Pagina 101 van 780

Geplaatst: 16 feb 2010 21:06
door 100cols
EM schreef:De Six is geen uitgesproken wedstrijdfiets (bekijk de geometrie maar eens). De CAAD9 en de Super Six zijn dat wel, of in elk geval meer dan de Six. Neemt niet weg dat het een prima fiets is natuurlijk.


Hmmm, je hebt gelijk. Mijn eerdere opmerking over dat de geometrie van die frames hetzelfde is klopt niet. Had dat ergens gelezen, maar twijfel daar nu aan. CAAD9 en Six zijn in ieder geval niet hetzelfde, Supersix heb ik niet naar gekeken.

Geplaatst: 16 feb 2010 23:16
door sponge
Bedankt voor de reacties, dacht zelf namelijk ook dat de six niet echt wedstrijd gericht was. Hopelijk doet cannondale een goed bod voor een nieuw frame.

Weet iemand toevallig hoe lang een garantie zaak (in mijn geval corrosie onder de lak bij six13 pro) kan duren? Want het nieuwe seizoen staat na lang wachten weer voor de deur.

Geplaatst: 17 feb 2010 10:52
door vip32
sponge schreef:Bedankt voor de reacties, dacht zelf namelijk ook dat de six niet echt wedstrijd gericht was. Hopelijk doet cannondale een goed bod voor een nieuw frame.

Weet iemand toevallig hoe lang een garantie zaak (in mijn geval corrosie onder de lak bij six13 pro) kan duren? Want het nieuwe seizoen staat na lang wachten weer voor de deur.


het is een bekend probleem voor cannondale, dus het zou niet al teveel tijd in beslag moeten nemen. de FM maakt wat fotos, stuurt die op naar cannondale en dan moet je binnen 2 weken een oordeel hebben. de beschikbaarheid van een vervangend frame is natuurlijk een andere vraag. oja, ben je eerste eigenaar?

ben zelf het afgelopen jaar in zo'n traject geraakt en moet zeggen dat het allemaal heel netjes en vlot afgehandeld is door cannondale en de FM.

Geplaatst: 17 feb 2010 10:57
door vip32
meteen maar ff een pica van mijn nieuwe fiets, een supersix 2010. ben benieuwd hoe dit rijdt tov een systemsix. zadel is hier nog een overblijfsel van en wordt later vervangen.

Afbeelding
Afbeelding

heeft iemand nog tips om het mat zwarte een beetje mooi te houden? wat is wel en niet geoorloofd met blank carbon?

Geplaatst: 17 feb 2010 11:50
door sponge
@vip32: Ik ben eerste eigenaar. Ik heb ook iemand gesproken die hetzelfde als mij had en hij kreeg een Six terug.

Geplaatst: 17 feb 2010 12:12
door vip32
ik kreeg voor de systemsix 2008 ook een six 2010 als garantiemodel, maar kon gelukkig upgraden naar een supersix. ff overleggen met je FM wat mogelijk is.

Geplaatst: 17 feb 2010 12:43
door sponge
@vip32, wat was voor jouw de meerprijs? Zit ook te denken aan upgrade naar de supersix.

Geplaatst: 17 feb 2010 14:54
door vip32
ik heb er 600,- voor bijbetaald. dat vind ik een nette prijs want het komt ongeveer overeen met het prijsverschil tussen deze 2 modellen. vanaf een six13 zal het iets meer zijn denk ik.

Geplaatst: 20 feb 2010 23:29
door fredmtb-sport
Gisteren mijn nieuwe bike voor 2010 opgehaald.
Paar spec's: 63cm Hi-Mod carbon frame, SRAM RED white edition, Fetherlight wielen, Stealth Evo stuurtje en nog e.e.a.
Gewicht compleet 7,1 kg, dus geen klagen dacht ik.

[img=http://www.fred.mtb-sport.nl/images/bik ... ix-001.jpg]
[img=http://www.fred.mtb-sport.nl/images/bik ... ix-004.jpg][img=http://www.fred.mtb-sport.nl/images/bik ... ix-002.jpg]

De rest meer foto's en spec's staan hier

Geplaatst: 20 feb 2010 23:34
door foosho
Erg mooie bike!

Waarom een zadelpen van 410mm? Lijkt me een beetje heel erg lang :)

Geplaatst: 20 feb 2010 23:38
door Livio Livius
Foosho schreef:Erg mooie bike!

Waarom een zadelpen van 410mm? Lijkt me een beetje heel erg lang :)


Als je 196cm bent ....

Geplaatst: 20 feb 2010 23:41
door fredmtb-sport
Deze pen is inderdaad lang en kan hem nog inkorten als ik dat zou willen. Had eerst een andere in gedachten, maar zat ons (m'n LBS en ik) niet diep genoeg in het frame.
Met 195 cm lengte (dus geen 196 cm), dus lange benen steekt hij best wat uit.