Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

paul ulrix
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 jul 2013 19:14

paul ulrix 26 jul 2013 21:30

achteraf gezien had een zwarte groepset misschien mooier geweest, mijn oorspronkelijke idee was om alle hardware zilverkleurig te nemen, maar halverwege zijn we toch naar zwarte hardware gegaan.

hij rijdt in ieder geval prima, het staal filtert prima de onneffenheden op kasseistroken, en is toch stijf genoeg. Is nog comfortabeler dan mijn oude stalen fiets. (zie retro topic), al zullen die shimano rs61 er ook wel voor iets tussen zitten.

Ik heb inmiddels de stickers van de velgen al verwijderd, effen zwart ziet er toch wat strakker uit.

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 07 sep 2013 00:06

Ik kijk al een poos uit naar handgebouwd Italiaans staal. De verzuchting van SHMBO - "koop dan een Pegoretti als je die zo mooi vindt" - genegeerd, en verder gezocht en mezelf verlekkerd aan bloedmooie Casati's, De Rosa, Uws, Usw.

Vandaag is de kogel door de kerk gegaan. Het wordt een Legend. Vraag me niet waarom, maar hoe meer ik er over nadacht, kreeg ik het idee "dit moet het worden". Vandaag een Fedaia besteld. Chorus versnellingsbak (meer ben ik niet waard, en voor minder doe ik het niet :mrgreen: ), Deda cockpit, Speedplay pedalen, en het voor mij obligatoire ISM-zadel. Over de wielekes heb ik nog lang geprakkezeerd: koop je blingbling carbon, kies je voor goed-is-goed Zonda, of trakteer je jezelf op een setje Shamals. De stok in het midden gelaten, het zijn de Shamals geworden.

Nu een maand of twee geduld...

Gebruikersavatar
rico8
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 27 jan 2009 21:09
Locatie: Arnhem

Gebruikersavatar rico8 07 sep 2013 07:45

Dat gaan twee lange maanden worden. Je set-up list belooft iets moois.
De voldoening duurt langer dan de pijn...

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 10 sep 2013 15:54

Na een erg lange wachttijd eindelijk mijn in april bestelde Jaegher frame binnen en deze kunnen opbouwen. Het is wel met wat “hobbels” gegaan:
- Bij de 1e levering van het frame blijkt de voorvork niet bijgevoegd te zijn en blijkt bij de opbouw de achtervork te breed (waardoor het kettingblad tegen het frame aanloopt). Erg slordig, frame kan weer terug naar Jaegher.
- Bij het voor de 2e keer binnen krijgen van het frame is er nu wel een voorvork bijgevoegd te zijn. Is alleen wel in de verkeerde kleur…Daarnaast blijkt de v.derailleur nok scheef of het frame gelast te zijn. Frame kan weer terug… Ik heb het frame maar uit mezelf teruggestuurd, een reactie op een mail krijg ik niet van Jaegher.
- Bij het voor de 3e keer binnen krijgen kan ik het frame nog niet opbouwen. Door de combi transport en het slecht verpakken in een slappe doos heeft het frame transport schade: het achterpad staat helemaal scheef. Weer contacten en wachten op een nieuw achterpadje..

Fiets heb ik nu eindelijk kunnen opbouwen, maar ik hou er toch een naar gevoel aan over. Maar een zuurpruim ben ik niet, Ik hoop echt dat mijn frame de negatieve uitzondering is, en de Firma Jaegher bij hun andere klanten de communicatie, kwaliteit en de kwaliteitscontrole wel goed op orde hebben…
Maar goed, ik moet maar lekker gaan fietsen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 10 sep 2013 16:07

Prachtige fiets! Maar wat een slechte service zeg.

Sinds kort rij ik trouwens ook weer op een stalen ros en wel een Gazelle Champion Mondial AB :mrgreen: . Het verbaasde me hoe stijf het frame ondanks zijn leeftijd nog is. Tegelijkertijd merk je niet al te veel van het wonderlijke gevoel van staal dat zo kenmerkend is voor moderne stalen frames.

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 10 sep 2013 20:20

echt een mooie klassieker.
heel jammer dat een en ander verkeerd is gegaan, als je de website ziet krijg je de indruk dat alles goed verzorgd is, maar de werkelijkheid is ietjes anders.
Afijn, de plaatjes zeggen genoeg, hele mooie bike :lol:

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 11 sep 2013 03:47

Echt heel erg mooi, super kleur, klassieke banden... droomfiets.

Alleen de zadelstrop begrijp ik niet zo en wat is dat stukje zwart op de linker staande achtervork?

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 11 sep 2013 06:03

ciclista schreef:Echt heel erg mooi, super kleur, klassieke banden... droomfiets.

Alleen de zadelstrop begrijp ik niet zo en wat is dat stukje zwart op de linker staande achtervork?
Dank je ciclista!
De originele zadelstrop van Jaegher blijft bij het aandraaien niet op zijn plek en schiet van de zadelpen af, waardeloos ding. Ik heb tijdelijk maar de strop van mijn bakfiets gebruikt: is wel iets te fors, maar deze blijft wel zitten...

Het zwarte blok op de achtervork is gelakt, een dergelijk blok hebben alle Jaegher frames. Misschien hebben ze iets te veel naar Rapha gekeken? ;)
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 13 sep 2013 15:39

Mijn nieuwe (vintage) stalen frame :mrgreen: . Nu alleen nog wat mooie onderdelen zoeken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 13 sep 2013 22:38

Dat lijkt wel een Coppi Crono uit 1999 (nog niet zo heel erg vintage).
Welke framemaat is dit?
Ik heb er zelf ook nog zo een hangen, CT 61,5 cm.
Dit wordt echt héél mooi!
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 13 sep 2013 22:43

heerlijke foto's!

Rey953
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 26 jul 2011 21:02

Rey953 14 sep 2013 14:08

Het is een Fausto Coppi Neuron Megatube om precies te zijn. Ik schat dat het frame inderdaad rond 2000 vervaardigd is.

Plaats reactie