Wat gebeurt er met je als je in de beugels rijdt? Gaat gemakkelijk of voelt het minder prettig?coen76 schreef:Klopt, ik wil dit seizoen de spacers gaan verwijderen (in stapjes). Ik merk dat ik veel rechter op zit dan mijn fietmaatjes. Omdat ik ook veel hoger zit vang ik nu erg veel wind, zelfs als ik in het wiel zit.
Canyon
Hoe zit het hiermee? Mijn bout is weer geknapt. Aangedraaid met momentsleutel, dus ben weer benieuwd. Ik hoop maar dat ik gewoon aanspraak kan maken op de garantie. Geluk bij een ongeluk dat afgelopen week mijn SLX binnen is gekomen. Indien gewenst kan ik er een foto opzetten.pieterdijk schreef:Ik ben ook heel benieuwd hoe ze het probleem met mijn aeroad gaan oplossen. (oude type) Er was een bout van de zadelpenbevestiging afgeknapt tijdens het rijden. Na inspectie in Eindhoven eerst te horen gekregen dat de bout niet verwijderd kon worden en ik een nieuw frame zou krijgen. Helaas was er geen aeroad maat L meer beschikbaar. En toen in besloten om de fiets naar Duitsland te sturen, daar was het toch ineens gelukt de bout te verwijderen. En razendsnel stond UPS voor mijn deur. Niks aan de hand zou je zeggen! Tot na het eerste fiets ritje mijn pen 2 cm was gezakt. Ik heb toen maar eens gekeken na hoe vast de bout zat. Tot mijn schik kon ik de kant waar de afgeknapte bout zat bewegen bij bijna volledig indraaien. Ik denk dus dat de bout uitgeboord is in Duitsland. Maar goed nu moet de fiets dus weer weg. Ik moet zeggen canyon is wel snel in het ophalen en het inspecteren. ik hoop alleen wel dat ik nu netter wordt behandeld dan deze keer. Ik vind het namelijk niet kunnen dat je een fiets zo terug geeft aan een klant. Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die een dergelijk probleem hebben gehad met hun aeroad?
Ha Canyon liefhebbers, ik probeer een aantal spacers van mijn Ultimate CF SL te verwijderen maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb de twee bouten van mijn stuurpen los gemaakt maar krijg het stuur daarmee nog niet los. Ik vroeg me ook af hoe je het beschermkapje er af haalt en of deze weer makkelijk/netjes terug te plaatsen is? Iemand die mij kan helpen?
En ja, vast een noob vraag....
Ik heb de twee bouten van mijn stuurpen los gemaakt maar krijg het stuur daarmee nog niet los. Ik vroeg me ook af hoe je het beschermkapje er af haalt en of deze weer makkelijk/netjes terug te plaatsen is? Iemand die mij kan helpen?
En ja, vast een noob vraag....
-
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33
Het heeft even geduurd (5 maanden om precies te zijn) maar ik heb sinds gister ook eindelijk mijn canyon aeroad binnen.
Het monteren van de fiets zat helaas even tegen, de bout van de topcap was zo krom als een hoepel, foutje bedankt
Uiteindelijk toch weer goed gekomen maar nou ben ik de maten van mijn oude fiets over aan het zetten en daarbij wil ik mijn zadel waterpas zetten. (Staat nu licht met de punt omhoog) maar dat lukt dus niet. Klopt het dat de s27 seatpost van canyon niet kantelbaar is?
Het monteren van de fiets zat helaas even tegen, de bout van de topcap was zo krom als een hoepel, foutje bedankt
Uiteindelijk toch weer goed gekomen maar nou ben ik de maten van mijn oude fiets over aan het zetten en daarbij wil ik mijn zadel waterpas zetten. (Staat nu licht met de punt omhoog) maar dat lukt dus niet. Klopt het dat de s27 seatpost van canyon niet kantelbaar is?
Kempen01 je moet het boutje in de topcap ook los draaien en topcap eraf. Dan stuurpen eraf, spacers er onderuit, stuurpen er weer op, spacers bovenop de stuurpen (of beter nog de vorkbuis inkorten), topcap weer erop en dan de stuurpenboutjes vast zetten.
Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 27 aug 2015 22:33
Aha, was al van plan wat geweld toe te passen, maar ben toch wat voorzichtig met nieuw spul.Resch2 schreef: Patrick: als je de bout waarmee het zadel vastgeklemd zit lis draait, dan moet je de binnenste klemmetjes waar je zadelbrug tegen klemt even loswrikken, deze klemmen in de ronding in de zadelpen. Aangezien de bout met 12-16Nm vastzit moet je een beetje kracht zetten.
Tnx voor de snelle reactie
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Wel eerst de boutjes los draaien.... :migreren:
Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Volgens mij zijn dit ook wel dingen die in de manual van canyon staan, die je bij hun fiets krijgt. Dat is een vrij vorse pil met allerhande informatie en instructies.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ok, ik ging dit weekend kijken beginnen met mijn stuur te verlagen.Wiliertoerist schreef:Wel eerst de boutjes los draaien.... :migreren:
Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
Ik wist niet dat je iets moest afstellen aan het balhoofdstel.
Zal me daar dan toch eens moeten in verdiepen.
Iemand nog tips?
Let wel even op: bij een normale stuurpen heb je een topcap die de spanning op de balihoofdlagers zet, dwz eerst topcap vastzetten daarna borgen met de boutjes in de stuurpen.jenssss schreef:Ok, ik ging dit weekend kijken beginnen met mijn stuur te verlagen.Wiliertoerist schreef:Wel eerst de boutjes los draaien.... :migreren:
Toch wel allemaal redelijke basis klusjes, zadelklemmen, spacers, stuurpennen, topcaps etc.
Koop de onderhoudsgids van Fiets of zoek even op JouBuis.com
Al is het maar om je balhoofdstel weer goed af te stellen na het verplaatsen van spacers. Bij het verwijderen van spacers zal ook de zaag in je vorkbuis moeten.
Ik wist niet dat je iets moest afstellen aan het balhoofdstel.
Zal me daar dan toch eens moeten in verdiepen.
Iemand nog tips?
Bij h11 heb je een i-lock, dwz eerst h11 vastzetten en daarna met de i-lock de spanning op de lagers zetten. Topcap is hierbij een afdekkapje zonder verdere functie.