Scott
Hier heb ik helemaal niets aan gedaan behalve het frame, vork en stickers geleverd. De rest heeft de eigenaar helemaal zelf gedaan.
Heb wel onlangs twee Scandiums afgebouwd en een CR1 pro rijklaar gemaakt. Zal eens kijken voor foto's
Heb wel onlangs twee Scandiums afgebouwd en een CR1 pro rijklaar gemaakt. Zal eens kijken voor foto's
Hoi,
Ik kan hier niet achterblijven vind ik (hopelijk werkt de link)
Frame & vork : Scott Team Issue Scandium 'Jean Delatour' size L
Groep : Shimano DA
Balhoofd : Ritchey WCS
Stuur & stuurpen : Ritchey WCS
Zadelpen : Control Tech Carbon
Zadel : Selle Italia SLR
Pedalen : Look Keo Carbon Ti
Wielen : CR-420 velgen / Tune naven / cx-ray spaken
Bandjes : Veloflex black / Conti's supersonic bb
Bidonhouders : Tune
Snelspanners : Tune AC16/17
Km teller : Polar CS-100
Gewogen : 6.91kg
Met dank aan.................Sharkman (frame & vork)
Ik kan hier niet achterblijven vind ik (hopelijk werkt de link)
Frame & vork : Scott Team Issue Scandium 'Jean Delatour' size L
Groep : Shimano DA
Balhoofd : Ritchey WCS
Stuur & stuurpen : Ritchey WCS
Zadelpen : Control Tech Carbon
Zadel : Selle Italia SLR
Pedalen : Look Keo Carbon Ti
Wielen : CR-420 velgen / Tune naven / cx-ray spaken
Bandjes : Veloflex black / Conti's supersonic bb
Bidonhouders : Tune
Snelspanners : Tune AC16/17
Km teller : Polar CS-100
Gewogen : 6.91kg
Met dank aan.................Sharkman (frame & vork)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Het is een knappe fiets geworden, proficiat Mr.Scott.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40035
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bling bling ding!! Gaaf!
Less is bore
Wat een gave racers, die Scotts! :d
Ilko schreef:@ Daf treks:
Mooi geworden! Klopt het nou dat ie met DT lichter is dan met je Corima's (of komt dat omdat je geen cassette hebt)? Ik dacht trouwens dat ik klein was ... Is dit een XS?
Bedankt voor de complimenten
'tis nog wel een maatje S... Ben idd vrij klein (1,68 maar nog wel in de groei).
De totale gewichten zijn allebei met cassette (alleen zat die er op die foto even niet op).
Met de DT's komt hij iets lichter uit, maar dat komt eigenlijk alleen door de bandenkeuze (Ultremo's met latex binnenbanden, tov zwaardere Conti Sprinter tubes), want de Corima's zelf zijn een 70gram lichter dan de DT's...
@ Maurice: Die DT's gebruik ik ook om te koersen, voor wedstrijden waar het val risico hoger is of het parcours er niet naar is om de Corima's te steken. Heb de trainingen nog een oud setje Ksyriums.
@Sharkman: Zal m'n best doen om overeind te blijven .
@ Mr. Scott: Zeer geslaagd (mooi he dat bling ).
En qua gewicht mag ie er zeker wezen!
Enige aanmerking zijn die Supersonics, zou ik zelf niet zo snel voor gaan (gaan meestal niet lang mee is mijn ervaring, latex is imo een betere keuze)
Alleen nog even die gele sticker van de bovenbuis af halen he :p.
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
[img=http://img339.imageshack.us/img339/3034 ... 001rk7.jpg]
[img=http://img235.imageshack.us/img235/9106/s2mediumss6.jpg]
Wat een prachtige fietsen toch weer allemaal. Wat me ook opvalt is hoe goed die Dura-Ace groep past bij blank metalen frames (titanium, scandium of aluminium). Vooral het crankstel maakt het helemaal bling bling. Hoe is jullie ervaring overigens met het Dura-Ace crankstel...... naar het schijnt (volgens roadbikereview.com) is het een superstijf crank, waarbij het lijkt alsof alle kracht rechtstreeks van je pedalen naar het wiel gaat. Is dat ook jullie ervaring? Is de krachtsoverbrenging voelbaar beter t.o.v. vorige cranks?
[img=http://img235.imageshack.us/img235/9106/s2mediumss6.jpg]
Wat een prachtige fietsen toch weer allemaal. Wat me ook opvalt is hoe goed die Dura-Ace groep past bij blank metalen frames (titanium, scandium of aluminium). Vooral het crankstel maakt het helemaal bling bling. Hoe is jullie ervaring overigens met het Dura-Ace crankstel...... naar het schijnt (volgens roadbikereview.com) is het een superstijf crank, waarbij het lijkt alsof alle kracht rechtstreeks van je pedalen naar het wiel gaat. Is dat ook jullie ervaring? Is de krachtsoverbrenging voelbaar beter t.o.v. vorige cranks?
Mijn Crank is geen Dura-Ace, maar gewoon een Ultegra met Dura-Ace buitenblad (vind dat dat de Dura-Ace crank die agressieve uitstraling geeft en past ook gewoon op Ultegra cranks) .
De Ultegra crank schijnt zelfs stijver getest te zijn als de Dura-Ace crank (hij is ook een stuk zwaarder). Heb er niets op aan te merken, al speelt voor mij (55kg) de stijfheid niet zo'n rol...
De Ultegra crank schijnt zelfs stijver getest te zijn als de Dura-Ace crank (hij is ook een stuk zwaarder). Heb er niets op aan te merken, al speelt voor mij (55kg) de stijfheid niet zo'n rol...
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
Bedankt allen voor de commentaren !
@ Daf treks : die supersonics heb ik enkel genomen om de laatste grammen er af te schrapen, dus vóór hij een de weeghaak ging . Ik ga mij idd eens eenpaar latex bb aanschaffen...O ja de sticker is er reeds al afgehaald : idd veel beter nu thx
@ Auke : kwestie van stijfheid van cranks voel ik geen noemenswaardig verschil tss DA of ultegra (heb ze beide). De DA crank is gewoon 100gr lichter dan de ultegra. Ik twijfelde ook aan bv een zwart fsa K force crankstel omdat dat beter zou staan maar het valt al bij al mee met de bling bling DA cranks hé.
grtn
@ Daf treks : die supersonics heb ik enkel genomen om de laatste grammen er af te schrapen, dus vóór hij een de weeghaak ging . Ik ga mij idd eens eenpaar latex bb aanschaffen...O ja de sticker is er reeds al afgehaald : idd veel beter nu thx
@ Auke : kwestie van stijfheid van cranks voel ik geen noemenswaardig verschil tss DA of ultegra (heb ze beide). De DA crank is gewoon 100gr lichter dan de ultegra. Ik twijfelde ook aan bv een zwart fsa K force crankstel omdat dat beter zou staan maar het valt al bij al mee met de bling bling DA cranks hé.
grtn
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Tjee wat mooi!! Ruil ik snel mijn Stevens Aspin voor in. Iemand nog een maatje L 56cm beschikbaar als frame?
What makes the boat go faster?