Garmin Edge 800
Ja volgens mij heb ik alle knopjes ingedrukt, training staat nu wel in het trainingscenter!
Dat ik hoogte meters verzamel geloof ik wel, wij hebben in Almere bruggen , maar als ik op dezelfde plek start en stop zou ik toch net zoveel moeten dalen als stijgen??
Dat ik hoogte meters verzamel geloof ik wel, wij hebben in Almere bruggen , maar als ik op dezelfde plek start en stop zou ik toch net zoveel moeten dalen als stijgen??
In die hoogtemeter (die werkt op basis van luchtdruk) zit uiteraard een kleine meetfout. Dat verklaart waarom je meer bent gedaald dan gestegen. Een dergelijke afwijking is volkomen normaal. Wanneer de luchtdruk plotseling verandert (bijvoorbeeld wanneer het weer ineens omslaat) kan de boel trouwens ook onbetrouwbaar worden, al heb ik dat nog nooit meegemaakt.
- boswielrenner
- Forum-lid
Hoi RRon,
Je hebt instellingen op mijl staan ipv km.
Je hebt instellingen op mijl staan ipv km.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Dat ligt niet aan de uploader! Ik zie de rit gewoon in km/uur.
- boswielrenner
- Forum-lid
Ok...waar staat dan de instelling op garmin connect voor metrisch? Zoek me rot.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
Laat maar...ik zie het nu ook met km. Wel vreemd dat ik het eerst in miles zag staan.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- opperhoofd
- Forum-lid
Rechtsboven staat een link "view in metric".
Als je ingelogd bent, of bij terugkeer automatisch via een cookie, krijg je je eigen instellingen.
Standaard toont garmin de pagina in "statute" voor nieuwe bezoekers. Instellingen voor anonieme bezoekers hebben de lifetime van de sessie (browser sluiten of 20 min inactiviteit) En het is niet mogelijk om de link naar de pagina aan te passen zodat deze meteen in "metric" wordt getoond.
Deze werking is enorm brak van garmin. Zo moeilijk is het niet om een meer vriendelijke vorm van lokalisatie te realiseren.
Als je ingelogd bent, of bij terugkeer automatisch via een cookie, krijg je je eigen instellingen.
Standaard toont garmin de pagina in "statute" voor nieuwe bezoekers. Instellingen voor anonieme bezoekers hebben de lifetime van de sessie (browser sluiten of 20 min inactiviteit) En het is niet mogelijk om de link naar de pagina aan te passen zodat deze meteen in "metric" wordt getoond.
Deze werking is enorm brak van garmin. Zo moeilijk is het niet om een meer vriendelijke vorm van lokalisatie te realiseren.
Klopt, je kunt immers zo aan iemand IP zien in welk deel van de wereld hij/zij zich bevindt. Ook het feit dat ie standaard op imperial staat (toch een inferieur systeem ) is te betreuren.
Tsja, leuk speelgoed hè?
Ik kwam erachter dat ik in mijn instellingen had staan dat trainingsgegevens op de SD kaart moesten worden opgeslagen, maar las op het GPS forum dat je dan de gegevens niet naar garminconnect of gpsies kunt uploaden! Heb toen eerst de gegevens via verkenner op de PC van SD kaart naar de Edge moeten slepen en toen kon ik ze wel uploaden! Kan mij niet herinneren dat ik dit in de gebruiksaanwijzing had gelezen, maar goed het is mij gelukt!!
Ik kwam erachter dat ik in mijn instellingen had staan dat trainingsgegevens op de SD kaart moesten worden opgeslagen, maar las op het GPS forum dat je dan de gegevens niet naar garminconnect of gpsies kunt uploaden! Heb toen eerst de gegevens via verkenner op de PC van SD kaart naar de Edge moeten slepen en toen kon ik ze wel uploaden! Kan mij niet herinneren dat ik dit in de gebruiksaanwijzing had gelezen, maar goed het is mij gelukt!!
- ron kinkel
- Forum-lid
Ben nu met me edge 800 aan het duurlopen maar weet er iemand een oplossing zodat ik em niet de hele tijd vast hoef te houden ?
Een hoesje of zo ?
Een hoesje of zo ?
Daar zijn diverse middelen voor, zoiets bijvoorbeeld zo'n armband (in dit geval zit er een iPhone in):ron kinkel schreef:Ben nu met me edge 800 aan het duurlopen maar weet er iemand een oplossing zodat ik em niet de hele tijd vast hoef te houden ?
Een hoesje of zo ?
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.