Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

steve.v.looy
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
Locatie: Lier België

steve.v.looy 26 apr 2013 13:25

tiuri schreef:Beste leden,

Ik heb een vraag over de rider 50 waar ik geen goed antwoord op kan vinden. Is het mogelijk om tijdens het navigeren met de kaart gelijktijdig de gereden snelheid in het scherm te zien (zoals bij de garmin 800/810) of moet je hiervoor switchen tussen verschillende schermen?
Dit is ook een optie die mij intereseerd, ik kan echter ook niet vinden hoe ik dit activeer.

Iemand die het even kan toelichten ?
MVG
Steve

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 26 apr 2013 13:36

instellingen --> rasterweergave --> kaartpagina. Hier kun je aangeven dat je 1 (of meerdere) veld(en) wilt zien op de kaartweergave waaraan je verschillende variabelen, waaronder huidige snelheid, kunt toekennen.

Zie ook (vanaf pag. 24);
http://static.brytonsport.com/uploads/c ... 141636.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 26 apr 2013 18:12

gede schreef:ja, dat kan in elk geval. Ik weet niet meer vanbuiten hoe, maar het zit ergens bij de instellingen en dan schermindeling. Je krijgt dan bovenaan een klein vierkantje dat uit de kaart wordt gesneden en waarin de snelheid (of welke parameter je dan ook selecteert) dan wordt weergegeven.
Bij mij is dat een kwart van de getoonde kaart, niet een klein vierkantje.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 26 apr 2013 19:18

Ik heb het uitgeprobeerd maar vind het storend overkomen. Je houdt weinig van je kaartje over.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 26 apr 2013 22:43

Je kan voor verschillende varianten kiezen, één of meerdere grote of kleinere velden. Speel eens met het apparaat en ontdek de mogelijkheden, dat lukt andere ook!

nickclappers
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2013 21:42

nickclappers 08 mei 2013 13:54

Beste leden

Ik heb pas een bryton rider 50 aangeschaft en heb een probleem met de kaarten. Ik heb de code ingevoerd voor detailkaarten van de benelux, maar als ik maximaal inzoom heb ik alsnog de helft van west Europa in beeld. Het lukt niet om in te zoomen. Ook lukt het dus niet om op de kaart te navigeren. Navigeren met tekst werkt wel.
Iemand die dit probleem herkent en kan oplossen??

Alvast dank.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 08 mei 2013 13:55

@nickclappers Bryton nieuw gekocht of tweedehands ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
pennie
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 nov 2009 04:37
Locatie: Kieldrecht,Belgie

Gebruikersavatar pennie 13 mei 2013 22:45

aan nickclappers ,ga naar facebook bryton nl en daar kun je al je vragen kwijt of anders voor de benelux rivosport Telefoonnummer +31 487 561 614
E-mailadres info@rivosports.nl

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 25 mei 2013 21:31

na 2 jaar ervaring heb ik de bryton 50 van mijn fiets gedaan en heb me de sigma alti 14:12 aangeschaft (terug naar af)
waarom ik dit gedaan heb?
Ik heb me altijd geergerd aan het feit dat ik verplicht was naar een cloud omgeving alles te uploaden en nooit bestanden kon uitwisselen via de verkenner (eropzetten en eraf halen) Ook vond ik de site tergend langzaam en erg onlogisch (verwarrend) maar dit alles was nog te doen.
Maar op een gegeven moment hebben ze het kaartbeheersysteem van de OSM kaarten er afgehaald (ik vond OSM meer dan genoeg). Met als gevolg dat ik dus geen kaarten meer kan toevoegen vanaf mijn DVD naar de Bryton 50.

Op zich vind ik de Bryton 50 een goed toestel, maar sinds de laatste update van januari, doet het keuze scherm van toegenomen hoogte meters het niet meer. Deze blijft gewoon op 0,0 staan terwijl ik echt wel geklommen heb. De huidige hoogte wordt wel goed aangegeven (dus er is geen mechanisch defect) alleen een softwarefout. Hier moeten meer mensen last van hebben, of ben ik toch de enige?
Ik probeer elke 2 weken of er nog een nieuwe update is, maar tot nu toe nog geen verbeteringen.

Gezien ik geklommen hoogte meters wel een van de belangrijkste functies vind, heb ik hem ermaar vanaf gegooid en me een standaard komputertje gekocht.

ik heb de vraag al eens gesteld, maar hebben meer mensen problemen dat het scherm toegenomen hoogte meters niets meer doet?. Misschien is de mijne toch wel stuk en dan kan hij voorgoed de kast in.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 25 mei 2013 22:03

@leocuypers Ik heb je dit ook al eerder gevraagd maar nooit antwoord gekeregen, geloof ik ..... Toestel al een gereset ?

andere gebruikers heb ik nog nooit over dit probleem gehoord
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 26 mei 2013 13:26

beezer schreef:@leocuypers Ik heb je dit ook al eerder gevraagd maar nooit antwoord gekeregen, geloof ik ..... Toestel al een gereset ?

andere gebruikers heb ik nog nooit over dit probleem gehoord

dan zal ik wel de enige zijn.
Ik heb inderdaad gedaan wat je zie, helemaal gereset (met de speciale softare van bryton hiervoor)
dit doe ik nu elke 2-3 weken, maar het heeft geen effect. Het gaat er op lijken dat iets defect is,
Dit vind ik wel vreemd, gezien het software matig lijkt en geen mechanisch defect.

we wachten wel af, geen man overboord . . . .

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 26 mei 2013 13:48

@ik bedoel eigenlijk een "harde" reset. Met de knoppen op de Bryton!
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Plaats reactie