Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 16 aug 2007 00:35

Op training vandaag een fantastische Cervélo Soloist Carbon met bijhorende Zipps gezien.
Jammer dat de velgen net iets te hoog waren en de persoon in kwestie z'n stuurkunsten net te laag waren om de fiets op de baan te houden...

Resultaat: de fiets + berijder de beek in:/ Gauw maar een een handje toegestoken, en jammer genoeg was de rijder er iets minder aan toe: verschillende schaafwonden en aardig wat bloed aan de armen en pijnlijke linkerknie.

Aan de fiets was er ook aardig schade: Achtertrein was gebroken zag ik en het zipp voorwiel was de velg volledig doorgescheurd, wat ik nog nooit had gezien:D

Dus aan de man die tussen Sombeke en Waasmunster de gracht indook: Sterkte gewenst!
Nulla tenaci invia est via!

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 16 aug 2007 10:01

op training de beek in ... :rolleye: hoe knullig

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 aug 2007 10:59

3-atlon misschien ?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 aug 2007 11:17

Triatleten zijn over het algemeen behoorlijk gestoord qua training maar of trainen in een beek nu de bedoeling was ;) Denk het niet. Anyway zonde van die fiets hé (die wielen kunnen me gestolen worden ;) ).

dmm
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2007 11:35

dmm 16 aug 2007 11:43

havana schreef:Zitbuis is niet relevant. Bovenbuis wel. Zie geometrie topic hier elders op 't forum.


Korte vraag: Als je 1.93 bent pas je dan nog wel op een Cervelo. Vind het wel heel mooie fietsen.
Zit niet te wachten op weer iemand met een mening.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27878
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 aug 2007 11:55

Hangt ervan af. Waar rijd je nu op? (merk/type/maat/bovenbuis/etc) Google anders even de geometrie van je huidige fiets. En welke maat stuurpen heb je nu gemonteerd?

Vergelijk dit met Cervelo en je hebt het antwoord. Maat 61 (grootste dat Cervelo heeft) heeft een bovenbuis van 59.2 cm. Eventueel kun je hierop een 135 mm stuurpen monteren om nog wat lengte te winnen.

Vergeet ook niet de balhoofdbuislengtes te vergelijken; de balhoofdbuislengte van maat 61 is 20 cm. Hier kun je eventueel nog iets winnen door 1 à 2 cm aan spacers. Meer wordt niet mooi en is ook niet veilig.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 aug 2007 11:59

Ik heb op diverse fora (?) gelezen dat mensen van 1.90 zich nog weleens op een 58 persen, maar met 1.93 zou je nog wel goed op een 61 passen inderdaad.
En als je nu rijdt en je zit er lekker op, nergens last van, neem dan eens de maat van de
bovenbuis van die fiets en de balhoofdbuis lengte.

Of geef maat, merk en type door bij je (cervelo) dealer, die kan dan samen met jou prima bepalen op welke maat je komt bij cervélo. Het e.a. is natuurlijk een beetje afhankelijk van de verhouding van je lichaam..

dmm
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 aug 2007 11:35

dmm 16 aug 2007 12:38

@havana & SpEric

Ik rij nu op een stalen 63 Pina Treviso frame met (geloof ik) 59,7 bovenbuis en 19,5 balhoofdbuis en 130 stuurpen.
Uit jullie reacties lees ik dat een Cervelo 61 dus wel zou moeten kunnen.

Zal eens een goede meeting laten uitvoeren en inderdaad de maten van mijn oudde fiets meenemen naar FM.

Dank.
Zit niet te wachten op weer iemand met een mening.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 16 aug 2007 13:06

Ik ben zelf 1,90 en rijdt ook met een 58cm(net als Jens Voigt trouwens). Ik heb niet echt het idee dat ik me daar op heb moeten persen. Volgens mij is je binnenbeenleengte in verhouding tot je romplengte nog altijd bepalend als het om de grootte van een frame gaat. Ik heb een binnenbeenlengte van 90,7cm en heb een frame nodig dat minimaal 58 cm lang is. Dat is mijn R3 in maatje 58 precies! Een 61 had ook nog wel gekund maar de 58 past mij gewoon beter.
Goed laten opmeten dus. Alleen je lengte zegt niet zoveel.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

timor3
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:29

timor3 16 aug 2007 13:17

Jup,ik ben zelf ook 1,92 .. 68 kg,ik pas prima op een Soloist 61cm volgens de FM

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 16 aug 2007 13:18

klopt helemaal Paulus. vandaar mijn laatste opmerking.
Iemand met hele lange benen kan op een iets kleiner frame ( naar voren) beter uitkomen
dan een framemaar gebasseerd op alleen de binnenbeen lengte.
Opmeten/ passen en bij twijfels, veel vragen !

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 aug 2007 13:21

DMM schreef:@havana & SpEric

Ik rij nu op een stalen 63 Pina Treviso frame met (geloof ik) 59,7 bovenbuis en 19,5 balhoofdbuis en 130 stuurpen.
Uit jullie reacties lees ik dat een Cervelo 61 dus wel zou moeten kunnen.

Zal eens een goede meeting laten uitvoeren en inderdaad de maten van mijn oudde fiets meenemen naar FM.

Dank.


Met een 61 cm Cervelo en 140 mm stuurpen zit je een mm langer, met 135 mm een paar mm korter. De balhoofdbuis gaat ook wel goed, behalve als je nu een niet-geintegreerd balhoofd hebt met veel spacers. Het zal allemaal wel goed passend te krijgen zijn, maar je zit wel op het randje van wat op 't frame past.

@SpEric, volgens mij ben ik 't niet met je eens. Iemand met lange benen zou ik juist eerder op een groter frame zetten. Als je lange benen hebt komt het zadel omhoog zetten, kies je dan een kleiner frame dan heb je een kortere balhoofdbuis en wordt 't hoogte verschil tussen zadel en stuur nog groter. Dan liever een 10 of 11 cm stuurpen met een grotere maat en 't zadel een tikje meer naar voren schuiven dan dat je een spacertoren gaat bouwen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie