Rose (voorheen Red Bull)
ik wil een RB crossfiets AL-2000 aanschaffen. Ik ben 181 cm hoog en heb een bbl van 86.8.
Welke maat zou ik het best nemen, een 56 of 58 ? Een 56 spreekt mij meer aan, maar die heeft maar een balhoofdbuis van 14.5 cm. Ik heb schrik dat ik met een toren spacers ga zitten en dit wil ik vermijden.
Graag suggesties van de RB bikers !
Welke maat zou ik het best nemen, een 56 of 58 ? Een 56 spreekt mij meer aan, maar die heeft maar een balhoofdbuis van 14.5 cm. Ik heb schrik dat ik met een toren spacers ga zitten en dit wil ik vermijden.
Graag suggesties van de RB bikers !
Waarom zou een maat 56 jou meer aanspreken dan een misschien beter passend 58 frame? Ik zou gewoon naar Rose Versand toe gaan (ligt net over de grens) en zou daar samen met hun je maat laten bepalen, zodat je zeker weet dat het goed is.
http://www.roseversand.de/upload/DLDT_DOWN11139.pdf
http://www.roseversand.de/upload/DLDT_DOWN11139.pdf
blanch schreef:bedankt voor de tip, maar ik zou een 56 nemen omdat volgens Roseversand een 56 geschikt is voor mensen met een bbl van 84 tem 86 en een 58 van 87 tem 89. Ik val er juist tussen met mijn bbl.
Ik zou eens naar de bovenbuis en balhoofdbuis gaan kijken. Veel belangrijker.
Ik zit te overwegen om een RB Pro te kopen, maar ik zie niet zoveel verschil tussen de Pro en de Pro SL. Omdat ik zelf al een Campagnolo wielsetje heb, is de kwaliteit van de wielenset absoluut niet belangrijk voor mij. Is het overige verschil alleen de afmontage en weggewerkte kabels?
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
Ik heb na veel rondzoeken bij Cube, Focus, Specialized, Sensa, Ridley, Trek en ga zo maar even door, mijn keus uiteindelijk laten vallen op de Red Bull carbon SL-3000. De testuitslagen van deze fiets kan je eenvoudigweg niet negeren, het is een superbak.
Ben afgelopen week naar Roseversand gereden en heb me daar volledig laten inlichten over de verschillen tussen de carbon-pro en de iets duurdere carbon sl-3000. De sl-3000 heeft een beter frame, waarbij de kabels door het frame lopen. Resultaat is een zeer strak en krachtig ogend oversized frame. Verder zijn de Easton EA70 velgen ook niet verkeerd.
De nieuwe Ultegra 2010 is bij Roseversand vanaf eind juli beschikbaar, dus die groep komt erop. Geen remkabels meer, een mooi strak ogend resultaat! En uiteraard is deze groep weer een doorontwikkeling van de vorige Ultegra, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
V.wb. de carbon frames: mij werd verteld dat het carbon-pro frame mogelijk uit de collectie gaat, omdat de betere sl-3000 gewoon veel meer wordt verkocht én de nieuwste materialen en technieken toepast.
Ik lees hier discussies over de juiste maat. Ik heb maar één advies voor mensen die een Red Bull overwegen, laat je ter plaatse meten! Ze hebben daarvoor een systeem waarbij beenlengte, armlengte en nog veel meer gemeten wordt. Dit wordt dan losgelaten op de geometrie van de fiets die jouw voorkeur heeft en daar rolt dan de juiste maat uit. Geen getwijfel meer. Voor een dure aanschaf geen overbodige luxe. Het is niet alleen lengte van benen, de lengte van de armen is ook van belang. Dit alles wordt in overweging genomen bij het maatadvies.
Dan als laatste mijn visie op triple en compact: Ik was een voorstander van triple, totdat ik bemerkte dat ik in de polder, bij rijden op groot blad eigenlijk pas boven de 36/37 km/u de ketting recht heb lopen van voorblad naar cassette achter. Dit levert onnodige slijtage op bij toeren rond de 32-33 km/u, waarbij ik bij rijden als gevolg van rijden op groot blad altijd met scheve ketting rijd. Terugschakelen naar middenblad betekent voor mij dat ik achter vaak op het kleinste kransje rijd, ook niet ideaal.
