt en je hebt een bloedtransfusie met rode bloedcellen gekregen dan is dat echt wel te meten. De plotselinge stijging van je hematocriet waarde is op z'n minst al vreemd. En het verschil in leeftijd van de bloedcellen is misschien ook wel te achterhalen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 11 jun 2009 13:00

Amclassic-fan schreef: Als jij 2 dagen na elkaar gecontroleerd wordt en je hebt een bloedtransfusie met rode bloedcellen gekregen dan is dat echt wel te meten. De plotselinge stijging van je hematocriet waarde is op z'n minst al vreemd. En het verschil in leeftijd van de bloedcellen is misschien ook wel te achterhalen.


Dat betekent elke dag controle, dat is niet te betalen. Leeftijd van bloedcellen is geloof ik niet zo eenvoudig te classificeren met micro dosering epo (ik ben geen expert).

De kans dat bloeddoping zonder additieven wordt opgemerkt is nog steeds extreem klein, er is nog steeds geen goede test (dagelijks testen daargelaten), ik heb nog geen bron gevonden die een andere mening is toegedaan.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 jun 2009 13:04

De vraag is ook: is het sop de kool nog wel waard? Hebben de medische wetenschap en gerechtelijke instanties geen belangrijkere dingen te doen dan het toezien op een koosjer verloop van sportwedstrijden?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 14 jun 2009 11:26

http://fussball.zdf.de/ZDFsport/inhalt/ ... .html?dr=1

DFB wird es ab jetzt gruendlich auffassen.

In het artikel wordt het Chaperon-systeem aangehaald. Maar wie zegt mij dat er in de laatst aangereikte bidon geen 'waspoeder' zit. Mss dat Pantani hier uitsluitsel over kan geven?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

templar
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2005 16:49

templar 14 jun 2009 11:43

de zin waarin Pantani zegt dat de UCI en WADA worden omgekocht kan ik me onderhand wel willen gaan voorstellen.
Als alle renners weten waar ze hun "spullen "moeten gaan halen en ook nog weten hoe ze deze moeten toebrengen dan kan het toch niet zo zijn dat de controleurs van niets weten.
En tot hoe ver in de lagen van de wielersport zal dit zijn doorgedrongen?
Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat zelfs A-B amateurs gebruiken.
Ben ik nu naief of heb ik boter in mijn ogen?

Templar
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 14 jun 2009 18:07

Templar schreef:de zin waarin Pantani zegt dat de UCI en WADA worden omgekocht kan ik me onderhand wel willen gaan voorstellen.
Als alle renners weten waar ze hun "spullen "moeten gaan halen en ook nog weten hoe ze deze moeten toebrengen dan kan het toch niet zo zijn dat de controleurs van niets weten.
En tot hoe ver in de lagen van de wielersport zal dit zijn doorgedrongen?
Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat zelfs A-B amateurs gebruiken.
Ben ik nu naief of heb ik boter in mijn ogen?

Templar


at your service: http://doping.zdf.de/ZDFsport/inhalt/4/ ... 16,00.html
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

templar
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2005 16:49

templar 14 jun 2009 22:55

Hmm...
Heb ik toch boter in mijn ogen gehad.
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 15 jun 2009 11:47

Volgens wielerupdate.nl (niet de meest betrouwbare site gebleken) fietsen er 50 renners rond in het peleton met verdachte bloedwaarden. Althans dat heeft men opgemaakt uit de woorden van Pad Mckwek. Ben benieuwd welke grote namen opeens "geblesseerd" zijn of gepasseerd worden voor aankomende tour door de teams..

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 15 jun 2009 12:09

Ja, las het op cyclingnews.com, dat het idd om zo'n 50 renners gaat. Sommigen daarvan zitten in voorlopige Tour-selecties.

Ik ben benieuwd of er nog grote jongens tussen zitten. Ik vraag me ook af of ze de lijst openbaar gaan maken.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 15 jun 2009 13:06

ponsteen schreef:Ja, maar die clausule van Katoesha gaat ook wel erg ver. Een boete betalen van 5 bruto jaarsalarissen (met die hoge belastingtarieven zijn dat toch gauw 7 netto jaarsalarissen); en dat moet je betalen als je in opspraak raakt (je hoeft nog niet eens iets gedaan te hebben).

Ik snap ook niet waarom al die lui voor zo'n kutploeg willen rijden. Nieuw geld uit Rusland, geld van het walgelijke ultrakapitalisme aldaar. Steegmans en McEwen moeten heel hard weglopen...



Dat laatste is natuurlijk wel mooi gezegd, maar zo eenvoudig is het niet. Ik heb 2 vrienden die bij die ploeg rijden: ene die vroeger samen met mij koerste en eentje met wie ik nog even de uniefbanken deelde. Die jongens kennen alleen maar koers, en hebben niet zo heel veel te kiezen tussen ploegen... Eind vorig seizoen stonden meer dan 100 renners zonder ploeg. Dan kan je je voorstellen dat ze tekenen voor een ploeg die Pro Tour is, niet? Of het geld nu van een West-Europees of Amerikaans bedrijf komt, of van een oligarch uit Moskou of een paar staatsbedrijven uit Kazachstand, dat maakt die jongens verder weinig uit.


Voorts ben ik er vrij zeker van dat zo'n contractclausule, als ze tenminste zodanig ongenuanceerd is als in de kranten vermeld, niet of niet volledig uitvoerbaar is. Dat is ook de reden waarom McEwen tekende.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 17 jun 2009 22:38

De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

sepp
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 03 okt 2004 22:57

sepp 18 jun 2009 00:35

avia cyclingteam

Plaats reactie