Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

Gebruikersavatar
sunitram
Forum-lid
Berichten: 332
Lid geworden op: 02 jul 2008 01:52
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar sunitram 03 mei 2013 00:42

[quote="fietser1972"]Ik heb op Koninginnedag een klassieke Jan Janssen Sallanches Luxe gekocht. Mijn bedoeling was om er een singlespeed van te maken maar nu ik hem eens nader heb bekeken vind ik dat zonde. Ik heb daarom besloten om hem weer in originele staat te brengen.

Als je hem in originele staat wil brengen heb je ook een andere (verchroomde stalen)voorvork nodig.
Ik heb dezelfde fiets maar dan blauw en afgemonteerd met Shimano Ultegra.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 03 mei 2013 08:58

sunitram schreef:Als je hem in originele staat wil brengen heb je ook een andere (verchroomde stalen)voorvork nodig. Ik heb dezelfde fiets maar dan blauw en afgemonteerd met Shimano Ultegra.
Ik had inderdaad ook al idee dat voorvork er origineel niet in hoort. Ik denk dat het lastig zal zijn om een vork te vinden. Voorlopig laat ik de huidige voorvork erin zitten.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 07 mei 2013 23:03

..................................ECHO!!!!!!!>>>>>>>>>>>>>>>leeg en stil op het forum..............crisis in nederland en alle JJ fietsers lekker op vakantie? :-)

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 08 mei 2013 14:31

Ja idd in het zonnige Spanje
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 08 mei 2013 14:48

fietser1972 schreef:
sunitram schreef:Als je hem in originele staat wil brengen heb je ook een andere (verchroomde stalen)voorvork nodig...
Ik had inderdaad ook al idee dat voorvork er origineel niet in hoort. Ik denk dat het lastig zal zijn om een vork te vinden. Voorlopig laat ik de huidige voorvork erin zitten.
Het is uiteraard niet de originele JJ-vork, maar XXcycle.com heeft een mooie 1" verchroomde stalen vork op hun website staan (ik heb niet verder gezocht, dus wellicht is er nog meer aanbod). Als je even op 'Google Afbeeldingen' zoekt op 'JJ Sallanches Luxe', krijg je legio afbeeldingen van hoe het er uit hoort te/kan zien ;) .
60 x Ventoux

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 08 mei 2013 17:02

@ harry Denk dat ze allemaal kilometers aan het maken zijn voor de komende tochten!

Rick100
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jul 2012 13:11

Rick100 09 mei 2013 14:19

Hallo Jan Janssen rijders,

Ik ben als beginnend wielrenner bij aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe racefiets. Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik voor een aluminium frame met carbon voorvork ga. Daarbij heb ik mijn oog laten vallen op een Jan Janssen Tour de France of een Cannondale Caad 8. Beide met een 105 groep. Ik ben 1.88 m en weeg 82 kg. Waar zou ik verder op moeten letten wat belangrijk is om misschien aan te passen. Heb hier en daar wel gelezen dat bij de instapmodellen de wielen niet altijd van de beste kwaliteit zijn. Ik zoek niet echt een racetype fiets, maar meer een die op comfort gebouwd is. Wie heeft ervaring met de JJ Tour de France?

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 09 mei 2013 22:19

Rick100 schreef:Hallo Jan Janssen rijders,

Ik ben als beginnend wielrenner bij aan het oriënteren voor de aanschaf van een nieuwe racefiets. Ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik voor een aluminium frame met carbon voorvork ga. Daarbij heb ik mijn oog laten vallen op een Jan Janssen Tour de France of een Cannondale Caad 8. Beide met een 105 groep. Ik ben 1.88 m en weeg 82 kg. Waar zou ik verder op moeten letten wat belangrijk is om misschien aan te passen. Heb hier en daar wel gelezen dat bij de instapmodellen de wielen niet altijd van de beste kwaliteit zijn. Ik zoek niet echt een racetype fiets, maar meer een die op comfort gebouwd is. Wie heeft ervaring met de JJ Tour de France?
Logische antwoord wat je hier krijgt is dat iedereen je zal adiviseren om een JJ tekopen! Al zal je je vraag in het Cannondale topic stellen dan zal iedereen je een CAAD aanraden. Over de CAAD kan ik je weinig vertellen. De TDF is standaard met een Mavic Aksium wielset uitgerust en dat is een prima setje voor jou gewicht.

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 11 mei 2013 00:09

Hoi Rick, ik heb de tour de france nu ruim een half jaar en HET IS EEN HEERLIJKE FIETS!! Doen dus...ook ik ben geen wielrenner maar iemand die op een mooie middag met blote beentjes 50-60 km gaat fietsen...en dat gaat fantastisch op deze TDF...voor zover een racefiets comfortabel kan zijn...ja volgens mij is de geometrie van onze fiets geen wedstijdgeo maar inderdaad op 'comfort'... maar er zit helaas geen demping etc op.... en zoals Joeyw al schreef, iedereen op dit forum is erg enthousiast maar volgens mij ook enorm trots op zn fietsie en dat is niet voor niets en zegt ook veel over de kwaliteit en het 'JJ gevoel': ik zit er -bijna altijd- met een gigasmile op!

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 11 mei 2013 13:54

Ik sluit me helemaal bij @ Harry aan! Je kunt de fiets helemaal zelf samenstellen en eventueel een andere kleur kiezen. Daarnaast het JJ gevoel dat helemaal tot zijn recht komt in de jaarlijkse JJ Forumrit met de meester zelf!

Rick100
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jul 2012 13:11

Rick100 11 mei 2013 20:40

Harry,

Ik zag dat jij in het verleden de keuze hebt gemaakt tussen een Sensa en een JJ. Wat heeft jou doen besluiten om voor een JJ te kiezen? De Sensa fietsen worden over het algemeen met een duurdere groep tegen een relatief goedkope prijs op de markt aangeboden. Persoonlijk vind ik de Sensa fietsen er mooi uitzien, maar gevoelsmatig denk ik dat de JJ kwalitatief beter is. Maar ja, wat is gevoel he. Weet je ook hoe de service van JJ is? Ik denk dat ik overigens voor de JJ ga, omdat deze aangeboden wordt bij een FM die hier in Friesland goed bekend staat om z'n service.

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 13 mei 2013 14:14

Ik doe niet helemaal mee met deze discussie over Carbon, Alu en welke SRAM groep, maar post toch even een plaatje van mijn eigen Jan Jansen Tour de France. Columbus Aelle buizen, frame gekocht in Barneveld in 1998, was toen al twee jaar oud maar zgan. Opgebouwd met gaandeweg "gevonden" onderdelen, oa. uitverkoopjes bij Lohman en Presto hier in Mokum. Heeft jarenlang in de schuur gehangen vanwege chronische nekklachten maar dat lijkt nu verholpen door het moustache stuur en langere stuurpen. Er zit ook een thumbie op rechts, frictie model, vanwege mismatch van Shimano derailleur en campa 8 spd casette. Fietst nu als een zonnetje, en weegt 10,3 kg met pedalen (deze op de foto zijn tijdelijk voor testritjes door de stad).

http://klimbie.com/jan-janssen-tour-de-france/

Sorry voor de link, het plaatje plaatsen lukte niet....ben geen programmeur!
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Plaats reactie