Al-inn, voor mijn eisen (polderwerk en klimmen tijdens vakanties en tourtochten) is een compact (50-34) geschikter. De 34 voor in combinatie met een 28 achter laat het toe om ook de steilere klimmetjes met de compact te rijden, terwijl de 50 mij in de polder de juiste verzetten levert met een rechte kettinglijn tussen voorblad en cassette achter.
Ik weet dat deze discussie elders hoort, echter omdat ik dit advies kreeg bij aanschaf mijn mijn RB carbon sl-3000, wou ik dit hier toch melden.
Eerste week augustus moet m'n fiets klaar zijn, als ik 'm binnen heb zal ik een fotootje posten!
Ben afgelopen week naar Roseversand gereden en heb me daar volledig laten inlichten over de verschillen tussen de carbon-pro en de iets duurdere carbon sl-3000. De sl-3000 heeft een beter frame, waarbij de kabels door het frame lopen. Resultaat is een zeer strak en krachtig ogend oversized frame. Verder zijn de Easton EA70 velgen ook niet verkeerd.
De nieuwe Ultegra 2010 is bij Roseversand vanaf eind juli beschikbaar, dus die groep komt erop. Geen remkabels meer, een mooi strak ogend resultaat! En uiteraard is deze groep weer een doorontwikkeling van de vorige Ultegra, ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
V.wb. de carbon frames: mij werd verteld dat het carbon-pro frame mogelijk uit de collectie gaat, omdat de betere sl-3000 gewoon veel meer wordt verkocht én de nieuwste materialen en technieken toepast.
Ik lees hier discussies over de juiste maat. Ik heb maar één advies voor mensen die een Red Bull overwegen, laat je ter plaatse meten! Ze hebben daarvoor een systeem waarbij beenlengte, armlengte en nog veel meer gemeten wordt. Dit wordt dan losgelaten op de geometrie van de fiets die jouw voorkeur heeft en daar rolt dan de juiste maat uit. Geen getwijfel meer. Voor een dure aanschaf geen overbodige luxe. Het is niet alleen lengte van benen, de lengte van de armen is ook van belang. Dit alles wordt in overweging genomen bij het maatadvies.
Dan als laatste mijn visie op triple en compact: Ik was een voorstander van triple, totdat ik bemerkte dat ik in de polder, bij rijden op groot blad eigenlijk pas boven de 36/37 km/u de ketting recht heb lopen van voorblad naar cassette achter. Dit levert onnodige slijtage op bij toeren rond de 32-33 km/u, waarbij ik bij rijden als gevolg van rijden op groot blad altijd met scheve ketting rijd. Terugschakelen naar middenblad betekent voor mij dat ik achter vaak op het kleinste kransje rijd, ook niet ideaal.
Al-inn, voor mijn eisen (polderwerk en klimmen tijdens vakanties en tourtochten) is een compact (50-34) geschikter. De 34 voor in combinatie met een 28 achter laat het toe om ook de steilere klimmetjes met de compact te rijden, terwijl de 50 mij in de polder de juiste verzetten levert met een rechte kettinglijn tussen voorblad en cassette achter.
Ik weet dat deze discussie elders hoort, echter omdat ik dit advies kreeg bij aanschaf mijn mijn RB carbon sl-3000, wou ik dit hier toch melden.
Eerste week augustus moet m'n fiets klaar zijn, als ik 'm binnen heb zal ik een fotootje posten!
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
Heftig! (je bedoelt waarschijnlijk de schakelkabels voorlangs)fietspret schreef:[...]Geen remkabels meer,[...]
fietspret schreef:[...] blablabla over triple/compact [...]
Met enkel de 50T voor de polder is knap waardeloos. Koop een 39/40/41/42T binnenblad erbij. (en de huidige triple's hebben toch 50-39-30, dus dat was ook een prima optie als je de voorbladen niet wilt wisselen gedurende het jaar)
Ik bedoelde inderdaad de schakelkabels...
En v.w.b. keuze van bladen, dat is toch een persoonlijk iets. Eén ideale oplossing voor iedereen bestaat niet, maar bedankt voor de tip!
En v.w.b. keuze van bladen, dat is toch een persoonlijk iets. Eén ideale oplossing voor iedereen bestaat niet, maar bedankt voor de tip!
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006