Pagina 101 van 148

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 10:17
door bakboord1
Volvo heeft inderdaad VAG-diesels gebruikt in de 850 en V70. De D5 (+D4 +D3) is inderdaad een eigen motor.

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 10:48
door daniel1975
Mehekachtohapi schreef: 28 mar 2024 10:15 Maar de zoem-zoem is wel fijner dan ik vooraf had gedacht. Snel, stil, comfortabel en zelfs in bochten erg goed. Wel iets snelheid terugnemen voor de bocht en dan op het "gas" de bocht uit waar de achterkant zich mooi zet. Lang leve achterwielaandrijving!
Ik heb een dagje zo'n XC40 ev gehad vanuit de garage. Idd veel power, maar wel overgewicht en te kleine range.
Inhalen is wel een feestje met die directe versnelling door het vermogen/koppel wat je direct beschikbaar hebt.

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 11:32
door Mehekachtohapi
Ik heb de Extended Range versie en rij twee keer in de week Haarlem-Nijmegen-Haarlem. Met 90% acculading kom ik ruim op en neer in regen en kou en op een warme dag makkelijk nog een keer heen. Dat valt me echt niet tegen en ik rij niet als een hypermiler. En laadstress heb ik ook nog niet gehad.

Onderstel is ook voor MY2024 aangepast en het is nu een achterwielaandrijver i.p.v. een voorwielaandrijver. Ik reed vorige week even een oudere versie en dat rijdt prima, maar minder fijn dan die ik heb.

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 13:05
door wasbeer2006
Zijn fijne auto,s. Zeker de nieuwe met achterwielaandrijving is fijn, eigenlijk bij normaal aal gebruik nog fijner dan de 4wd.
Die is natuurlijk veel sneller, maar bij normaal rijden is die niet fijner.

Het blijft wel een suv natuurlijk qua rijgedrag. Maar best wel goed vind ik hoor.

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 13:15
door Mehekachtohapi
bakboord1 schreef: 28 mar 2024 10:17 Volvo heeft inderdaad VAG-diesels gebruikt in de 850 en V70. De D5 (+D4 +D3) is inderdaad een eigen motor.
Ah, dan was mijn geheugen toch nog best ok. Maar erg actief was de herinnering niet ;-)

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 13:24
door daniel1975
Die voorwielaandrijver waar ik mee reed was zwaar onderstuurt en weinig dynamisch in de bochten. Rechtuit een prima auto.

De Skoda Octavia VRS (plugin) van 2 weken geleden was een stuk fijner. Jammer dat ze die versie niet meer in NL op de markt zetten, zou mijn V60 er direct op inruilen.

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 13:51
door bakboord1
Import?
Stelt niet zo heel veel voor en is best leuk om te doen.
Mijn Skoda heb ik ook zelf uit Duitsland gehaald. Scheelde echt veel te veel met Nederland qua aanschaf.

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 13:51
door Mehekachtohapi
Moet je nagaan dat de Q4, ID.4 en Enyaq die ik ook heb proefgereden nog veel meer onderstuur hadden dan de oude BEV XC40. Terwijl dat al vanaf het begin achterwielaandrijvers zijn.

Maar een VRS is fijn ja. Huidge M3 Touring zou trouwens mijn keuze zijn als ik het geld had.

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 14:43
door wasbeer2006
Nu ben ik ook van het sturen. Maar onderstuur met een suv kom ik niet in de buurt.
Ja behalve in een ID, maar als zelfs VW zegt dat het een slechte onderstel is, dan is het wel heel erg gesteld.

Voor sturen moet je een lage auto nemen. Die V gaat over vier wielen dat heb ik zelfde meegemaakt. Hebben ze netje gedaan

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 14:47
door havana
In de V70 phase 3 zaten naast de eigen D3/D5 motoren (beide 5 cilinders) ook PSA motoren, meer specifiek de 1.6 en 2.0 HDI. Beide 4 cilinders.

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 15:02
door raven14
Mehekachtohapi schreef: 28 mar 2024 13:51 Huidge M3 Touring zou trouwens mijn keuze zijn als ik het geld had.
Ik heb ermee getest. Enfin, met de nieuwe 4x4 M4 (en ik heb de vorige M4 gehad, nog nooit zo snel een wagen terug verkocht :) ). Geef mij maar de M340i dan, meer uitgebalanceerd geheel. Die M4/M3 is imho te hard, te luid en te brutaal voor een daily. De vierwielaandrijving neemt een deel van dat laatste argument weg, maar dan nog. De turbomotor van een recente Porsche 911 Carrera S bvb is veel geleidelijker in zijn vermogensafgave dan die van de M4.

Re: Het grote auto-topic

Geplaatst: 28 mar 2024 16:06
door daniel1975
Mijn collega rijdt in een ID4. Wat een afschuwelijke dweil op wielen is dat zeg hahaha. Moest op de eerste snelwefafrit echt flink corrigeren want hij schoof zo semi-rechtdoor. Ding is echt heeeeel slecht.
ID7 is heel stuk beter.