Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
LittleWhiteDog
- Forum-lid
LittleWhiteDog
21 mar 2016 09:39
RuudRuud schreef:LittleWhiteDog schreef:wekke schreef:Allemaal goed met de logistieke problemen? Ik denk het niet, toch niet bij mij in ieder geval.
- bestelling eind oktober 2015 met leverdatum 31/11 tot 4/12
- in oktober een hele reeks bevestigingen, al dan niet met een leverdatum
- 4 november excuses van de grote baas met de belofte dat het binnen 2 weken opgelost zou zijn
- later in november de melding dat de levering eind februari zou zijn (dus 3 maanden later dan aanvankelijk)
- leverdatum nadien zonder melding opgeschoven naar midden maart (moest ik dus zelf naar vragen)
- deze week nog eens gevraagd via mail en chat maar niemand die me wilde bevestigen wanneer ik nu mijn fiets zou krijgen. Misschien eind maart maar misschien ook niet.
Vandaag even binnen geweest bij de lokale fietsenwinkel voor informatie over een Cervélo R3. 500 euro duurder maar dan wel levering binnen een week. Had ik dat in oktober vorig jaar geweten ...
17 oktober besteld. Ongeveer zelfde verhaal. Voorziene leveringsdatum: week van 25 april. Maar t zal de moeite vant wachten wel waard zijn zeker
De leveringsproblemen van nieuwe orders lijken toch echt voorbij. Wat gebeurt er als je de order annuleert en dan opnieuw bestelt? Of kom je daarna automatisch in een later tijdslot omdat de fiets niet meer op voorraad is? Dan stel ik dat de logistieke problemen voorbij zijn maar dat je een fiets bestelt die niet op voorraad is
. Zo mocht ik vorig jaar ook een maand of 3 a 4 wachten op een Aeroad SLX.
gohja. zolang het het wachten maar waard is
Maar dat zal wel. Trouwens als je nog eens vergelijkt met Specialized of Trek en dergelijke, kom je toch echt wel aan een veel hoger bedrag voor dezelfde afmontage. Nog even op de tanden bijten dus
-
RuudRuud
- Forum-lid
RuudRuud
21 mar 2016 10:36
LittleWhiteDog schreef:gohja. zolang het het wachten maar waard is
Maar dat zal wel. Trouwens als je nog eens vergelijkt met Specialized of Trek en dergelijke, kom je toch echt wel aan een veel hoger bedrag voor dezelfde afmontage. Nog even op de tanden bijten dus
Tsjah, dat is wat ze zeggen bij Canyon, het is het wachten waard. Maar daarmee komt je fiets niet sneller
Ik heb afgelopen weken dezelfde vergelijking gemaakt tussen een Trek Silque S en een Endurace. Je komt nog niet eens in de buurt van een Canyon met aanschafprijs. Niet qua basisprijs (dat verschil was nog wel te overzien) en al helemaal niet als je de afmontage van de fietsen meeneemt in de vergelijking. (wielen in dit geval)
Levertijd zou een week of 2 moeten zijn
-
jenssss
- Forum-lid
jenssss
23 mar 2016 15:07
Nog iemand aan het wachten op een garantie frame?
Ik wacht al sinds begin november.
Ze kunnen me nog steeds geen verdere informatie geven.
Ik krijg nu wel al weken aan een stuk minstens 1 orderbevestiging per week.
Telkens met leverdatum de week van de orderbevestiging.
Blijkbaar een fout in hun systeem als iemand mijn case open doet, dat hij die automatisch verstuurd of zo...
-
JDW
- Forum-lid
JDW
23 mar 2016 20:01
https://vimeo.com/159193735
Aanrader voor de Canyon fans: mooie mix van het assortiment canyon-fietsen in een prachtig decor.
-
pieterdijk
- Forum-lid
pieterdijk
23 mar 2016 22:43
Ik wacht ook op mijn garantie frame. Oud model aeroad. Volgens de laatste berichten liggen de frames nu bij de spuiter. Dit speelt al sinds December dus hoop dat het nu snel klaar is
Nog maar een fiets erbij
-
MichielvL
- Forum-lid
MichielvL
23 mar 2016 23:55
Ik heb vandaag mijn Ultimate AL slx ontvangen! Erg blij mee. Zal binnenkort eens een foto posten. Canyon was uiteindelijk anderhalve maand te laat.
Ik was onder de indruk van de manier van aanlevering. Erg netjes verpakt, met extra gereedschap en duidelijke instructies. Ik heb weleens anders meegemaakt. Alles lijkt ook goed te zijn overgekomen. Binnenkort maar eens een ritje maken om alles even te testen.
-
meuk
- Forum-lid
meuk
24 mar 2016 07:02
Veel fietsplezier MichielvL. Na een Ultimate CF rijd ik nu met heel veel plezier op de AL SLX. Heerlijke fiets
-
Vince!
- Forum-lid
Vince!
24 mar 2016 15:17
Laatste dag van 2015 fiets besteld, Endurace, begin maart verzoek tot betaling, dezelfde week betaald en nog een week later stond UPS aan de deur. Uiteindelijk is de fiets 3 weken vroeger geleverd dan voorspeld.
Wel vreemd dat er geen afspraak gemaakt is tussen UPS en de klant om een leverdatum af te spreken.
Zoals MIchielvL meldt, fiets is inderdaad stevig en correct ingepakt, alsook stond de verpakking mooi verankerd in de bestelwagen. Ik vermoed dat Canyon dit vraagt/eist want de chauffeur wees me op deze verankering en liet weten dat zo de fiets niet schuift tijdens de rit.
-
bobken
- Forum-lid
bobken
24 mar 2016 17:21
JDW schreef:https://vimeo.com/159193735
Aanrader voor de Canyon fans: mooie mix van het assortiment canyon-fietsen in een prachtig decor.
Prachtige beelden.
Volgens mij kan je op 10' 52'' de disc versie van de ultimate CF zien. Gedurende de film komen er meerdere van deze modellen in beeld.
Het lijkt mij toch geen inflite althans...
-
Taft
- Forum-lid
Taft
24 mar 2016 22:30
Hoi, ik ben me aan het orienteren voor mijn eerste fiets ik denk dat ik voor de canyon endurace 6.0 ga.
Heeft iemand ervaring met deze fiets kan via de zoek functie alleen voor de 9.0 variant vinden.
-
camu
- Forum-lid
camu
24 mar 2016 22:40
bobken schreef:JDW schreef:https://vimeo.com/159193735
Prachtige beelden.
Volgens mij kan je op 10' 52'' de disc versie van de ultimate CF zien. Gedurende de film komen er meerdere van deze modellen in beeld.
Het lijkt mij toch geen inflite althans...
Volgens mij ook niet, lijkt een prototype Canyon Ultimate CF SLX Disc te zijn (afgaande op overgang voorvork-balhoofdbuis en gebied rond zadelpenklem). Die rode kleur kan me wel bekoren...
-
xytras
- Forum-lid
xytras
25 mar 2016 13:02
Zou er in 2017 een nieuwe ultimate cf sl komen? Ik heb interesse in de team, doch wanneer er volgend jaar een nieuwe zou komen dan wacht ik liever. Ik heb deze morgen de vraag gesteld aan canyon BE doch daar is niets te weten te komen. Logisch ook, anders zou de verkoop van de huidige cf stokken natuurlijk...