Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
Thunderflash
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2013 11:42

Gebruikersavatar Thunderflash 25 okt 2013 12:55

Hallo, ik ben Alfred en woonachtig in Drenthe. Dit jaar heb ik een werkplek dichter bij mijn huis gevonden waardoor ik twee keer per week op de fiets naar mijn werk ga. Hiervoor heb ik mijn 13 jaar oude Batavus ALight van de zolder gehaald.
Vanwege deze regelmaat kriebelt het fiets bloed weer enorm en heb ik vandaag een nieuwe racefiets besteld, Merida Ride 94 Lampre Team. :P
Ik moet nu waarschijnlijk twee weken wachten op mijn nieuwe fiets, maar dat mag de pret niet drukken.
1985 Batavus Champion
2001 Batavus A Light
2014 Merida Ride 94
2021 Merida Reacto 7000-E

LievensBikes
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 okt 2013 12:40

LievensBikes 27 okt 2013 21:21

Net nieuw op het forum en meteen even voorstellen! mijn naam is Bas Lievens en ik ben een 28 jarige student uit Utrecht. Ik heb een voorliefde voor vintage spullen en kom oorspronkelijk uit de oldtimer brommer wereld. Met bijzonder veel plezier sleutelde ik aan klassieke bromfietsen zoals Puch en Sparta. Inmiddels doe ik een master in de nieuwe media en woon in de Utrechtse binnenstad. Daartoe heb ik helaas geen werkruimte om de brommer hobby te onderhouden. Zodoende ben ik me gaan richten op het opknappen van klassieke racefietsen, singlespeeds en fixies. Ik doe dat in mijn studentenkamer en met veel plezier. Ik hecht veel waarde aan het maken van mooie spullen en daar vrienden of collega's een plezier mee doen.

Ik wil in geen geval een commercieel verhaal ophangen, maar graag wel mijn passie met jullie delen. Mocht iemand ooit een keer willen sleutelen of mijn kamer/werkruimte willen bezoeken dan zijn jullie van harte welkom! voor meer informatie kan je een kijkje nemen op mijn facebook pagina en de opgebouwde fietsen ook hier in een photostream bekijken. zie: https://www.facebook.com/LievensBikes en http://www.flickr.com/photos/106780193@N04/ . schroom niet om een berichtje achter te laten!

met vriendelijke groet, bas

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 29 okt 2013 16:21

Leuke hobby zeg! Heb je alles zelf geleerd, dat sleutelen aan de fiets?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 30 okt 2013 14:14

Hi allen,
Na een tijdje hier rondgestruind te hebben en veel informatie tot me genomen te hebben, wordt het tijd mij voor te stellen:
Joost, 40 jaar oud en woonachtig in Hilversum. Ik rijd sinds 2009 rond op een witte parelmoer Cannondale Caad9 met Campa Zonda wielen en de Campa Centaur Compact Carbon groep. De meeste jaren reed ik rond de 2000km met wat uitstapjes naar Limburg en de Ventoux. Omhoog werd ik er keer op keer afgereden door beter getrainde vrienden, terwijl ik met mijn bouw (1.86cm, 73kg) toch mee zou moeten kunnen doen. Dit jaar de trainingsarbeid flink opgeschroefd, waardoor ik nu op zo'n 4500km zit. Volgend jaar staat de marmotte op het programma, met het streven voor goud in mijn leeftijdscategorie. Uiteraard een goede stok achter de deur deze winter.
Nu weten degene die rondjes Loosdrecht, Gooimeer en Heuvelrug ook meteen wie degene met de witte Cannondale is :-)
Vriendelijke fietsgroet,
Joost
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 30 okt 2013 23:01

Een nieuwe forum naam, tijd om mij eens voor te stellen.

Ik ben Marco Handgraaf, 45 jaar en woonachtig in Diemen Noord.

Op mijn 16e kocht ik mijn vorige racefiets, een Koga Miyata Gents-Racer, daarvoor gebruikt door een jonge wedstrijdrenner, de zoon van een collega van mijn vader.
Fietsje was afgemonteerd met Shimano 600 EX en Mavic tubewielen,
Dus al snel leerde ik tubes openknippen, plakken en weer dichtnaaien, tot dat uiteindelijk aan de fietsenmaker overgelaten werd, Bes Wielersport in Haarlem. Een erg fijn zaakje was dat.

Door andere sporten en werk verwaterde het fietsen wat en uiteindelijk afscheid van de fiets genomen bij de laatste verhuizing in 2004, daarna alleen nog hybride gereden.

Zo zag deze Koga Miyata er in de folder uit:
Afbeelding

Dit jaar begon het weer te kriebelen en heb ik, na de verkoop van wat weinig gebruikte fotoapparatuur, een nieuwe fiets gekocht, Italiaans, waarvoor vroeger geen geld was.
Het werd een Wilier Izoard XP. Tevens wat budget vrijgemaakt voor de eerste nodige spullen, kleding, schoenen, pedalen, helm etc.

