Rose (voorheen Red Bull)
Ben er vandaag geweest. Heb vakantie en ben me aan het orienteren voor een nieuwe reesert (heb nu een oude Bulls 105 9-speed, 5 jaar geleden tweedehands gekocht...). Ik doe ook aan mountainbiken maar wil er ook meer bij gaan fietsen op de weg. Echt mooie spullen tegen lekkere prijzen zijn de fietsen zelf . Losse onderdelen zijn er volgens mij niet veel goedkoper dan in NL, maar daar heb ik niet heel erg op gelet. In de opruiming die volgende week start is het natuurlijk een ander verhaal. Heb er ook de catalogus meegenomen (komt binnekort weer een nieuwe uit) en daar in bladeren is net als in de Sinterklaas Bart Smit-gids toen ik nog een klein ventje was. Heb er ook de carbon SL 3000 2010 gezien, echt smullen geblazen.
Nicht loelen, radfahren!
Heb net een Red Bull Carbon SL 3000 2010 besteld.
Heb ongeveer 3 maanden fietsen vergeleken. Zelfs prijzenkampioen Salden kon uiteindelijk niet tegen Rose op.
Pedalen, Gel pads voor het stuur waren gratis. Ook nog 30% korting op de fietscomputer gekregen.
Ik kan alleen maar het professionalisme en goeie service in bike town bevestigen.
Ook de garanties voor het frame zijn fantastisch. 10 jaar garantie op breuk of beschadiging door fabricageproblemen en indien je het frame om zeep helpt door ongeval of eigen stomme schuld krijg je het volgende frame aan halve prijs.
Levering is voorzien voor midden augustus.
Dat wordt nog een paar weken nagelbijten.
Ik laat nog weten hoe het bevalt.
Tot binnenkort. Nou ja kort ..........
Heb ongeveer 3 maanden fietsen vergeleken. Zelfs prijzenkampioen Salden kon uiteindelijk niet tegen Rose op.
Pedalen, Gel pads voor het stuur waren gratis. Ook nog 30% korting op de fietscomputer gekregen.
Ik kan alleen maar het professionalisme en goeie service in bike town bevestigen.
Ook de garanties voor het frame zijn fantastisch. 10 jaar garantie op breuk of beschadiging door fabricageproblemen en indien je het frame om zeep helpt door ongeval of eigen stomme schuld krijg je het volgende frame aan halve prijs.
Levering is voorzien voor midden augustus.
Dat wordt nog een paar weken nagelbijten.
Ik laat nog weten hoe het bevalt.
Tot binnenkort. Nou ja kort ..........
Hoi Stantje,
Ik heb mijn Carbon SL-3000 2010 een weekje eerder besteld, dus ik verwacht 'm in de eerste week van augustus. Het zal waarschijnlijk geen tegenvaller zijn! Zeker aangezien ik nu nog op een oudere Focus Variado fiets. Prima instapper, maar nu is het tijd voor het betere werk!
Ik post een fotootje als ik 'm binnen heb. Midden augustus neem ik 'm dan mee op vakantie. Kan ik mooi de franse alpen wegtrappen. Mont Ventoux staat ook nog op m'n verlanglijstje.
Ik heb mijn Carbon SL-3000 2010 een weekje eerder besteld, dus ik verwacht 'm in de eerste week van augustus. Het zal waarschijnlijk geen tegenvaller zijn! Zeker aangezien ik nu nog op een oudere Focus Variado fiets. Prima instapper, maar nu is het tijd voor het betere werk!
Ik post een fotootje als ik 'm binnen heb. Midden augustus neem ik 'm dan mee op vakantie. Kan ik mooi de franse alpen wegtrappen. Mont Ventoux staat ook nog op m'n verlanglijstje.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
Ik heb op 11 juli de Pro SL-3000 2010 aangeschaft en de verwachte montagedatum is 16 augustus. Met de Ultegra 2010 triples zijn leveringsproblemen en men kon niet aangeven wanneer deze op de markt komt. Volgens mij hebben ze gezegd dat ik 10% korting op kleding en accessoires krijg als ik hem op kom halen. Nu heb ik de prijzen vergeleken met een Nederlandse webwinkel en de prijzen liggen in Duitsland 15 tot 20% hoger. Ik heb alle benodigde accessoires dus inmiddels al bij de Nederlandse webshop besteld.
De kleurstellingen van 2010 van de Carbon SL-3000 staan toch gewoon op de website van Rose? Ik heb er ook nog foto's van gemaakt en ze wijken niet af.
