Nee velgen zijn smal en een brede 28mm band ligt er niet mooi om. Vond de standaard 25mm banden al niet mooi aansluiten. Ik heb de wielen gelijk verkocht, leverde nog €900,- of zoiets op. Leg daar een €200 bij en je vindt vele male betere wielen met voor jou interessantere bredere velgen.BAMCAN schreef:Ik heb over het hoofd gelezen dat iemand dit beweerde. Er werd wel gesproken over betere wendbaarheid bij een framemaatje kleiner. Echter mijn hoogtijdagen zijn geteld als het om max. snelheid gaat en wendbaarheid is aan mij niet besteed. Ik wil het liefst 28mm onder deze Aeroad en dan heerlijk lang toeren als flanerend in een Porsche . Nog even sparen en dat komt mooi uit met die lange levertijden. Zijn de velgen van de bijhorende mavic wielen (cf slx 6.0 = cosmic pro carbon exaltith) goed geschikt voor 28mm banden? Zijn ze breed genoeg om 28mm banden te optimaliseren?velolove schreef:Hoe groter de frame maat, de langzamer de max snelheid? Wat een pure BS
Canyon
Prima te doen voor mijn handen. Maar ik gebruik dat deel niet vaak dus echt lang ervaring heb ik er niet mee.wasbeer2006 schreef:Ik mag het toch hopen dat dit soort fietsen niet als de brandweer gaan -:)
Anders ga ik me echt zorgen maken.
Ik hoop dat Canyon nog een keer designer in huis haalt die van kleur houd en ik ben in!
Hoe is de aerobar als je met de handen op het stuur zit?? De aerobar van de Trek vond ik echt verschrikkelijk.
Ik zou trouwens nooit meer een gecombineerde stuurpen/stuur-combi willen. Veel te definitief als je toch niet helemaal tevreden bent.
Kun je een voorbeeld geven van een wielset die 25/28mm banden goed aero laat aansluiten?Resch2 schreef:
Nee velgen zijn smal en een brede 28mm band ligt er niet mooi om. Vond de standaard 25mm banden al niet mooi aansluiten. Ik heb de wielen gelijk verkocht, leverde nog €900,- of zoiets op. Leg daar een €200 bij en je vindt vele male betere wielen met voor jou interessantere bredere velgen.
ik kom niet verder dan hele dure wielen:
reynolds
zipp
easton
bestaan er lijstjes met goede aero wielsets specifiek ontworpen voor 25/28mm banden?
Je zou kunnen kijken op het wielen-forum. Weet zo snel alleen een setje mantel carbon wielen onder de €1000,- met brede 24mm binnenbreedte velgen. Dacht dat het gewoon farsports Chinese wielen zijn maar dan met de garantie en service van Mantel. Maar pin me er niet op vast.
Verder denk ik dat je met goed zoeken op internet best een goed wielsetje kunt vinden van een merk zoals je zelf al noemt voor een scherpe prijs. Ik kocht m'n eastons ec90 aero wielset voor de helft vd prijs bij Salden €1200. Ze zijn welliswaar niet enorm breed maar ik ben ook niet van plan met 28mm banden te gaan rijden. Heb nu een veloflex 25mm als achterband maar merk geen verschil met de 23mm die ik normaal altijd rij. Als ik eerlijk ben vind ik die hele ik-moet-brede-banden-trend een beetje een hype. Al lijkt me logisch dat het verschil tussen 20mm bandje met butyl binnenband en 28mm met bv latex bb enorm zal zijn en zeker voelbaar!
Verder denk ik dat je met goed zoeken op internet best een goed wielsetje kunt vinden van een merk zoals je zelf al noemt voor een scherpe prijs. Ik kocht m'n eastons ec90 aero wielset voor de helft vd prijs bij Salden €1200. Ze zijn welliswaar niet enorm breed maar ik ben ook niet van plan met 28mm banden te gaan rijden. Heb nu een veloflex 25mm als achterband maar merk geen verschil met de 23mm die ik normaal altijd rij. Als ik eerlijk ben vind ik die hele ik-moet-brede-banden-trend een beetje een hype. Al lijkt me logisch dat het verschil tussen 20mm bandje met butyl binnenband en 28mm met bv latex bb enorm zal zijn en zeker voelbaar!
sta op het punt om een inflite 9.0 aan te schaffen. Als ik af ga op de pps van Canyon adviseren ze een l. Met een 1 cm langere bbl echter een xl. stuurbreedte bij een xl is echter exact de maat die ik nu op mijn caad 10 heb en die bevalt me uitstekend. Gebruik is voor woon-werk, beetje rossen in recreatiegebied en duinen en als winterfiets.
wat te doen? l of xl.
wat te doen? l of xl.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
-
- Forum-lid
Heb je in verhouding lange of korte benen? Ik zou naar een xl neigen. De zadelpen steekt iets minder ver uit, maar dan wel wat minder spacers onder het stuur.
Best opvallend trouwens dat de CF SLX (iig vanaf maat M) een grotere stack heeft dan de CF SL.BAMCAN schreef:De oude CF SLX heeft een beetje de kenmerken van de nieuwe CF SL, klopt dat? hebben ze stuivertje gewisseld? Het nieuwe SLX frame is iets strakker qua vormgeving (ook met aerostuur) en 150gr lichter en iets andere geometrie.
onderstaand vergelijk geometrie
valt me op dat maat 2XL van de CF-SL redelijk vergelijkbaar is met maat XL van de CF-SLX... er zit dan wel verschil in stuurbreedte en stuurpenlengte
-
- Forum-lid
Moet je zelf thuis wezen om het pakket van canyon in ontvangst te nemen
Kom er nu pas achter dat Canyon Aeroad CF SLX met de 8.0 al weer wat extra brengt t.o.v. 6.0BAMCAN schreef:Kun je een voorbeeld geven van een wielset die 25/28mm banden goed aero laat aansluiten?Resch2 schreef:
Nee velgen zijn smal en een brede 28mm band ligt er niet mooi om. Vond de standaard 25mm banden al niet mooi aansluiten. Ik heb de wielen gelijk verkocht, leverde nog €900,- of zoiets op. Leg daar een €200 bij en je vindt vele male betere wielen met voor jou interessantere bredere velgen.
ik kom niet verder dan hele dure wielen:
reynolds
zipp
easton
bestaan er lijstjes met goede aero wielsets specifiek ontworpen voor 25/28mm banden?
- electrisch schakelen
- reynolds strike wielen (25mm wide rim, 17mm internal) daar moet een 28mm achterband toch ook goed op aan kunnen sluiten?
- aero stuur
- ideale mammil fiets
wel weer 1000euro duurder t.o.v. de 6.0, maar ook weer iets mooier
http://weightweenies.starbike.com/forum ... 0&t=130270
net een nieuw zwart assos shirtje besteld, dus past er qua kleur perfect bij.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Wanneer dat past in een Aeroad... een 28mm is breder maar ook hoger.BAMCAN schreef: - reynolds strike wielen (25mm wide rim, 17mm internal) daar moet een 28mm achterband toch ook goed op aan kunnen sluiten?
25mm op de Reynolds Assault en Strike SLG sluit heel mooi aan op elkaar.