Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

foosho
Forum-lid

foosho 20 feb 2010 23:51

Livio Livius schreef:
Foosho schreef:Erg mooie bike!

Waarom een zadelpen van 410mm? Lijkt me een beetje heel erg lang :)

Als je 196cm bent ....

Da's niet gerelateerd, omdat zo iemand als het goed is een lange zitbuis heeft :)

't Frame heeft amper sloping. De drop neemt evenredig toe met hoever de pen er uit steekt, dus als je echt 410mm nodig hebt zal dat altijd een hele fikse drop geven. Een lang iemand zal gemiddeld wel met meer drop rijden.. :)

Fether oogt wat vreemd.. zou eerder Feather verwachten.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 feb 2010 01:01

Foosho schreef:Fether oogt wat vreemd.. zou eerder Feather verwachten.
Zou de decals er sowieso afhalen, het font vloekt nogal met dat van Cannondale. Verder vind ik de fiets lekker dik! :)

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 21 feb 2010 10:00

Mooie fiets geworden Fred (en inderdaad met 1.96 blijft het behelpen).
Die naam met een "a" is beschermd en mag je niet zomaar gebruiken. Krijg binnenkort ook nog een testsetje met full carbon draadvelgen te leen (zal tegen die tijd even foto's plaatsen). De naam zit er overigens met decalls op en kan desgewenst worden verwijderd.
Voordeel van deze (Zipp style) velg (met bolle zijkanten) is dat ie met losse nippels werkt en wat makkelijker inspaakt als het iets goedkopere alternatief.

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 feb 2010 14:52

@ LVGH: Dank voor complimetn. Font en stickers zijn juist een bewuste keuze geweest. Er is een setje velgen zonder stickers in geweest, maar ik miste iets. Maar gelukkig dat smaken verschillen.

@ Sharkman1: Er zijn zat momenten dat ik wel eens 10 tot 15 cm kleiner zou willen zijn (niet bij concert met veldkaarten). Full carbon overwogen, maar ik "vergeet" soms dat ik niet op de MTB zit..........

@ Foosho: de 410 mm is inderdaad overbemeten. Oorspronkelijk zou het een USE Carbon Alien zadelpen worden, maar zat op kritische grens. Met iets boven de 80 kg komen er best veel krachten vrij, dus veiligheid voorop.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 feb 2010 14:54

Tja, dan had ik toch het spreekwoord 'beter goed bedacht dan slecht gejat' in praktijk trachten te brengen. Trouwens, iemand interesse in een setje Liteweights voor 700 euro? :p
Brengt me trouwens wel op het idee om mijn kale set Fir SC350 - Ultegra te bestickeren met de tekst "Leadweight" in een bekend font.. ;)

erikg4
Forum-lid

erikg4 23 feb 2010 00:51

Afgelopen zaterdag deze fiets gekocht, zal binnenkort snel een betere foto maken maar nood breekt wet:

Afbeelding

Het is een caad 5 r600 si (weet niet zeker maar denk het frame is uit 2003?). er zitten 105 en ultegra onderdelen op (DA ketting) en leek me erg goed onderhouden. Dus voor 400 euro was ik verkocht. Zaterdag gehaald zondag 3 uurtjes mee gefietst. Heerlijk! enige dat me niet beviel was de speling in het balhoofd...

thuis aangekomen fiets gepoetst. er kwam echt veel rotzooi aan de onderkant van het frame waar het vork ingaat... dus ik dacht mmmm toch maar even helemaal schoonmaken. Vork eruit gehaald, en ja er zat echt veeeel rotzooi. Alles gepoetst en lager opnieuw ingevet met witte vaseline en alles weer in elkaar gezet.

Eerst te hard het balhoofd aangedraait waardoor het stuur helemaal niet meer makkelijk bewoog toen losser gemaakt, speling is weg maar het lager aan de onderkant waar zoveel rotzooi zat draait niet lekker en maakt lawaai :(

denk dat ik morgen maar naar de FM ga om hem eens te laten kijken... Of heeft iemand anders misschien nog een tip, of enig idee wat er vervangen zal moeten worden/wat het gaat kosten?

ps. hetgeen ik hier las heb ik zo'n beetje nagelopen

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 23 feb 2010 11:25

Lijkt me een goede koop hoor! Ik vind dit een van de mooiste CAAD5 spuitschema's. Kan niet zo makkelijk meer achterhalen uit welk jaar het frame is, tot voor kort had Cannondale alle modellen vanaf 1999 gewoon op de site staan maar nu opeens slechts vanaf 2005. Erg jammer :( Het frame is waarschijnlijk wel ooit opnieuw opgebouwd (of als los frame overjarig gekocht) want de meeste onderdelen werden niet geleverd op een standaard afgemonteerde fiets en zijn moderner (10 speed groep).
Van balhoofden heb ik geen verstand maar echt veel hoeft het vast niet te kosten.

erikg4
Forum-lid

erikg4 23 feb 2010 14:46

Bedankt :D ik vond deze fiets ook te mooi om voor dat geld te laten staan. En nu hoef ik (student) tenminste niet verder te sparen maar kan meteen gaan fietsen en eventueel nog wat geld besteden aan nieuwere onderdelen.

Ik heb net fm gebeld en die zegt ook gewoon nog een keer goed schoon proberen te maken met wasbenzine en daarna goed invetten.

Maar het gaat dus om het lager dat onderin het frame zelf (vast?) zit, waar volgens mij de problemen mee zijn. Kan je die ook makkelijk vervangen?

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 24 feb 2010 16:33

Hoi,

Hoe is het rijgedrag van de supersix?

Groet

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 26 feb 2010 20:10

Siemert1971 schreef:Hoi,
Hoe is het rijgedrag van de supersix?
Groet

Vandaag voor het eerst mijn supersix uitgelaten en voelde al heel snel vertrouwd aan tov mijn systemsix. Maten e.d. gelijk, dus had niet veel anders verwacht.
Wel merkte ik dat de achterkant niet zo knetterhard meer was dan de systemsix.
Verder was het nog maar 2 uurtjes met redelijk veel regen, dus nog niet te gek gedaan.
Maar.............................. Ik ben er blij mee en nog geen spijt.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

sponge
Forum-lid

sponge 27 feb 2010 14:06

Ik wil graag een vraag aan jullie stellen:

Ik krijg van cannondale een garantie frame (six carbon 2010). Dit is een garantie voor een six13, nu is mijn vraag of ik beter de six of een specialized tarmac comp 2010 als wedstrijd frame kan gebruiken? Ik rijd voornamelijk criteriums.

Alvast bedankt
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 27 feb 2010 17:04

Uh voor criteriums duidelijk de tarmac! Denk dat elke cannondale liefhebber zich daarbij aansluit :P En je in het specialized topic precies het tegenovergestelde antwoord krijgt.

Maakt geen verschil, volgens mij is de tarmac iets zwaarder en goedkoper? dus dan zou ik voor criteriums daar eerder naar uitwijken.

Plaats reactie