De kleurstellingen van 2010 van de Carbon SL-3000 staan toch gewoon op de website van Rose? Ik heb er ook nog foto's van gemaakt en ze wijken niet af.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014
Inderdaad de kleuren zijn dezelfde als voor de SL serie in het algemeen.
Trouwens de fotos op de web en in de catalogus tegen. Als je bij Rose gaat kijken krijg je een heel andere indruk. Veel mooier dan de indruk die je via de fotos krijgt.
2010 slaat enkel op het gebruik van de nieuwe Ultegra voor 2010 maar binnekort al verkrijgbaar in dubbel en compact. Trippel zal naar ik lees eerder september worden.
De foto van de Carbon SL 3000 2010 is trouwens niet zo gelukkig want dit is een foto zonder de 2010 groep.
Dit merk je bijvoorbeeld aan de losse kabels aan het stuur (waslijnen) die bij de 2010 versie netjes langs het stuur horen te lopen.
Greetz.
Stantje
Trouwens de fotos op de web en in de catalogus tegen. Als je bij Rose gaat kijken krijg je een heel andere indruk. Veel mooier dan de indruk die je via de fotos krijgt.
2010 slaat enkel op het gebruik van de nieuwe Ultegra voor 2010 maar binnekort al verkrijgbaar in dubbel en compact. Trippel zal naar ik lees eerder september worden.
De foto van de Carbon SL 3000 2010 is trouwens niet zo gelukkig want dit is een foto zonder de 2010 groep.
Dit merk je bijvoorbeeld aan de losse kabels aan het stuur (waslijnen) die bij de 2010 versie netjes langs het stuur horen te lopen.
Greetz.
Stantje
Het klopt dat de triple van Ultegra 2010 pas in september leverbaar is, dit staat in ieder geval her en der beschreven als je wat googled. Bij Rose waren ze v.w.b. de compact en dubbel duidelijk; eind juli hebben ze die sets binnen. Ik heb een compact besteld, overigens niet omdat de triple pas later leverbaar is, maar om redenen beschreven in mijn eerdere post.
Mogelijk dat Rose overigens al iets eerder dan september de triples krijgt, dat weet ik niet.
Kleurstelling klopt, als je in de winkel de SL-3000 ziet staan ziet het er echt stukken beter uit dan op de website, dat was voor mij echt een verassing.
Mogelijk dat Rose overigens al iets eerder dan september de triples krijgt, dat weet ik niet.
Kleurstelling klopt, als je in de winkel de SL-3000 ziet staan ziet het er echt stukken beter uit dan op de website, dat was voor mij echt een verassing.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
Ben ook voor de compact gegaan.
Een van de beperkingen van de 2010 groep is dat je zo maar niet eender welke cassette kunt gaan gebruiken. Naar wat ik begrijp heeft de 2010 hier ook wat vernieuwing ondergaan met een nieuwe en voor de groep specifieke ketting.
De kritieken die ik nu zo links en rechts lees gaan vooral over de beperkingen die hierdoor ontstaan en ook over de ongelukkige samenstelling van sommige cassetes bv een 11 naar 28.
Maar ja, wat de ene als nadeel ziet ziet de andere weer als.....
En zo houden we stof voor discussie. Leuk toch?
Een van de beperkingen van de 2010 groep is dat je zo maar niet eender welke cassette kunt gaan gebruiken. Naar wat ik begrijp heeft de 2010 hier ook wat vernieuwing ondergaan met een nieuwe en voor de groep specifieke ketting.
De kritieken die ik nu zo links en rechts lees gaan vooral over de beperkingen die hierdoor ontstaan en ook over de ongelukkige samenstelling van sommige cassetes bv een 11 naar 28.
Maar ja, wat de ene als nadeel ziet ziet de andere weer als.....
En zo houden we stof voor discussie. Leuk toch?
Ik rijd nu ongeveer 5 jaar op mijn red bull pro sl 3000 (met ksyriums en gepimpt stuur/stuurpen/zadelpen/zadel) en begin langzaam uit te kijken naar iets nieuws. Na 5 jaar kan ik de volgende conclusie trekken: prijs/kwaliteit geweldig, messcherp sturen, comfort ver te zoeken. Dat laatste doet mij toch wel twijfelen of ik er weer een zou kopen. Ik heb het idee dat het allemaal zo stijf en hard is, dat de zitproblemen, die ik met mijn oudere Jan Jansen niet had, mede daardoor komen.
Zijn er mensen die mijn mening delen dat het niet de meest comfortabele fiets is?
Zijn er mensen die mijn mening delen dat het niet de meest comfortabele fiets is?