Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
BAMCAN
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54
BAMCAN
12 mar 2016 13:10
Wiliertoerist schreef:BAMCAN schreef:
- reynolds strike wielen (25mm wide rim, 17mm internal) daar moet een 28mm achterband toch ook goed op aan kunnen sluiten?
Wanneer dat past in een Aeroad... een 28mm is breder maar ook hoger.
25mm op de Reynolds Assault en Strike SLG sluit heel mooi aan op elkaar.
Wat ik begrepen heb van dit
filmpje moet het kunnen passen.
De CF8.0 kost 4350
alternatief rekensommetje in het voordeel van de 6.0
aeroad 6.0 = +3350
reynold strikes = +1599
marktplaats verkoop mavic wielen (cosmic pro carbon exalith) = -900
totaal = 4050
bespaar je 300euro t.o.v. de 8.0 en bij de 6.0 heb je tenminste een normaal 31.8 stuur, past er nog een ligstuurtje op.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
12 mar 2016 18:07
De 8.0 is de mooiste en "goedkoopste" keus.
Er zit niets op dat de duurdere niet hebben.
Ultegra di2 is voor 1200 euro te upgraden naar DA Di2 en dan heb je dus voor 5600 en fiets waar eigelijk niets beter aan kan.
De strike wielen hebben toch mijn voorkeur boven de mavic wielen.
zip 404.... mooi en het si zipp, maar doe mij de reynolds maar..... setje assaults is na 15k nog kaarrecht en de spaakspanning stond nog op de voorgeschreven waarde.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
12 mar 2016 18:18
1200,- voor de stap van Ultegra di2 naar DA??
Poeh, das echt een serieus bedrag voor zo'n kleine stap!!
Less is bore
-
Patrickvanv
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33
Patrickvanv
12 mar 2016 18:25
Toch wel iets extra. Vanaf de 9.0 Sl heb je ook sprint shifters op je fiets,
En daarbij vind ik dura ace vele malen mooier ogen dan ultegra, maar dat is smaak
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
12 mar 2016 19:37
Het zit met namd in de crank die vind ik ook mooier.
circa 1200 is veel geld, maar het gaat er met deze bedragen al lang niet meer om of het het geld wel echt waard is.
Nodig is het iig niet, maar leuk wel.
-
Resch2
- Forum-lid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56
Resch2
12 mar 2016 20:58
Ik heb ook een 6.0 uitgekleed om er wat exclusievers van te maken.
Natuurlijk gaat een en ander dan wat meer geld kosten maar dat was niet mijn uitgangspunt.
Kocht de fiets compleet voor 3200,- (kreeg €100,- korting vanwege verkeerde prijs op moment van bestellen)
Ultegra groep leverde €350,- op (zonder remmen)
Wielen -900
Zadel -70
Shifters derailleurs crank en cassette van sram red Ltd green 1070
Kmc DLC sl green 70
Ceramicspeed lagers 200
Easton ec90 aero clincher wielen €1200 (koopje bij Salden)
Easton ec90 aero stuur 270
Zipp stuurpen 85
Alligator i-link kabels 125
Look keo blade 2 ti proteam 190
San Marco aspide carbon €100
Kmc ti snelspanners 50
Stuurlintje 20
Veloflex banden 60
Totaal toch royaal €5000,- daar koop je ook een 9.0 voor maar dan zit je qua wielen toch een heel stuk minder en dura ace vind ik persoonlijk niet erg fraai.
-
RuudRuud
- Forum-lid
- Berichten: 693
- Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29
RuudRuud
14 mar 2016 10:33
Afgelopen weekend voor het eerst weer buiten mogen spelen op de Aeroad SLX. Afgelopen maanden alleen wat uren per week op de Tacx gefietst en daarop begon de Aeroad mij tegen te staan.
Zondag fietsen op t dak van de auto en naar de Posbank gereden. Daar bleek de Aeroad mij toch weer erg goed te bevallen. Jammer, geen Granturismo blauwe Ultimate 8.0 voor mij dus
Fietst lekker, Astute-zadel (SkyLite VT) bevalt perfect en zorgt voor wat kleur in het zwarte geheel.
