Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 19 apr 2011 23:27

Rondje Westland (55 km) met de toerrijders van De Spartaan. Met als afsluiting drie indrukwekkende rondes in peloton op de baan
met de A- en B-renners van de ZomerAvondCompetitie ter nagedachtenis van Baptist Eggen.

Baptist is afgelopen zondag tijdens een wielerwedstrijd op het parcours van RWC Ahoy overleden.

Zie ook www.despartaan.nl

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 apr 2011 23:27

Ik heb een fietsclubje opgestart op de zaak en vanavond het was aansluitend aan werk, het eerste ritje. Doel is om vooral mensen (weer) aan het wielrennen te krijgen en met elkaar met plezier een stukje te fietsen en wellicht een keer een toertocht. Het werd een rondje van 42 km richting wassenaarseslag en dat maakt samen met mijn woon-werk van vandaag 92 km + een beetje. Prima voor een gewone werkdag.

Hoewel ik al wel weer een aantal keren in korte broek gefietst heb, fiets ik wel nog steeds met 2 gipsen benen rond, gelukkig ben ik niet de enige ;)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ilcobra
Forum-lid

ilcobra 20 apr 2011 01:36

Voor het eerst in 2011 heb ik vandaag vrijwel geen last gehad van tegenwind! Scheelt gelijk in het gemiddelde.

dave73nl
Forum-lid

dave73nl 20 apr 2011 21:08

Nou dan heb je alles vast naar mij gestuurd want bij mij was dat wel het geval... Met mijn maat rustig opgestart met de bedoeling van Tilburg naar Turnhout te rijden en terug maar toen we bij Alphen kwamen dook er een peletonnetje van een man of 20 voor ons op. Een korte blik naar elkaar was meer waard dan woorden en al snel pikte we aan. Helaaas was het tempo van deze groep niet hoog en toen er nog een groep voor opdook (draaide de weg op) was het duidelijk dat deze 'Mieke Pap' gangers (gesponsert door dit in onze streek wereldberoemde Poppelse cafe) een hoger tempo draaide. Dezelfde blik leide ons naar de voorgaande groep en deze gevolgt. Via Gilzen terug naar Alphen en daarna tot Poppel waar zij waarschijnlijk gingen genieten van een pilsje. Wij door in het heerlijke weer naar Lage Mierden, Hilvarenbeek, Goirle en weer naar huis. Heerlijke 78km. Voelde weer als vanouds om in een groep te rijden :D
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 apr 2011 21:10

Gisteren een lange rit maar kon 't niet laten om vandaag ook nog eventjes naar buiten te sneaken! Werd een herstelritje van 40 km. Heerlijk :)

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 20 apr 2011 21:43

Vandaag een uurtje eerder van 't werk vertrokken, een rondje Nijkerk-Voorthuizen-Putten-Ermeo-Harderwijk en langs het water weer terug. Bijna 60 km. En wat een heerlijk weer!
Eenvoud kenmerkt het ware.

diamond
Forum-lid

diamond 20 apr 2011 21:58

FF off-topic

Hoeven jullie niet te werken??!!! :rolleye:,let wel ik gun ieder z'n ontspanning:).
Helaas kan ik soms alleen eens een keer in het weekend ff touren:rolleye::rolleye:

gr vd nepfries:D:D

PS het is niet de bedoeling om een discussie op te starten:rolleye:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 apr 2011 22:02

Ik ben docent en momenteel is het tentamenweek dus geen colleges, dus veel vrije tijd. Bijkomend voordeel van dit beroep (zeker in de winter) is dat ik mijn eigen tijd kan indelen; zo kan bijv. 's avonds college voorbereiden of werk nakijken en overdag fietsen.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 20 apr 2011 22:09

Ik heb net ook nog even 77km weggespeeld rondom de Loosdrechtse en Vinkeveense plassen. Vanmorgen vroeg begonnen met werk zodat ik op tijd weg kon. Eerst thuis de slotkilometers van de Waalse Pijl gezien en daarna zelf lekker fietsen.

Ik ga hier overigens even een nadeel noemen van dit prachtige weer: insecten.
Je kan hier echt nauwelijks je mond opendoen want je hebt gelijk prijs. Kunnen we weer terug naar de kou en nattigheid? ;)

jsparie
Forum-lid

jsparie 20 apr 2011 22:25

Normaal papadag maar de kinderen waren op schoolreisje. Dan pak je met dit weer natuurlijk de fiets. Cappucinootje in Breukelen en via Loosdrecht Vinkenveen weer terug. Zelden zulk lekker fietsweer meegemaakt. Niet te warm niet te koud. Veel beter wordt het niet....

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 20 apr 2011 22:54

Ik heb van daag lekker van Houten over Gorinchem naar Genderen gefietst, heerlijk stukje van 58 km in 2 uur gedaan. Gefietst door een mooi stuk je polder zonder al te veel mede fietsers tegen te komen.

En ja ik werk ook alleen dan als Controller bij een zorgverzekeraar, ik zorg gewoon dat ik op tijd begin of op andere dagen wat langer werk. Ik fiets niet op en neer op een dag maar neem de fiets mee in de auto om dag 1 naar huis te fietsen om na lekkere nacht rust om 6 uur s'ochtens weer naar het werk te fietsen. Doordeweeks fietsen is zo goed met full time baan, vrouw en kind te combineren waarbij ik zeker 2 keer in de week de kleine van het dagverblijf haal en eten kook.
enjoy the ride

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 20 apr 2011 23:06

vandaag even een rondje weg getrapt met JuulH. Beetje het zelfde idee als vorige week. Lekker door de binnenlanden gepeddeld. Ook eindelijk m'n camera weer terug van reparatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie