Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 12 aug 2015 10:30

monsieurpinot schreef:kwam hierop door een beetje te googlen. Geen ervaring verder met deze bevestiging.
in de manual http://www.cervelo.com/media/docs/15-S5 ... 2688-0.pdf staat nog dit plaatje:

Afbeelding

maar misschien zit er hier ook wel een verschil tussen het di2/EPS frame en het mechanische frame?
Top, dank je wel.
Zo te zien ziet die op dezelfde plek. Ik zal het even goed bekijken samen met de FM.
En voordat ik de fiets kocht hebben we nagevraagd of er verschil is tussen een mechanisch en een Di2 uitvoering. Die was er volgens Cervelo niet, behalve € 2000,-- meerprijs :shock:
Nogmaals dank voor jouw antwoord.

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 12 aug 2015 11:46

Daveke2 schreef:GP4000S2, al bijna 4000 probleemloze harde km's. Ding krijgt echt goed op z'n kloten :)
;-) dank
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 14 aug 2015 10:38

Heren en dames kenners,

Heeft er iemand problemen met de aerozadelpen en het vast blijven zitten? (S5 2015 S3 model?)

Gisteren de boel vast gezet bij de FM conform aandraai moment etc. zit na een ritje van 70 km de boel gewoon weer los.
Als ik de fiets aan het zadel op til dan komt de pen gewoon omhoog en komt dat blokje waar de imbus inzit gewoon mee omhoog :shock:

Iemand hier ervaring mee en met name de oplossing. Hij staat nu al bij de FM maar toch. :idea:

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 aug 2015 20:43

MichaelM schreef:Heren en dames kenners,

Heeft er iemand problemen met de aerozadelpen en het vast blijven zitten? (S5 2015 S3 model?)

Gisteren de boel vast gezet bij de FM conform aandraai moment etc. zit na een ritje van 70 km de boel gewoon weer los.
Als ik de fiets aan het zadel op til dan komt de pen gewoon omhoog en komt dat blokje waar de imbus inzit gewoon mee omhoog :shock:

Iemand hier ervaring mee en met name de oplossing. Hij staat nu al bij de FM maar toch. :idea:
1. is het schroefje geolied voor het aandraaien (dat scheelt enorm voor het aandraaimoment)?
2. carbon montagepasta gebruikt (maar dat zal wel)?
Afbeelding

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 15 aug 2015 15:29

Beste loos,

Inderdaad beide gedaan en er is zelfs een flinterdun opvul stukje gemonteerd wat eerder bij Cervelo's volgens de FM is gedaan in het verleden.
Ik blij naar huis, net een stukje gereden en ja hoor, til mijn fiets naar binnen en hetzelfde euvel :shock: blokje komt omhoog en de pen zit weer los. :?:

Afbeelding

Balen dus en wordt vervolgd, anders maar een andere zadelpen en dan neem ik die met 2 gaten want ik vind het optisch minder mooi als mijn zadel zover naar voren moet om de goede positie te krijgen.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 19 aug 2015 13:48

Mijn zadelpen zakte wel bij 5nm, nu 6nm en blijft wel zitten. Uiteraard ook carbon pasta ertussen. Maar dat het hele blokje omhoog komt is bij mij nooit gebeurt.

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 21 aug 2015 00:54

ik heb het zelf ook gehad... maar schoongemaakt.... opgeruwd, carbon pasta op en maar dan de 5nm aangedraaid... een mede wielrenner met een S5 had het ook... zakte steeds een klein beetje.. alles geprobeerd en is nu vastgezet... met meer dan de 5nm.... en nu zit ie vast...
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 22 aug 2015 11:18

Antwoord van Cervelo naar de FM
Aandraaien met 10 Nm :shock:
FM heeft een mail teruggestuurd voor een bevestiging of dat het een tikfout was maar nee :?
En niet te geloven, hij blijft zitten nu.
Afwachten tot wanneer de boel gaat scheuren :(

Roeleur
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:32

Roeleur 22 aug 2015 13:39

In de documentatie staat maximaal 8 Nm. Ik heb die van mij vastgezet op 7 Nm. Sindsdien geen zakkers meer.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 aug 2015 13:45

MichaelM schreef:Antwoord van Cervelo naar de FM
Aandraaien met 10 Nm :shock:
FM heeft een mail teruggestuurd voor een bevestiging of dat het een tikfout was maar nee :?
En niet te geloven, hij blijft zitten nu.
Afwachten tot wanneer de boel gaat scheuren :(
ik zou die mail maar goed bewaren ;)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 aug 2015 14:23

Waarschijnlijk een tiepmiep van Cervelo.

Zoals vaker gezegd. Zorg dat die bout goed ingevet is. Aanbevolen aandraaimomenten zijn meestal voor droog (dus niet gesmeerd) en dan trekt de zaak niet lekker aan.

Zie ook http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 3&start=12

en zeer zeker:

http://www.bikeboosting.nl/index.php?tbo

Ooit op het MTB Forum een felle discussie gehad met iemand die F16's onderhield en hij zijn het toch wel beter weten. TS volgde toch mijn raad op en smeerde de bout goed in, trok wederom op hetzelfde moment aan en de zadelpen zakt nooit meer en dat terwijl op elke rit er wel een of mindere incidenten waren.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 23 aug 2015 10:32

Nee, er is echt wel een dubbelcheck gedaan door de FM bij Cervelo. Hij viel ook bijna om van het antwoord en durfde het amper 10 Nm aan te draaien.
Maar goed de mail wordt zeer zeker bewaard en ik zal jouw advies Zorro ook ff delen met de FM
Thanks.

Plaats reactie