Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 20 mei 2010 18:19
Ik overweeg een setje full carbon clinchers aan te schaffen. Gezien de goede ervaringen op dit forum denk ik dit te gaan doen bij farsports, type FSC50-CM-23.
50 hoog omdat ik mijn huidige 60mm net wat aan de hoge kant vind, en 23 breed omdat dit mi een prima middenweg is.
Ik heb hierbij echter de volgende vraag: je kunt kiezen voor een velg met óf zonder outer spoke holes. Ik rijd altijd met normale binnen- en buitenbandjes. Wat adviseren jullie mij hiervoor in mijn keuze?
Alvast bedankt.
50 hoog omdat ik mijn huidige 60mm net wat aan de hoge kant vind, en 23 breed omdat dit mi een prima middenweg is.
Ik heb hierbij echter de volgende vraag: je kunt kiezen voor een velg met óf zonder outer spoke holes. Ik rijd altijd met normale binnen- en buitenbandjes. Wat adviseren jullie mij hiervoor in mijn keuze?
Alvast bedankt.
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
Ik heb de eerste maanden met mijn 50mm Full Carbon Clinchers van Helin Liu er op zitten. Tot nu toe zonder problemen. Ik heb 1 vraagje. Bij de wielen zat een ring die je achter de cassette moet plaatsen. Met alleen die ring die erbij zat schakelde de achterderrailleur niet goed. Ik heb er toen een tweede ring achter geplaatst die op mijn oude Mavic Cosmic wielen zaten. Het schakelen gaat nu zonder bijstellen goed, maar de sluitring pastte maar net en ik hoor bij het aanzetten een piepje. Dat piepje komt niet door aanlopende remmen.
Kan iemand mij zeggen of ik 1 of 2 ringen achter mijn cassette moet plaatsen?
Ik rij met een Shimano cassette en SRAM Force groep.
Kan iemand mij zeggen of ik 1 of 2 ringen achter mijn cassette moet plaatsen?
Ik rij met een Shimano cassette en SRAM Force groep.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Niet noodzakelijk, dat hangt volledig af van hoeveel speed de body is. Van 11 naar 9 speed is er een 1.85mm dikke vulring. Om daar weer 10 speed van te maken is er een extra vulring van 1mm nodig aangezien een 10 speed cassette smaller is dan een 9mm. Voor een bron zie:TL@ schreef:Je hebt maar 1 ring nodig en het is normaal dat je derailleur moet bijgesteld worden als je van wielen wisselt.
http://www.slowtwitch.com/Tech/Cassette ... _3257.html .
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over wielen welke ik uit China heb laten komen: full Carbon clinchers 60 en 88mm hoog, breedte 25mm. Voor mijn tijdritfiets.
Nu maakt de 88mm velg een raar 'poing' geluid tijdens het fietsen. Meer specifiek wanneer ik aanzet en soms in bochten. Volgens mij zijn het geen spaken die zichzelf zetten, aangezien hetzelfde geluid zich laat horen als ik de velg indruk. Inderdaad, indruk!
Voor de duidelijkheid heb ik het gefilmd: http://youtu.be/18X_Ex-SE08
Mijn vraag is of dit normaal is, en zo ja, verdwijnt het geluid na een tijdje?
Ik heb een vraag over wielen welke ik uit China heb laten komen: full Carbon clinchers 60 en 88mm hoog, breedte 25mm. Voor mijn tijdritfiets.
Nu maakt de 88mm velg een raar 'poing' geluid tijdens het fietsen. Meer specifiek wanneer ik aanzet en soms in bochten. Volgens mij zijn het geen spaken die zichzelf zetten, aangezien hetzelfde geluid zich laat horen als ik de velg indruk. Inderdaad, indruk!
Voor de duidelijkheid heb ik het gefilmd: http://youtu.be/18X_Ex-SE08
Mijn vraag is of dit normaal is, en zo ja, verdwijnt het geluid na een tijdje?
Ergens lijkt het me geen goed teken wanneer je een carbon velg zo makkelijk indrukt als dat jij in het filmpje doet. Zo'n velg kwam er bij mij niet in.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Het zou mij niet zo'n veilig gevoel geven, lekker op je tijdritfiets op volle snelheid...
Het hangt nu eenmaal van de stevigheid af van de buitenwand, maar persoonlijk lijkt het mij normaal dat hoe hoger de velg hoe makkelijker je deze kan indrukken. Tenzij de buitenwand dikker is gemaakt dan in het filmpje doet vermoeden. Maar dat heeft natuurlijk weer gewicht consequenties. Persoonlijk zou ik dit ook niet 'normaal' vinden en zou contact zoeken met de fabrikant (btw wie is de fabrikant?)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dank voor de reacties.
Opzich is het niet het probleem dat ik de velg iets in kan drukken (moet wel wat kracht zetten gelukkig), als dit vaker voorkomt. Probleem is wel het geluid dat de velg tijdens het rijden maakt. Nu zag ik vanmiddag dat er ook best wel een slagje in de velg is gekomen, misschien helpt het als ik die eruit laat halen. Het geluid is er overigens alleen in bochten of als ik trap, niet als ik mijn benen stil hou en uitrol.
Zijn er hier meer mensen met 88mm hoge velgen (of in die richting) die de velg ook iets in kunnen drukken?
Bij het 60mm voorwiel kan dit niet.
De fabrikant is Helin Liu. Veel goede verhalen over gelezen, vandaar de beslissing bij hem / haar te kopen terwijl er goedkopere fabrikanten zijn. Ik heb inmiddels melding gemaakt en aangegeven dat ik met dit wiel niet kan en wil rijden. Ben benieuwd hoe er gereageerd wordt.
Opzich is het niet het probleem dat ik de velg iets in kan drukken (moet wel wat kracht zetten gelukkig), als dit vaker voorkomt. Probleem is wel het geluid dat de velg tijdens het rijden maakt. Nu zag ik vanmiddag dat er ook best wel een slagje in de velg is gekomen, misschien helpt het als ik die eruit laat halen. Het geluid is er overigens alleen in bochten of als ik trap, niet als ik mijn benen stil hou en uitrol.
Zijn er hier meer mensen met 88mm hoge velgen (of in die richting) die de velg ook iets in kunnen drukken?
Bij het 60mm voorwiel kan dit niet.
De fabrikant is Helin Liu. Veel goede verhalen over gelezen, vandaar de beslissing bij hem / haar te kopen terwijl er goedkopere fabrikanten zijn. Ik heb inmiddels melding gemaakt en aangegeven dat ik met dit wiel niet kan en wil rijden. Ben benieuwd hoe er gereageerd wordt.