Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

bever
Forum-lid
Berichten: 2228
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 10 jul 2016 00:41

richard-w schreef:Gisteren bedacht dat een rondje ijsselmeer wel eens "leuk" kon zijn. Zo gezecht zo gedaan. Geen zin om heel vroeg de deur uit te stappen. Want gisteren begon het weekend dus moest de kroeg ook nog even gesponsort worden. 6 uur de wekker gezet om een beetje in het werk ritme te blijven. Uiteindelijk na veel proppen 4 stukken brood binnen gekregen, en kwart voor 7 rolden de eerste kilometers onder me door.

Gekozen km eerst door flevoland te gaan om zo voor de wind te hebben op de afsluitdijk. Viel toch tegen de wind over het ijsselmeer, schat zo'n windkracht 3/4 . rustig door gepedelt, zoland ik eerst maar bij lelystad was dacht ik dan zit het grootste deel vol tegen de wind erop. Voor het eerst de houtribdijk over gereden (niet een aanrader).

Vanaf Makkum werd het erg donker, na mijn weten was er geen regen voorspelt. Maarja nog 40km ben ik thuis. Uiteindelijk vanaf hindelopen kwam het met bakken uit de hemel. De rest van de rit in de regen gereden.

Uiteindelijk bij thuiskomst 215km op de teller. En mooi optijd voor de tour te kijken.

https://www.strava.com/activities/63514 ... 1468073832

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Da's natuurlijk niet het echte rondje ;)

Wij hebben hem vandaag ook gefietst, maar dan de andere richting om. 7:00 met de auto vertrokken uit DH en geparkeerd in Almere-Poort. 8:15 vertrokken. Begin ging erg lekker, windje mee, maar het plezier verging ons op de afsluitdijk. Wind vol tegen en een gigantische plensbui op ons hoofd. In Den Oever dus maar een lange pitt-stop om op te drogen en warm te worden. Vanaf Den Oever tot Amsterdam alleen maar wind tegen gehad, was ook wel iets meer dan de ZW3 die voorspeld was denk ik. De laatste 100 km waren dus niet al te florissant....Om 21:30 weer terug in Almere. Uiteindelijk 286 km op de teller.

https://www.strava.com/activities/635564895

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5255
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 jul 2016 05:56

Rondje van Richard is natuurlijk het echte rondje (moet ik ook maar eens fietsen), want bovenste deel heet IJsselmeer.

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 10 jul 2016 11:37

bever schreef:
richard-w schreef:Gisteren bedacht dat een rondje ijsselmeer wel eens "leuk" kon zijn. Zo gezecht zo gedaan. Geen zin om heel vroeg de deur uit te stappen. Want gisteren begon het weekend dus moest de kroeg ook nog even gesponsort worden. 6 uur de wekker gezet om een beetje in het werk ritme te blijven. Uiteindelijk na veel proppen 4 stukken brood binnen gekregen, en kwart voor 7 rolden de eerste kilometers onder me door.

Gekozen km eerst door flevoland te gaan om zo voor de wind te hebben op de afsluitdijk. Viel toch tegen de wind over het ijsselmeer, schat zo'n windkracht 3/4 . rustig door gepedelt, zoland ik eerst maar bij lelystad was dacht ik dan zit het grootste deel vol tegen de wind erop. Voor het eerst de houtribdijk over gereden (niet een aanrader).

Vanaf Makkum werd het erg donker, na mijn weten was er geen regen voorspelt. Maarja nog 40km ben ik thuis. Uiteindelijk vanaf hindelopen kwam het met bakken uit de hemel. De rest van de rit in de regen gereden.