-
Resch2
- Forum-lid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56
Resch2
14 mar 2016 14:00
RuudRuud schreef:Afgelopen weekend voor het eerst weer buiten mogen spelen op de Aeroad SLX. Afgelopen maanden alleen wat uren per week op de Tacx gefietst en daarop begon de Aeroad mij tegen te staan.
Zondag fietsen op t dak van de auto en naar de Posbank gereden. Daar bleek de Aeroad mij toch weer erg goed te bevallen. Jammer, geen Granturismo blauwe Ultimate 8.0 voor mij dus
Fietst lekker, Astute-zadel (SkyLite VT) bevalt perfect en zorgt voor wat kleur in het zwarte geheel.
Waar blijven de foto's?
-
rob86
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48
rob86
14 mar 2016 16:11
BAMCAN schreef:Wiliertoerist schreef:BAMCAN schreef:
- reynolds strike wielen (25mm wide rim, 17mm internal) daar moet een 28mm achterband toch ook goed op aan kunnen sluiten?
Wanneer dat past in een Aeroad... een 28mm is breder maar ook hoger.
25mm op de Reynolds Assault en Strike SLG sluit heel mooi aan op elkaar.
Wat ik begrepen heb van dit
filmpje moet het kunnen passen.
De CF8.0 kost 4350
alternatief rekensommetje in het voordeel van de 6.0
aeroad 6.0 = +3350
reynold strikes = +1599
marktplaats verkoop mavic wielen (cosmic pro carbon exalith) = -900
totaal = 4050
bespaar je 300euro t.o.v. de 8.0 en bij de 6.0 heb je tenminste een normaal 31.8 stuur, past er nog een ligstuurtje op.
Volgens mij vergeet je wel dat de 8.0 Di2 is, en de 6.0 mechanisch.
-
RuudRuud
- Forum-lid
- Berichten: 693
- Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29
RuudRuud
14 mar 2016 19:40
@Resch2: wellicht een andere keer, de omstandigheden waren er niet naar om een donkere fiets goed op de foto te zetten met een telefoon
-
BAMCAN
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54
BAMCAN
15 mar 2016 15:13
rob86 schreef:
Volgens mij vergeet je wel dat de 8.0 Di2 is, en de 6.0 mechanisch.
Klopt, maar ik hecht daar (persoonlijk) niet zoveel waarde aan, wellicht ten onrechte, maar vind een volledig mechanische ultegra groep optisch gezien nog steeds mooier.
Grootste voordeel van de aeroad ten opzichte van alle andere CF modellen vind ik tot nu toe de direct mount brakes, die ruimte geven aan 28mm banden. Voordeel van het normale aluminium stuur is dan weer de mogelijkheid tot een opzetstuur.
De speedmaxen zijn erg duur en daaronder er zit eigenlijk een gat voor wat betreft de tijdritfietsen. Om de aeroad ook onder het kopje "triathlon" te scharen is eigenlijk een soort noodoplossing. Ik verwacht dat ze ofwel met een opzetstuur voor het aerostuur komen, dan wel met een budgetvriendelijk tijdritframe. Het wordt zowieso een aerroad, maar wacht nog even af tot oktober 2016 (de wachttijden zijn toch al dusdanig lang, dus die paar maanden kunnen er ook nog wel bij).
-
JKS
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 mar 2016 16:41
JKS
15 mar 2016 17:23
Beste allen,
Ik lees dit topic (met zo nu en dan zeer interessant info) regelmatig omdat ik waarschijnlijk verderop in dit jaar een Aeroad wil aanschaffen. Ik twijfel over de maat. Ik ben ruim 1,96m met beenlengte 96cm en denk dat het dan een 2XL moet zijn. Dat is ook wat Canyon adviseert. In dit topic las ik echter ook dat iemand van 1,93m een XL heeft en dat deze maat voor hem perfect is. Wat adviseren jullie?