Pagina 102 van 106
Re: Lightweights
Geplaatst: 14 okt 2014 11:43
door JasperGR
Hèhè joh maar dat is met heel het leven zo, het afwegen van de marges. Alleen ik verwacht van dure merken wel dat de marges minimaal zijn en overeenkomen met de prijs. Helemaal bij een set wielen waarbij je zelf de spaakspanning niet kan bepalen.
Lightweights
Geplaatst: 14 okt 2014 13:32
door ericpeters
de LW worden 100% recht gemaakt na uitharding, op de draaibank. (Dat heb ik iig ergens gelezen)
In alle materiaal zit, hoe stijf ook, nog rek en daardoor komt de tolerantie. Maar een zichtbare slag lijkt me eerder een gerepareerde breuk of andere schade. (Bv door oververhitting)
Re: Lightweights
Geplaatst: 14 okt 2014 23:09
door RMB
@ericpeters, definieer '100% recht' aub. Is dat minder dan 1 nm zijwaartse slag, of 1 um, of 1 koolstofatoompje? Ook een draaibank kent toleranties...
Beetje flauw misschien, maar dat is wat japiecarbon bedoelde denk ik.
Re: Lightweights
Geplaatst: 15 okt 2014 02:09
door ericpeters
Inderdaad flauw!
Maar goed, de afwijking van de draaibank is verwaarloosbaar ten opzichte van de afwijking die daarna ontstaat door de rek in het materiaal.
Dat was trouwens niet de reden dat ik de opmerking maakte, ik reageerde niet op JC maar wilde aanhalen dat het proces van "rechtmaken" niet vergelijkbaar is met standaard gespaakte wielen (alhoewel oa Bora's ook gedraaid worden maar dat is voordat ze gespaakt worden geloof ik)
Re: Lightweights
Geplaatst: 15 okt 2014 08:46
door sob
De LW wielen mogen een 0.4-0.5mm afwijking hebben(afhankelijk vh model).
Lijkt mij niet dat dit onder de noemer 'klein slagje' valt.
Re: Lightweights
Geplaatst: 15 okt 2014 14:32
door de zwarten
Gen I en Gen II waren nu niet bekend om 100% recht te zijn. Er zat alleszins meer marge op dan een standaard alu wiel af fabriek, door het bouwproces. Het lijkt erop dat de iets ruimere toleranties nooit klachten hebben veroorzaakt bij de kopers / gebruikers, dus het zal wel meevallen. Geen idee wat met 'klein slagje' bedoeld wordt, maar ik ga ervan uit dat dat meer is dan de toleranties af fabriek.
Re: Lightweights
Geplaatst: 07 mar 2015 13:15
door xytras
Rijdt er iemand LW met 25 mm tubes? Ik rij nog altijd met 23 mm tubes en vrees dat de overgang band-velg met 25 mm eerder zal lijken op een hoorntje met een bol ijs erop. Tevens heb ik de indruk dat de LW minder remmen dat andere wielen. Ikzelf vind dat bv Ffwd of reynolds assault beter remmen. Nochtans gebruik ik de black prince remblokken. Mocht het van enig belang zijn, ik heb de gen III.
Re: Lightweights
Geplaatst: 07 mar 2015 16:26
door rene
Mocht je de LW niet goed vinden met remmen... Ik heb C24 en C50 van Dura Ace voor tubes en die remmen perfect met Reynolds blokken.... je mag de Lightweight wielen komen ruilen hoor
Voor wat betreft de maat banden op je wielen - zal zeker moeten passen - ze rijden er ook cross mee en dat staat ook niet verkeerd.
Re: Lightweights
Geplaatst: 07 mar 2015 16:54
door xytras
[quote="rene"][/quote]
Dat kind die op die fiets zit, indien meerderjarig, mogen ze hier direct afzetten.
We hebben alvast hetzelfde merk wielen en helm...
Re: Lightweights
Geplaatst: 07 mar 2015 18:12
door timo2.0
Martina Zwick (de WK in Tabor 2010, dus daar is ze 20)
Set Lightweight wielen
Geplaatst: 04 jun 2015 20:20
door peterx
Een set Lightweight meilenstein wielen in mijn scott
Re: Lightweights
Geplaatst: 04 jun 2015 21:22
door refie
Waar zit de Like knop!