Pagina 101 van 106
Re: Lightweights
Geplaatst: 12 okt 2014 17:42
door Zorro
maartenschollaert schreef:Hey,
Is sta op het punt een setje Lightweight wielen aan te schaffen.
Nu viel mij net op dat het ventiel niet boven één van de logo's staat(er staan 4 logo's op de wielen)
Bij andere setjes waarvan ik foto's bekijk staan de ventielen steeds boven een van de logo's.
Is dit gewoon normaal, mij lijkt het toch dat ze bij een dergelijke wielset de logo's op dezelfde plaats zetten?
Of is dit gewoon geplaatst zonder rekening te houden met de plaats?
Weet iemand van jullie hier iets meer van?
Kennen jullie ook iemand die aan deze wielen zou kunnen werken?
Er is namelijk een kleine slag in het achterwiel, je voet het enkel bij het remmen, dus op de remstrip!
Alvast enorm bedankt
Maarten
Ik denk dat als je de link naar het verkoop topic met foto's plaatst de kenners wel kunnen zien of je China qualiteit Lightweights koopt of niet.
Laat me gokken dat het een 'koopje' is met een klein gebrek (kleine slag in het achterwiel).
Re: Lightweights
Geplaatst: 12 okt 2014 17:52
door csteenbe
maartenschollaert schreef:Hey,
Is sta op het punt een setje Lightweight wielen aan te schaffen.......
Bij twijfel zou ik ze laten staan, alleen Carbonsports kan aan de wielen reparatie's uitvoeren. Kosten vallen mee maar als je ze eenmaal opstuurt dan laat je ze helemaal servicen en dan valt het niet mee
En zijn het die van MP, wat ik sterk vermoedt, remrand ziet er aardig versleten uit. Dat kunnen ze ook repareren maar dat is kostbaar....
Voorbeeld betaalde 275 Euro voor het full servicen van een setje Ventoux's, nieuwe lagers / wissel body en nieuw sealen van de remvlakken en nog een paar dingen....
Re: Lightweights
Geplaatst: 12 okt 2014 22:28
door Zorro
De advertentie geeft me te denken.
====================================================================
'Prijs vanaf: 750 €
Te koop lightweight wielen
Voor tubes met zo goed als nieuwe continental tubes er op.
Voorzien voor 11v
Slagje in het achterwiel'
====================================================================
Dit zijn de Lightweight wielen waar maartenschollaert het over had. Aangezien hij de koop niet wilde missen geen link al heb ik hem aangeraden die wel te plaatsen maar doe dat niet zijn wens respecterende.
Ik ben zeker geen kenner maar anderen hier op het forum wel. Geen idee wat het zijn (Generation ???) Beetje erg summiere omschrijving voor dit soort wielen en tja......dat slagje in het achterwiel
Wat is een slagje en hoe komt het er in? Bj Lightweights niet iets van even de spaken op spanning draaien om het slagje eruit te krijgen
Ik zou ze links laten liggen.
Re: Lightweights
Geplaatst: 13 okt 2014 07:25
door csteenbe
Zorro schreef:Ik zou ze links laten liggen.
Zou ook mijn keuze zijn.....
Afgaande op de foto's zijn het GEN II wielen.
Re: Lightweights
Geplaatst: 13 okt 2014 07:44
door maarten.schollaert
Bedankt allemaal voor jullie snelle reactie.
Ik ben blij dat ik de vraag hier neergelegd heb.
Het was vooral de andere plaatsing van de logo's dat ik een beetje raar vond!
Bij een dergelijk wiel, moet dit toch steeds hetzelfde zijn, of sla ik hier de bal mis?
En de slag is natuurlijk ook een belangrijk punt!
Bedankt,
Re: Lightweights
Geplaatst: 13 okt 2014 07:49
door havana
Er zijn verschillende jaargangen (GENs) van geweest. Ben je je er bewust van dat LW's doorgaans tubewielen zijn?
Verder lijkt het me verstandig als je geen LW wielen koopt als je weinig verstand van zaken hebt. Niet bot bedoeld, maar in jouw geval is dit volgens mij zo. Wil je per se LW wielen, neem dan een expert mee.
Re: Lightweights
Geplaatst: 13 okt 2014 08:09
door maartenschollaert
Weinig verstand zou ik niet zeggen, maar zeker geen kenner. Ik wou gewoon de hulp inroepen van echte kenners.
Dat dit tubewielen, daar was ik mij van bewust
Nog snel een vraagje, soms zie je de wielen met 2 logo's op. Weten jullie welke GENs dit zijn?
nogmaals dank
Re: Lightweights
Geplaatst: 13 okt 2014 09:11
door de zwarten
hierzie (maar logo's zeggen niet altijd alles, geen idee bvb of ze bij lightweights kunnen later bijgeplakt / weggehaald worden?)
-Ventoux Gen.I: Carbon Kevlar Hybrid Spokes, 3k-Carbon Weave
-Ventoux Gen.II: Carbon Kevlar Hybrid Spokes, 12k-Carbon Weave
-Ventoux Gen.III: Carbon Spokes, 3k-Carbon Weave (name later changed to Gipfelsturm)
Generation "0" (Not officially in name, only a suggestion): Before ~Juni 2004
Recognized as:
• Shimano-/Campagnolo-Hubs
• No valve hole (V-cutout)
• 2 sprayed logos per side
• Hybrid Carbon Kevlar spokes
Generation I:
• From ~06/2004
• DT 240 and TUNE Hubs
• Valve hole
• 2 printed logos per side
• Hybrid Carbon Kevlar spokes
Generation II:
• From Eurobike 2006
• DT 240 and. TUNE Hubs
• 4 printed logos per side
• Stiffer and lighter than Gen. I
• Hybrid Carbon Kevlar spokes
Generation III:
• From Eurobike 2007
• DT 240 and TUNE Hubs, last from ca. 03/2008 replaced with DT 190 Ceramic and Steel
• 4 printed logos per side
• Full carbon spokes
• Again slightly increased stiffness
Re: Lightweights
Geplaatst: 14 okt 2014 09:44
door xytras
Mss een opmerking: is het niet zo dat LW nooit perfect recht is gezien ze handgemaakt zijn en men niet zomaar wat spaken kan bijregelen? Volgens mij zit er dan ook een tolerantie op van 0,5 mm slag of zo. Ikzelf ben toe aan mijn tweede set en mijn eerste set was ook niet 100 pct recht. Een kennis van mij heeft de special edition met witte spaken en die zijn ook niet helemaal recht. Dus wat de verkoper bedoeld met "slag" kan ook zoiets zijn natuurlijk. En neen, ik ben niet de verkoper.
Re: Lightweights
Geplaatst: 14 okt 2014 09:49
door JasperGR
Is dit echt zo? Want dat vind ik dan zeer slecht voor wat je moet betalen voor een nieuw setje. Het lijkt mij dat ze wel de techniek en kennis bezitten om ze recht te leveren echter zullen ze misschien gevoeliger ervoor zijn.
Re: Lightweights
Geplaatst: 14 okt 2014 09:50
door havana
Dat klopt volgens mij. De setjes die ik gezien heb waren ook nooit 100% recht. Even bijstellen bij de Profile zal ook niet lukken....
Re: Lightweights
Geplaatst: 14 okt 2014 10:36
door japiecarbon
Sterker nog, iedere fabrikant heeft zo een foutmarge.
GEEN ENKEL wiel is 100% recht