Ja.afrit13 schreef: Als je door rood rijdt en er is niemand in de buurt om het te zien, ben je dan in overtreding?
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
yeah right... dit is natuurlijk onzin. je snapt best dat iedere oversteek situatie anders is dan de andere. ik zeg niet dat het mag...door rood rijden, je bent nog steeds in overtreding. maar met veiligheid heeft het op dat moment niets te maken. met 100 door de binnenstad wel...onzinnige vergelijking in een discussie die ik hier serieus probeer te voeren.Erik schreef:En middenin de nacht mag je zeker ook best met 100 in je auto door de binnenstad scheuren, want dan is er ook niemand?J.Edge87 schreef: Tijdstip is net zo belangrijk. Dinsdagmiddag om 6 uur moet je wel wachten bij het verkeerslicht. Maar zondagmorgen 8 uur is daar wellicht niemand te bekennen. Dan rijd ik ook door.... ik vind het dan echt onzin om te stoppen en op het knopje te duwen. Gelukkig gaan er tegenwoordig veel lichten automatisch op groen.
is het fietsen aan het her-ontdekken
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Ik rijd op de fiets zeer regelmatig door rood, met de auto nooit, echt nooit. Vind die vergelijking al krom gaan die met 100 door de bebouwde kom rijden is gewoon geen vergelijking met op de fiets door rood rijden.
Ach, ik zeg ook maar wat
Ik vraag mij af of die fietsers die zo op hun borst kloppen dat ze een bel hebben omdat dat verplicht is ook aan de andere eisen voldoen. Reflectors, stroeve pedalen etc. Geloof er niks van dus dat argument kan in de prullebak.
Puntje bij paaltje bepalen we blijkbaar allemaal lekker zelf wat we wel of niet ok vinden: wel/geen bel, wel/niet door rood etc.
En onze eigen norm is ok en wie het anders doet deugd blijkbaar niet. Heeft de ander strakkere normen is het een moraalridder en heeft de ander lossere normen is het een aso.
Puntje bij paaltje bepalen we blijkbaar allemaal lekker zelf wat we wel of niet ok vinden: wel/geen bel, wel/niet door rood etc.
En onze eigen norm is ok en wie het anders doet deugd blijkbaar niet. Heeft de ander strakkere normen is het een moraalridder en heeft de ander lossere normen is het een aso.
Mee eens dat op zondagmorgen 5 uur rood licht anders aanvoelt dan rood licht dinsdagmiddag in de spits.
Maar dan nog, waarom zou je dan toch door rood rijden ? Waarom die behoefte om toch door te rijden?
Je kunt ook de wegbeheerder (even geen idee wie dat is, de gemeente, rijkswaterstaat, provincie?) er toe proberen te bewegen iets aan de situatie te doen.
Maar dan nog, waarom zou je dan toch door rood rijden ? Waarom die behoefte om toch door te rijden?
Je kunt ook de wegbeheerder (even geen idee wie dat is, de gemeente, rijkswaterstaat, provincie?) er toe proberen te bewegen iets aan de situatie te doen.
older Budweiser
Inderdaad, ik fiets ook altijd met niet meer dan vier tot zes man zodat het geheel lekker overzichtelijk blijft. In die achterlijke groepen van tig man ben je eigenlijk massaal aan het bumperkleven dat ook vaak uitmondt in irritaties en brokkenG.B. Lux Dream schreef:Ik stel een samenscholingsverbod voor voor wielrenners. Max 6.
Ik doe af en toe mee met georganiseerde toertochten (RvNH, V-V, etc), maar zorg er dan voor dat ik zo min mogelijk in die mega treinen, met z'n 10'en naast elkaar, terecht kom. Niet dat ik bang ben om te vallen, maar gewoon om de overige weggebruikers ook normaal hun gang te kunnen laten gaan.
Laatst gewijzigd door sprint100 op 13 sep 2016 12:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat roodgemarkeerde stukje...Dat bedoel ik dus met "dan is het einde zoek". De een vind een situatie overzichtelijk, de ander weer niet en een derde schat de snelheid van een naderende auto verkeerd in. Hou je gewoon aan de regel: Niet door rood rijden.J.Edge87 schreef:yeah right... dit is natuurlijk onzin. je snapt best dat iedere oversteek situatie anders is dan de andere. ik zeg niet dat het mag...door rood rijden, je bent nog steeds in overtreding. maar met veiligheid heeft het op dat moment niets te maken. met 100 door de binnenstad wel...onzinnige vergelijking in een discussie die ik hier serieus probeer te voeren.Erik schreef:En middenin de nacht mag je zeker ook best met 100 in je auto door de binnenstad scheuren, want dan is er ook niemand?J.Edge87 schreef: Tijdstip is net zo belangrijk. Dinsdagmiddag om 6 uur moet je wel wachten bij het verkeerslicht. Maar zondagmorgen 8 uur is daar wellicht niemand te bekennen. Dan rijd ik ook door.... ik vind het dan echt onzin om te stoppen en op het knopje te duwen. Gelukkig gaan er tegenwoordig veel lichten automatisch op groen.
older Budweiser
Ach ja, het hoge noorden met totaal 3 stoplichten
Het westen en zuiden met 3 miljoen stoplichten.
Net als met andere irritaties zijn er regionaal enorme verschillen.
Beetje goedkoop om als je bij wijze van niet eens weet hoe een stoplicht eruit ziet te roepen dat je altijd voor die dingen moet stoppen.
Er staan bij mij in de wijde omtrek zoveel van die dingen dat je bijna gaat denken dat er een bonus op plaatsing zat.
Genoeg kruispunten hier die een betere doorstroming hebben als die krengen het niet doen.
De wegbeheerder heeft geen belang bij minder stoplichten, dan komt zijn baan op de tocht te staan en dus ook zijn wurg hypotheek.
Het westen en zuiden met 3 miljoen stoplichten.
Net als met andere irritaties zijn er regionaal enorme verschillen.
Beetje goedkoop om als je bij wijze van niet eens weet hoe een stoplicht eruit ziet te roepen dat je altijd voor die dingen moet stoppen.
Er staan bij mij in de wijde omtrek zoveel van die dingen dat je bijna gaat denken dat er een bonus op plaatsing zat.
Genoeg kruispunten hier die een betere doorstroming hebben als die krengen het niet doen.
De wegbeheerder heeft geen belang bij minder stoplichten, dan komt zijn baan op de tocht te staan en dus ook zijn wurg hypotheek.
overigens rijd ik vrijwel nooit door rood hoor. maar ik wil aangeven dat er groot verschil is in stoplicht en stoplicht wat betreft de veiligheidsoverwegingen. de enige paar keer dat ik dit jaar door rood ben gereden is zondagmorgen om 7 uur op een verlaten stuk weg. voor 7 uur knipperen daar de lichten oranje, dus is er zelfs helemaal geen stoplicht.
en ik ben het zeker eens dat rood licht rood licht is. dus dat we daar gewoon voor moeten stoppen. of het nu een kruising of spoorwegovergang of ophaalbruggetje is...rood = rood. je fietscomputer gaat toch op autopauze dus je gemiddelde zal niet zoveel zakken
en ik ben het zeker eens dat rood licht rood licht is. dus dat we daar gewoon voor moeten stoppen. of het nu een kruising of spoorwegovergang of ophaalbruggetje is...rood = rood. je fietscomputer gaat toch op autopauze dus je gemiddelde zal niet zoveel zakken
Laatst gewijzigd door J.Edge87 op 13 sep 2016 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
is het fietsen aan het her-ontdekken
Ook een voordeel van het noorden: Lage hypothekenNicoNB schreef:
De wegbeheerder heeft geen belang bij minder stoplichten, dan komt zijn baan op de tocht te staan en dus ook zijn wurg hypotheek.
older Budweiser
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 jul 2015 09:01
Gastheerg schreef:
Puntje bij paaltje bepalen we blijkbaar allemaal lekker zelf wat we wel of niet ok vinden: wel/geen bel, wel/niet door rood etc.
En onze eigen norm is ok en wie het anders doet deugd blijkbaar niet. Heeft de ander strakkere normen is het een moraalridder en heeft de ander lossere normen is het een aso.
+1 en daarom zijn er verkeersregels die voor iedereen gelden, anders verzandt het in chaos.
Aan de andere kant zijn de regels er voor mensen (=verkeersdeelnemers); als ik een kruising nader en er zijn verder geen andere verkeersdeelnemers in de buurt, dan verliezen de regels hun betekenis, of daar nu een stoplicht staat of niet, dus als ik daar door rood rijdt, who cares?
Is dat een moderne variant op deze?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?