Lightweights
Hèhè joh maar dat is met heel het leven zo, het afwegen van de marges. Alleen ik verwacht van dure merken wel dat de marges minimaal zijn en overeenkomen met de prijs. Helemaal bij een set wielen waarbij je zelf de spaakspanning niet kan bepalen.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
de LW worden 100% recht gemaakt na uitharding, op de draaibank. (Dat heb ik iig ergens gelezen)
In alle materiaal zit, hoe stijf ook, nog rek en daardoor komt de tolerantie. Maar een zichtbare slag lijkt me eerder een gerepareerde breuk of andere schade. (Bv door oververhitting)
In alle materiaal zit, hoe stijf ook, nog rek en daardoor komt de tolerantie. Maar een zichtbare slag lijkt me eerder een gerepareerde breuk of andere schade. (Bv door oververhitting)
@ericpeters, definieer '100% recht' aub. Is dat minder dan 1 nm zijwaartse slag, of 1 um, of 1 koolstofatoompje? Ook een draaibank kent toleranties...
Beetje flauw misschien, maar dat is wat japiecarbon bedoelde denk ik.
Beetje flauw misschien, maar dat is wat japiecarbon bedoelde denk ik.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Inderdaad flauw!
Maar goed, de afwijking van de draaibank is verwaarloosbaar ten opzichte van de afwijking die daarna ontstaat door de rek in het materiaal.
Dat was trouwens niet de reden dat ik de opmerking maakte, ik reageerde niet op JC maar wilde aanhalen dat het proces van "rechtmaken" niet vergelijkbaar is met standaard gespaakte wielen (alhoewel oa Bora's ook gedraaid worden maar dat is voordat ze gespaakt worden geloof ik)
Maar goed, de afwijking van de draaibank is verwaarloosbaar ten opzichte van de afwijking die daarna ontstaat door de rek in het materiaal.
Dat was trouwens niet de reden dat ik de opmerking maakte, ik reageerde niet op JC maar wilde aanhalen dat het proces van "rechtmaken" niet vergelijkbaar is met standaard gespaakte wielen (alhoewel oa Bora's ook gedraaid worden maar dat is voordat ze gespaakt worden geloof ik)
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Gen I en Gen II waren nu niet bekend om 100% recht te zijn. Er zat alleszins meer marge op dan een standaard alu wiel af fabriek, door het bouwproces. Het lijkt erop dat de iets ruimere toleranties nooit klachten hebben veroorzaakt bij de kopers / gebruikers, dus het zal wel meevallen. Geen idee wat met 'klein slagje' bedoeld wordt, maar ik ga ervan uit dat dat meer is dan de toleranties af fabriek.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Rijdt er iemand LW met 25 mm tubes? Ik rij nog altijd met 23 mm tubes en vrees dat de overgang band-velg met 25 mm eerder zal lijken op een hoorntje met een bol ijs erop. Tevens heb ik de indruk dat de LW minder remmen dat andere wielen. Ikzelf vind dat bv Ffwd of reynolds assault beter remmen. Nochtans gebruik ik de black prince remblokken. Mocht het van enig belang zijn, ik heb de gen III.
Mocht je de LW niet goed vinden met remmen... Ik heb C24 en C50 van Dura Ace voor tubes en die remmen perfect met Reynolds blokken.... je mag de Lightweight wielen komen ruilen hoor Voor wat betreft de maat banden op je wielen - zal zeker moeten passen - ze rijden er ook cross mee en dat staat ook niet verkeerd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless