Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 25 aug 2008 15:32

Die paintjob is wel fraai, maar eigenlijk kun je daar alleen mee verschijnen als je Fabian Cancellara heet... ;)

Van de frames met het achterwiel helemaal "verzonken" in de zitbuis, vind ik bv. de Felt DA een stuk mooier dan de P3C. Sorry jongens ;) Maar ja, beide frames zal ik voorlopig niet kopen. Eerst maar eens een HED3, Zipp 1080 of Planet X 101 opscharrelen...


als je alle toerders van de weg moet gaan plukken die in een truitje van een pro team rondrijden dan ga je wat werk hebben ... of voetbalshirts met een vedette naam op de achterkant.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 25 aug 2008 16:50

Campa racer schreef:Mooi ding hoor! Er komt hier sowieso veel moois voorbij. Die P3C is niet echt mijn smaak, P2C vind ik veel mooier ook al is die een tikkie minde aero...

Waarom heb je die PRO disc en je HED3 verkocht? Is één van de snelste combi's die je kunt bedenken. Enige wat volgens mij sneller is, is een Zipp 808 of 1080 voorwiel. Heb zelf net een PRO disc (tube) gekocht. Bevalt me prima, voor een disc echt een stijf wiel.

Comete is volgens mij ook een prima disc, maar redelijk aan de prijs. De Zefiro (Zipp) is een erg goede, stijve disc. Maar die zul je op marktplaats moeten vinden of bij een zaak die ze nog op voorraad heeft, want Zipp levert niet meer aan Zefiro. Op http://www.cyclespeed.nl staat dat hij daar nog op voorraad is. Is trouwens wel uitsluitend voor tube, dus als je clincher wilt hebben, zul je wat anders moeten zoeken. PRO disc is ook in clincher te krijgen, net als de FFWD. Met die laatste heb ik geen ervaring, maar ken wel anderen die er dik tevreden mee zijn.


Uiteindelijk toch maar voor tubes gekozen (zipp 21mm, die belachelijk dure, gewoon eens proberen) en dus voor zefiro en de hed3 carbolite..... Alleen nog een paar koolstopremblokjes, 10speed shifters, nieuw kettinkje, kabeltjes, bracket en tot slot mijn vliegbrevet........ ik verwacht binnenkort gratis kilometers toe te voegen aan mijn TTgemiddeldes, scheelt weer trainingstijd ;)

camparacer
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 mei 2008 02:55

camparacer 25 aug 2008 21:59

Hehe, nou ja als je zelfs al tubes met dimples hebt, valt er zo langzamerhand niet veel meer te verbeteren.
TS-Biker schreef: als je alle toerders van de weg moet gaan plukken die in een truitje van een pro team rondrijden dan ga je wat werk hebben ...

Ja okee. Maar een shirtje van Rabo, of een Freire-regenboog replica vind ik nog wel een groot verschil.

Maar goed, ik rij (nog) op een Kynesis tijdritframe dus ik zal m'n mond maar houden... ;)

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 aug 2008 01:12

Een voorsmaakje op wat TS-Bikers klant krijgt. Deze vond ik op een Engelstalig forum.

Prachtige P3 in limited edition Cancellara kleuren. Zipp VumaQuad crankstel, USE Tula stuur, Zipp 1080, Mavic remhoeven, Stronglight cassette... Indrukwekkend.

Afbeelding Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 27 aug 2008 01:41

C a s r a n schreef:Een voorsmaakje op wat TS-Bikers klant krijgt. Deze vond ik op een Engelstalig forum.

Prachtige P3 in limited edition Cancellara kleuren. Zipp VumaQuad crankstel, USE Tula stuur, Zipp 1080, Mavic remhoeven, Stronglight cassette... Indrukwekkend.

Afbeelding Afbeelding


casran, heb jij al eens met de 1080's gereden?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 aug 2008 01:51

Auke schreef:casran, heb jij al eens met de 1080's gereden?



Nee. Ik denk erover na of ik zo'n setje neem of niet.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 27 aug 2008 03:19

C a s r a n schreef:
Auke schreef:casran, heb jij al eens met de 1080's gereden?



Nee. Ik denk erover na of ik zo'n setje neem of niet.


Niet nadenken, gewoon doen, kunnen wij ook weer meegenieten....
Vind persoonlijk de 1080's de hipste en mooiste wielset van het moment, ze veranderen elke tt-fiets in een monster......., combi met disk ook prachtig om te zien. Of het sneller gaat doet er eigenlijk niet meer toe met zo'n wielset ;)

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 27 aug 2008 11:20

C a s r a n schreef:Een voorsmaakje op wat TS-Bikers klant krijgt. Deze vond ik op een Engelstalig forum.

Prachtige P3 in limited edition Cancellara kleuren. Zipp VumaQuad crankstel, USE Tula stuur, Zipp 1080, Mavic remhoeven, Stronglight cassette... Indrukwekkend.

Afbeelding Afbeelding


Leuke hardloop schoenen! zoot ultra race, heb ik zelf ook bevallen erg goed!

zurich
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:31

zurich 27 aug 2008 12:25

mister_arby schreef:
Leuke hardloop schoenen! zoot ultra race, heb ik zelf ook bevallen erg goed!



Ik ook, maar de zool laat al los na 1 Olympic en 1 short distance...
gekocht in de VS dus garantie beetje lastig... plakken maar...

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 27 aug 2008 15:18

Even off topic,

Zoot komt volgend jaar waarschijnlijk met nieuwe kleuren voor deze triathlon schoen. Ik loop er zelf ook op en ben zeer tevreden over deze schoen.

@ CASRAN

Als je gesponsord wordt door Zipp dan is een setje toch geen probleem?
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

maudri
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2008 18:20

maudri 27 aug 2008 22:09

in welke winkel is dit?(ben geintereseerd in de vision base bar die je op de achtergrond ziet hangen).

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 aug 2008 23:42

H3 schreef:@ CASRAN

Als je gesponsord wordt door Zipp dan is een setje toch geen probleem?



Hmm... die sponsoring houdt nu net niet in dat ik zomaar te vragen en te krijgen heb. Zou wel heel mooi zijn :D

Ik vraag me gewoon af of het voor mijn (wedstrijd)gebruik zin heeft een 1080 setje in huis te halen. Het voorwiel zal net dat ietsje windgevoeliger zijn dan de 808 en het achterwiel lijkt haast perfect substitueerbaar met een disc... tenzij ik Hawaii of zo doe, maar daarvoor verwacht ik mij niet gauw te kunnen kwalificeren. ;)


maudri schreef:in welke winkel is dit?(ben geintereseerd in de vision base bar die je op de achtergrond ziet hangen).



Ik haalde de foto van een Amerikaans forum. Veel kans dat dit in een shop in Amerika heb... en sommige van die Amerikaanse wielerzaken hebben een grotere stock dan een gemiddeld distributeur in de Benelux. De fietsenmarkt zit daar nét ietsje anders in elkaar ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie