Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kuota

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 19 mei 2010 10:04

Sta voor dilemma. ik kan een keus maken tussen een Kebel en een Kharma.
Allebei mooi, ongeveer zelfde prijs. Kharma net iets beter afgemonteerd (helemaal Ultegra), Kebel voor groot deel Ultegra maar met Kuota Cranck.

Welke fiets is beter? Welke zouden jullie kiezen.
Ik heb een hekel aan slappe frames vooral bij bracket. Hoe zit dat met de Kharma en Kebel? Zit er veel beweging in?
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 mei 2010 10:15

@vaillant - toch even een serieuze vraag van een andere Kredo bezitter: waarom gekozen voor een shimano groep op een Italiaans frame?

@Krokie - ik zou persoonlijk voor de Kebel gaan. Dat vind ik een mooier model dan de Kharma. En de cranck zal je geen buil aan vallen. Qua stijfheid zullen de modellen elkaar niet veel ontlopen. Ik rij zelf op een Kredo en die is echt stijf.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 19 mei 2010 10:46

Moustache schreef:@vaillant - toch even een serieuze vraag van een andere Kredo bezitter: waarom gekozen voor een shimano groep op een Italiaans frame?

.


Omdat het ook schakelt?
Dit kan je toch geen serieuse vraag noemen Moustache.
Ga ff in het Shima-Campa topic uitlokken. :)

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 19 mei 2010 11:00

@Moustache dank voor je mening. Op de Kebel zitten ook Kuota remmen, schijnen van Tektro te zijn..klinkt als snel upgraden?
Ook qua maat ben ik er niet uit, val er net tussenin met 185. Wat is handig, naar boven of naar beneden afronden? Maw L of XL? (Kharma is net 1 cm korter dan de Kebel)
Neig naar de kleine maat omdat ik ook af en toe een opzetstuur voor triathlon erop zet en zo korter kan zitten. Ga ik daar spijt van krijgen?
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 mei 2010 11:16

rene1 schreef:
Moustache schreef:@vaillant - toch even een serieuze vraag van een andere Kredo bezitter: waarom gekozen voor een shimano groep op een Italiaans frame?

.


Omdat het ook schakelt?
Dit kan je toch geen serieuse vraag noemen Moustache.
Ga ff in het Shima-Campa topic uitlokken. :)


Kuota rijders mogen dit onder elkaar toch serieus vragen?
Misschien is hij wel zo enthousiast dat ik ga overstappen :)

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 mei 2010 11:18

Krokie schreef:@Moustache dank voor je mening. Op de Kebel zitten ook Kuota remmen, schijnen van Tektro te zijn..klinkt als snel upgraden?
Ook qua maat ben ik er niet uit, val er net tussenin met 185. Wat is handig, naar boven of naar beneden afronden? Maw L of XL? (Kharma is net 1 cm korter dan de Kebel)
Neig naar de kleine maat omdat ik ook af en toe een opzetstuur voor triathlon erop zet en zo korter kan zitten. Ga ik daar spijt van krijgen?


Heb je nu een fiets? Zo ja, hoe is nu je afstelling en afmeting?
1 cm is vaak met een stuurpen nog wel op te vangen. Echter pleit ik niet voor een stuurpen van 13 cm of langer.

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 19 mei 2010 11:46

Zit nu ff zonder maar de fiets die ik had had een 56 bovenbuis met 10cm stuurpen en 18 cm balhoofd. Nooit goed afgesteld overigens gewoon standaard mee gaan fietsen, stuurpen zou dan wellicht wat langer gekund hebben maar dan weer probleem met opzetstuur lighouding denk ik. Comfortabeler dus.
De Kebel in L heeft een 16 cm balhoofd en 56 cm bovenbuis. De XL bovenbuis is 57,5 cm en balhoofd 18 cm De Kharma XL heeft een bovenbuis van 57 en een 18cm balhoofd. is dus ietsje korter.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 mei 2010 13:33

Als je erop wilt gaan liggen zou ik juist voor het kortere balhoofd gaan.
Ik weet niet hoe diep (verschil in hoogte zadel - stuur) je zat, maar wellicht kan dat wat dieper?

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 19 mei 2010 13:39

Was net van 3 spacers naar 1 gegaan zonder problemen (had nooit bij stil gestaan om eea te veranderen)..Dan lijkt een L toch wel kunnen (beginnen met 3 spacers)
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 19 mei 2010 13:41

Je zou eigenlijk de diepte van je zit moeten weten bij je oude fiets.
De hoogte van het balhoofd heeft nog niets met die diepte te maken namelijk, die is op meerdere manieren in te stellen. Het zou inderdaad zo maar kunnen dat je met een ene 16 en een andere 18 dezelfde afstelling kan krijgen.

wtosser
Forum-lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:59

wtosser 19 mei 2010 14:06

Moustache schreef: Kuota rijders mogen dit onder elkaar toch serieus vragen?
Misschien is hij wel zo enthousiast dat ik ga overstappen :)
Tja waslijnen zijn niet het mooiste wat je je fiets kan aandoen. Wel het beste qua schakelprestaties naar mijn mening.

Maar goed, ik heb dan ook 6 Kuotas gehad met 7800 groepen erop, dus ik ben op zijn minst licht bevooroordeeld ;-)

En zó lelijk is het nou ook weer niet, Shimano aan je Kuota
[img=http://img266.imageshack.us/img266/7991 ... 1small.jpg]

vaillant
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2009 18:50

vaillant 20 mei 2010 20:14

Moustache schreef:@vaillant - toch even een serieuze vraag van een andere Kredo bezitter: waarom gekozen voor een shimano groep op een Italiaans frame?

@Krokie - ik zou persoonlijk voor de Kebel gaan. Dat vind ik een mooier model dan de Kharma. En de cranck zal je geen buil aan vallen. Qua stijfheid zullen de modellen elkaar niet veel ontlopen. Ik rij zelf op een Kredo en die is echt stijf.


Deze vraag heb ik al zo dikwijls gekregen, en ik zeg waarom niet rij al jaren met dura-ace en dat rijd perfect waarom dan veranderen. Dat maakt mij niks uit of dat frame nu van italie of ergens anders komt. Ik koop elk jaar een nieuwe fiets en nooit 2 maal het zelfde merk alléén de dura-ace group komt er altijd terug op.

Plaats reactie