Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

superb11
Forum-lid

superb11 05 jul 2013 21:55

Vandaag 115 km weggetrapt waarvan het grootste deel in Duitsland. Bij Emmerich de brug over en vervolgens een ronde oostelijk van Kleve gemaakt. De slechte staat van sommige fietspaden valt wel op over de grens. Alleen in het Montferland wat racers gezien. In Duitsland was blijkbaar iedereen gewoon an die arbeit op vrijdag ;-)

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 05 jul 2013 22:05

Vandaag een daagje vrij genomen.
Lekker weertje.
Vanmiddag een rondje Haastrecht gedaan.
Krimpen aan de Lek, over de dijk naar Ouderkerk aan den IJssel, Gouderak, Gouda, Haastrecht.
daar even bij de molen wat gedronken.
Afbeelding
Door de polder. Stolwijk, Koolwijk, De Loet en zo weer terug in Krimpen aan de Lek.
45 KM. met een heerlijk zonnetje.
http://connect.garmin.com/activity/337776935
Merida Scultura Endurance 4000

Remco H
Forum-lid

Remco H 06 jul 2013 10:24

Gisteren 70,2 km gereden, met gemiddeld 31,4 km/u. Wat ging dat heerlijk, zeg! De wind was bijzonder mild, waardoor het weinig uitmaakte welke richting je uit reed. De snelheid leed er niet onder.
Ik heb een ronde gedaan langs Hilversum, Nederhorst den Berg, om het Gooimeer heen, en bij Huizen weer de polder uit.

Afgelopen dinsdag 80,6 km gereden, o.a. langs Maarssen, Vleuten, IJsselstein, De Bilt. Toen was de wind véél irritanter. Bovendien had ik soms wel eens wat moeite met het vinden van de juiste weg. Nee, van de gemiddelde snelheid moest ik het niet zozeer hebben. Die zakte tot een dramatische 28,4 km/u, maar gedurende het laatste uur kon ik daar nog 1 km/u aan toevoegen door flink door te rijden.

En afgelopen maandag 59,9 km gereden, een rondje om het Eemmeer.

wielertje
Forum-lid

wielertje 06 jul 2013 12:07

28,4 dramatisch, nah ;-)
dan ben ik een slechte fietser zeg ;-)

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 06 jul 2013 14:02

haha inderdaad, volgens mij is 30 gem heilig!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jul 2013 18:22

Het was voor mij weer eens tijd voor een zware training. Eerst vanuit Almere naar Sloten gefietst en daar nog 2 rondjes 'warm' gereden. Eigenlijk meer om de tijd te doden; ingefietst was ik al. Dan de trimmerskoers gefietst waar veel volk aan de start stond. Zo'n 100 renners die het tempo er lekker inhielden (43,6 kmh gemiddeld). Geen ontsnappingen maar wel veel pogingen daar toe. Ik heb me niet met de kop van de koers bemoeid. Alleen nog in de einspurt meegedaan. Iets van P10 of P15. En daarna mocht ik dus weer nar huis fietsen. 42 km met wind tegen,...... pfffff... dat was pas lekker trainen.

Morgen eens wat minder gekke dingen doen.
Live fast; die young. mijn blog

bianco
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianco 06 jul 2013 21:07

buzz schreef:
rhino7 schreef:De link met de route komt niet overeen met de overigens mooie foto's, of ik zit op de fiets altijd te slapen :o
Afbeelding Zoekt en gij zult alle 4 foto's vinden.
Maar zonder gekheid, de plaatjes zijn inderdaad langs deze route geschoten.
psycho71 schreef:Ik woon bijna aan die route, denk dat ik m ook maar eens ga fietsen, ziet er mooi uit
Warm aanbevolen! ;)
Het was weer eens tijd voor wat andere routes vond ik. Vandaag een groot deel van het rondje van buzz gereden. Nou woon ik niet aan de route dus had ik een route vanaf Delft via Voorburg - Wassenaar - Katwijk naar Noordwijkerhout uitgestippeld. Vanaf daar de route gevolgd tot Beverwijk. Bij IJmuiden moest ik nog wel even flink in de remmen omdat ik anders de Stena line in reed naar Newcastle :lol:
Bij Beverwijk heb ik de route ingekort omdat ik anders op iets van 220km uit zou komen en dat vond ik voor vandaag toch iets te veel van het goede. Maar daar had ik ook snel spijt van: het ene stoplicht na het andere bij Beverwijk... :cry: Ook pech bij het pontje: die was net weg dus ruim een kwartier wachten. Maar ach, het was mooi weer.
Bij Bloemendaal veel keren en draaien voor wat hoogtemeters en bij Lisse weer van de route af en via Rijpwetering, Hoogmade en Zoetermeer terug naar Delft. In totaal 184km op de teller. Mooie route buzz! Het andere deel bij Castricum ga ik ook nog wel een keer doen, ik kom daar zelden.
O ja, voor de fotopuzzeltocht: volgens mij heb ik alleen foto 4 gezien :)

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 06 jul 2013 21:13

Vandaag de toertocht van tc de Veluwe gereden vanuit Epe, op 't kleine blad. Leuke tocht goed voor 158 kilometers.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 06 jul 2013 21:25

Vandaag weer eens de Lek verkend; eerst "tegen de wind" naar Vianen en vervolgens op naar Rotterdam. Tempo zat er behoorlijk in en mijn fietsmaat moest helaas afhaken met rugklachten. Gelukkig hoefde hij bij Schoonhoven alleen de pont over om weer thuis te zijn en ik zette alleen door. Tot Alblasserdam ging het goed (75 KM @ 33.2KM/H) maar toen was het motortje redelijk op. Of het nu kwam door de stevige training op donderdagavond, het onvoldoende eten gisterenavond of door de temperatuur, ik weet het niet. De laatste 30 KM waren in ieder geval behoorlijk zwaar en ben vanaf Rotterdam amper boven de 30 geweest. Ik heb de schade gelukkig kunnen beperken tot een gemiddelde van 31,6 over de hele rit van 105 KM.
Op zich prima maar de volgende keer beter voorbereiden.

wielertje
Forum-lid

wielertje 06 jul 2013 22:19

martijnnnn schreef:haha inderdaad, volgens mij is 30 gem heilig!
voor mij is genieten heilig, welk gemiddelde daar uitrolt zal me een bloedende boktorworst zijn ;)

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 06 jul 2013 23:21

@Bianco: Aha, leuk dat je de ‘zwoele zuid’-route (grotendeels) gereden hebt, en zowaar al 1 foto kon afvinken! ;)
Als het goed is, spotte je het betreffende witte huis in Santpoort (zie Streetview). Overigens is de foto met dat Franse verkeerspaaltje geschoten in het deel dat jij niet gereden hebt.

Zelf heb ik vandaag een fraai rondje (115km, 31km/u) aan de oostzijde van Noord-Holland gereden. Altijd mooi daar langs het IJsselmeer. Mooi ook dat de dijk tussen Broekerhaven en Hoorn nu eindelijk weer volledig te rijden is. Perfect asfalt, bijna 20km lang, noordoostenwind (3 Bft) in de rug...

Afbeelding

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 06 jul 2013 23:42

Wij gingen vandaag ook eerst een stukje naar het noordoosten. Met de wind in de rug door het Groninger land naar huis.

Eindelijk zomer!

Afbeelding

De haven bij Termunterzijl

Plaats reactie