Uiteindelijk bij thuiskomst 215km op de teller. En mooi optijd voor de tour te kijken.

https://www.strava.com/activities/63514 ... 1468073832

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Da's natuurlijk niet het echte rondje ;)

Wij hebben hem vandaag ook gefietst, maar dan de andere richting om. 7:00 met de auto vertrokken uit DH en geparkeerd in Almere-Poort. 8:15 vertrokken. Begin ging erg lekker, windje mee, maar het plezier verging ons op de afsluitdijk. Wind vol tegen en een gigantische plensbui op ons hoofd. In Den Oever dus maar een lange pitt-stop om op te drogen en warm te worden. Vanaf Den Oever tot Amsterdam alleen maar wind tegen gehad, was ook wel iets meer dan de ZW3 die voorspeld was denk ik. De laatste 100 km waren dus niet al te florissant....Om 21:30 weer terug in Almere. Uiteindelijk 286 km op de teller.

https://www.strava.com/activities/635564895
Zoals DDX al aangeeft is het bovenste deel ijsselmeer. Onderste gedeelte Markermeer. Ik hoop deze in de zomer vakantie te rijden. En ik wil deze rondjes altijd persee solo rijden om alle voldoening eruit te halen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 10 jul 2016 15:56

Vandaag in mooie omstandigheden "Hairpin Galore" van DaPoker gefietst. Wat een prachtige route, een mooi alternatief voor het standaard rondje dat ik altijd fiets.

https://www.strava.com/activities/636165195
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 10 jul 2016 17:29

Mooi gebied. Waar je fietst. Zelf een ronde gedaan over de holterberg. Goed voor 106 km en 29 gemiddeld. De wind vond ik toch best wel krachtig...

En mooi op tijd om Dumoulin te zien winnen!
Maak joe woar

bever
Forum-lid
Berichten: 2228
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 10 jul 2016 18:30

richard-w schreef:
bever schreef:
richard-w schreef:Gisteren bedacht dat een rondje ijsselmeer wel eens "leuk" kon zijn. Zo gezecht zo gedaan. Geen zin om heel vroeg de deur uit te stappen. Want gisteren begon het weekend dus moest de kroeg ook nog even gesponsort worden. 6 uur de wekker gezet om een beetje in het werk ritme te blijven. Uiteindelijk na veel proppen 4 stukken brood binnen gekregen, en kwart voor 7 rolden de eerste kilometers onder me door.

Gekozen km eerst door flevoland te gaan om zo voor de wind te hebben op de afsluitdijk. Viel toch tegen de wind over het ijsselmeer, schat zo'n windkracht 3/4 . rustig door gepedelt, zoland ik eerst maar bij lelystad was dacht ik dan zit het grootste deel vol tegen de wind erop. Voor het eerst de houtribdijk over gereden (niet een aanrader).

Vanaf Makkum werd het erg donker, na mijn weten was er geen regen voorspelt. Maarja nog 40km ben ik thuis. Uiteindelijk vanaf hindelopen kwam het met bakken uit de hemel. De rest van de rit in de regen gereden.

Uiteindelijk bij thuiskomst 215km op de teller. En mooi optijd voor de tour te kijken.

https://www.strava.com/activities/63514 ... 1468073832

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Da's natuurlijk niet het echte rondje ;)

Wij hebben hem vandaag ook gefietst, maar dan de andere richting om. 7:00 met de auto vertrokken uit DH en geparkeerd in Almere-Poort. 8:15 vertrokken. Begin ging erg lekker, windje mee, maar het plezier verging ons op de afsluitdijk. Wind vol tegen en een gigantische plensbui op ons hoofd. In Den Oever dus maar een lange pitt-stop om op te drogen en warm te worden. Vanaf Den Oever tot Amsterdam alleen maar wind tegen gehad, was ook wel iets meer dan de ZW3 die voorspeld was denk ik. De laatste 100 km waren dus niet al te florissant....Om 21:30 weer terug in Almere. Uiteindelijk 286 km op de teller.

https://www.strava.com/activities/635564895
Zoals DDX al aangeeft is het bovenste deel ijsselmeer. Onderste gedeelte Markermeer. Ik hoop deze in de zomer vakantie te rijden. En ik wil deze rondjes altijd persee solo rijden om alle voldoening eruit te halen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Zuyderzee ronde :) Maare respect als je hem alleen doet. Dat zou me echt niet lukken !

