Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

Gebruikersavatar
Graham
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 apr 2013 21:33
Locatie: Rotterdam
Contact

Gebruikersavatar Graham 25 mar 2015 21:40

Helpt enorm dat je gewoon op je werk kan douchen. Ik ga dan ook vrij vaak voluit, 30+, naar werk en terug. Voor de winter de Gabba 2 convertible gekocht waar ik wel erg blij mee ben, vrijwel bij elk type weer te gebruiken en alleen bij lager dan -3/-5 winterjack aangehad.

Afstand 16 km x 2

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 26 mar 2015 12:34

De afgelopen 3 weken geen woon werk verkeer op de fiets. Nou was ik de middelste week 4 dagen ziek. De week er voor en erna geen zin. Op de MTB heb ik wel lekker gefietst (2x per week)
Vanaf mei 2013 tot 3 weken geleden waren de statistieken: 63% van het woon werk verkeer op de fiets (5 werkdagen, 24 km enkele reis)

Ik heb me voorgenomen volgende week weer op de fiets te gaan als het weer niet te nat is (= 's ochtends geen dik nat pak)

Een (langere) periode geen zin in woon werk op de fiets. Kennen jullie dit?

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 26 mar 2015 12:40

Ik herken het wel dat ik soms er geen trek in heb. Vooral in de winter als het koud en donker is. Maar momenteel heb ik niet overdreven veel keus. We hebben tijdelijk 1 auto de deur uitgedaan en zijn aan het sparen voor wat anders. Dus meestal moet ik fietsen, in extreem weer of andere redenen kan ik wachten tot ik met mijn vriendin mee kan rijden (vertrekt later ivm met dochterje afzetten op school)
Ik ben wel blij dat ik de afgelopen weken ook weer eens teruggefietst ben, lekker in het licht en met redelijk weer fietst het toch met meer moraal ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 mar 2015 14:36

Vanaf december heb ik de gehele winter doorgefietst op 2 vaste dagen (ma+di). Ik kan ook met het OV, maar heb dat dit jaar dus heel bewust niet gedaan. Als je de avond van te voren al je spullen klaarzet en 's ochtends meteen je wielerkleding aantrekt en DAN PAS uit het raam kijkt, dan heb je eigenlijk weinig keus meer. Het grappige is dat het na een tijdje helemaal niets meer uitmaakt waat voor weer het is, fietsen doe je toch wel. Dat ik nu met daglicht heen en terug kan ipv in het donker is wel heel erg fijn ja.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 26 mar 2015 14:45

Mooie manier om gewoon te gaan! Hoeveel km enkele reis?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 26 mar 2015 19:24

Ik rijd 's ochtends 25km heen en 's middags 39km terug. Was vandaag ook even afzien met de regen en harde wind. Voor het eerst last van de hoge wielen gehad.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
alypat
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 dec 2010 21:06
Locatie: Woerden

Gebruikersavatar alypat 26 mar 2015 20:47

Ik kijk de avond van tevoren altijd op Weeronline om de buienkans op mijn vertrek- en eindpunt in te schatten. Als het 's ochtends droog is, ga ik meestal wel fietsen. Ook als voor de middagrit regen wordt verwacht. Dan hoop ik maar dat het meevalt of dat ik er doorheen mazzel. De voorspelling van Weeronline is ook weer niet zo heel nauwkeurig, en regelmatig fiets ik 's middags ondanks verwachte neerslag toch droog naar huis. Zo'n dag als vandaag is op het randje. Door de regen naar huis, maar ook weer niet doorweekt. thuisgekomen. Een regenjack helpt al veel, en mijn winterschoenen houden het grotendeels droog over 20 km.

Regen op de terugweg is niet zo heel erg omdat ik thuis altijd douche en mijn fietskleren een korte wasbeurt geef, regen of geen regen. Het droogpoetsen en schoonmaken van mijn fiets vind ik wel een nadeel van een regenrit. Dat zou ik niet te vaak achter elkaar willen doen.

Ondanks dat ik op mijn werk kan douchen vind ik het niet fijn om in de regen naar werk te fietsen. Mijn ervaring is dat natgeregende kleren niet altijd op tijd droog zijn voor de terugrit. En op werk kan ik mijn fiets niet goed genoeg droog- en schoon maken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 26 mar 2015 21:05

JM_H schreef:Mooie manier om gewoon te gaan! Hoeveel km enkele reis?
25 km enkele reis. Nu het weer wat beter aan het worden is (alhoewel...), fiets ik één keer per week met een omweg heen: 50-60 km, terugweg meestal rechtstreeks.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 31 mar 2015 06:41

Gisteren wél gefietst, maar... Wie gaat er vandaag?
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 31 mar 2015 07:03

ikke niet iig, Iets teveel wind tegen vandaag ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 31 mar 2015 07:21

Ga over 5 minuten de deur uit. Bedoeling is om met een omweg heen te fietsen eigenlijk. Eens kijken of ik op de weg kan blijven...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 31 mar 2015 07:57

Net heerlijk naar het werk gefietst.
Harde constante wind dus goed tegenin te trappen.
Ach, dan worden de grote bladen van de cassette ook eens gebruikt. ;)

Plaats reactie