Een budget is er om overschreden te worden, dus kleding werd iets meer en ook de Shimano wielen zijn inmiddels vervangen door Notubes ZTR Alpha met CK R45. Nu er minder gereden wordt nog met Fortezza Tricomps erom, in het voorjaar zal dit Schwalbe Tubeless worden.

De rondjes worden langzaam aan langer, ik ben vaak te vinden rond Gein / Vecht, Loenersloot, Nigtevecht, Muiderberg etc.

Tot zover over mij en m'n achtergrond op fietsgebied.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 06 nov 2013 22:23

Wat een fantastische manier om je voor te stellen. Chapeau!

zZe dat het bericht waar mijn opmerking over ging kennelijk verwijderd is.. even goed, wat hier boven staat ook zeer netjes :P
:winkthumb:

Gebruikersavatar
Todger
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:17

Gebruikersavatar Todger 12 nov 2013 12:37

Hoi iedereen.
Mijn naam is Mert, 20 jaar, kom uit Utrecht en zou graag hints en tips willen krijgen bij het aanschaffen van een (beginners)racefiets. Zelf stel ik eigen routes via Google Maps of gebruik Endomondo om nieuwe routes binnen Utrecht te ontdekken. Vraag me wel af of welke apps men hier gebruikt. Daarnaast ben ik van plan om volgend jaar de Utrechtse Heuvelrug te bezoeken met de fiets.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 12 nov 2013 14:13

Welkom Mert. Je kan in het subforum 'racefiets' de nodige info vinden voor het aanschaffen van een fiets. En je kan daar uiteraard ook terecht met specie vragen.
Ik fiets zelf regelmatig over de heuvelrug. Echt klimmen kan je het niet noemen, maar het is zeker wel leuk om die korte stukjes naar boven te rammen. Je zal niet de enige zijn. Ik rij zelf met Strava, maar ken de heuvelrug goed genoeg om zonder navigatie rond te rijden. Met name in Amersfoort en rond Doorn, Leersum en Amerongen zijn genoeg leuke klimmetjes en mooie routes te vinden. Op de Strava site kan je die vinden onder 'explore' en dan plaatsnaam invullen. Veel plezier.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Todger
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:17

Gebruikersavatar Todger 12 nov 2013 17:09

Bedankt Joost, Strava viel mij juist tegen. Wel mooi dat je bekend met de Heuvelrug, navigatie op de iPhone heeft het voor mij gemakkelijk gemaakt om buiten de provincie te gaan fietsen. Ik had nog van de zomer een rondje Utrecht-Hollandsche Rading-Baarn-Amersfoort-Zeist gereden,

bertus187
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 nov 2013 10:01
Locatie: Limburg (Haspengouw) B

bertus187 26 nov 2013 10:14

Goedemorgen fietsvrienden !
Ik ben Albert (bertus 59 jaar) ik ben met de racefiets begonnen in 1989 en intussen bijna alle alpen cols in Frankrijk beklommen. Maar na een 5 tal jaar niet meer gefietst te hebben ben ik dit jaar terug begonnen en ik doe het nog altijd graag ! Ik fiets op een pinarello paris en mijn mtb is een minerva carbon act . Meelezen deed ik al langer op dit forum en nu toch maar ingelogd . ☺
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 28 nov 2013 09:28

Welkom Bertus.

Gebruikersavatar
SebastiaanHorn
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 14 okt 2013 14:55
Locatie: Noord-Holland
Contact

Gebruikersavatar SebastiaanHorn 03 dec 2013 10:49

Goedemorgen allemaal,

Ook ik ben nieuw op dit forum en zal me dus even netjes voorstellen.

Mijn naam is Sebastiaan, 31 jaar. Woonachtig in Den Helder.

Aanvankelijk ben ik (nog) geen echte fietsfanaat. Wel ben ik duursporter in hart en nieren. Mijn grote passie is hardlopen en sinds vorig jaar doe ik ook veel aan (open water) zwemmen. Zo heb ik afgelopen augustus voor het goede doel al zwemmend de oversteek gemaakt van Den Helder naar Texel.

In 2014 heb ik een nieuw sportief doel: ik wil van het noordelijkste puntje van (vaste land) nederland naar het meest zuidelijke puntje van nederland gaan fietsen. Onderweg doe ik dan ook nog het meest oosterlijke punt aan en het hoogste punt (Vaalserberg). Deze tocht wil ik binnen 24 uur gaan doen, zonder pauzes.

Jullie begrijpen dat enige verdieping in het wielrennen hiervoor een must is. Vandaar ook mijn aanwezigheid in dit forum. Inmiddels heb ik een Bulls Harrier aangeschaft, volledig 105 afgemonteerd. Hier moet het mee gaan gebeuren.

Ik hoop hier op het forum veel te leren maar ook zeker leuke mensen te ontmoeten. Wellicht mensen in de buurt waar ik samen een rondje mee kan fietsen?
Duursporter || fundraiser || blogger || spreker
Website: SebastiaanHorn.nl Facebook: SebastiaanHornNL

Plaats reactie