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 10 jul 2016 21:09

Vandaag met een collega naar Bennekom gereden voor de '1K' ride. 110 km (of 80 of 150) waarin zowat elke helling op de route werd meegenomen. Met uitzondering van de verkeersdrempels dan. Ik weet niet hoeveel er zijn gestart, maar het deed niet erg druk aan, vond ik. Jammer was dat op enkele stukken van de route net grind was gestort, wat zeker voor een angsthaas zoals ik niet prettig daalt... Omdat de route zichzelf meerdere keten kruiste was het erg goed op de pijlen letten en was het wel handig om de route ook op gps te hebben (werkte ook vrij goed). Al met al een mooie en droge rit gereden.
https://www.strava.com/activities/63637 ... 1468176618

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 10 jul 2016 21:22

De Kersentocht van de Batauwers in Tiel gereden. Mooie tocht door de Betuwe en een lus Rhenen/Wageningen met wat klimwerk. Italiaanse weg, prachtig is die zeg!
Wel een flink stuk wind tegen in de weilanden en een maat die na 70km al helemaal stuk zat. Dat was op een gegeven moment elke 50 meter omkijken of hij er niet was afgewapperd :roll:

20km voor het eind nog lekker kersen gegeten en toen snel door naar het biertje aan de finish.

Alles prima geregeld, jammer voor de Batauwers dat de opkomst laag was.

Uiteindelijk 123 km en weer lekker bijgebruind. Geen strava, daarvoor schijn je je telefoon te moeten opladen...

laurens87
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 10 jul 2016 21:38

Helen schreef:Vandaag met een collega naar Bennekom gereden voor de '1K' ride. 110 km (of 80 of 150) waarin zowat elke helling op de route werd meegenomen. Met uitzondering van de verkeersdrempels dan. Ik weet niet hoeveel er zijn gestart, maar het deed niet erg druk aan, vond ik. Jammer was dat op enkele stukken van de route net grind was gestort, wat zeker voor een angsthaas zoals ik niet prettig daalt... Omdat de route zichzelf meerdere keten kruiste was het erg goed op de pijlen letten en was het wel handig om de route ook op gps te hebben (werkte ook vrij goed). Al met al een mooie en droge rit gereden.
https://www.strava.com/activities/63637 ... 1468176618
Het grind was inderdaad een probleem in de eerste 25km. Twee keer op snelheid een bocht willen nemen en er daarna achter komen dat er veel grind ligt... Bij de eerste plek (onder A50 door) lag er al 1 die flink gevallen was... Hadden ze voor mogen waarschuwen. Gelukkig bleef het bij deze keren, dus 125 mooie kilometers. Gelukkig twee man die iets sneller waren die af en toe wilden wachten. Daardoor kon ik regelmatig aansluiten, uiteindelijk de 150 met precies 30 gemiddeld. Daarbij 1300hm gemaakt. Top rit, topweer en ook top georganiseerd.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

skoebidoe
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:38

skoebidoe 10 jul 2016 23:58

Na een vrij warme dag toch nog even op de fiets gesprongen. Een 43 km gereden met een gemiddelde snelheid van 25,3 km/u.
Op plaatsen gekomen waar ik nog nooit gereden had. Dan nog wel in eigen streek!
Ik denk dat ik een verslaving te pakken heb ;)

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5255
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 11 jul 2016 00:44

Vandaag met 5 man rondje in de Eifel en Ardennen gemaakt met zomerse temperaturen.
Lekker warm en benen hadden er zin in, flink wat pr's gezet op klimmetjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/636885980

182km met 2800hm
Verbasend hoe goed m'n benen het vandaag nog deden, heb deze week nieuw weekrecord gezet met 1051km.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 jul 2016 09:10

Weekrecord? Hehe, ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit krankzinnig begint te vinden. Leuke foto's DDX.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie