Kuota
Sta voor dilemma. ik kan een keus maken tussen een Kebel en een Kharma.
Allebei mooi, ongeveer zelfde prijs. Kharma net iets beter afgemonteerd (helemaal Ultegra), Kebel voor groot deel Ultegra maar met Kuota Cranck.
Welke fiets is beter? Welke zouden jullie kiezen.
Ik heb een hekel aan slappe frames vooral bij bracket. Hoe zit dat met de Kharma en Kebel? Zit er veel beweging in?
Allebei mooi, ongeveer zelfde prijs. Kharma net iets beter afgemonteerd (helemaal Ultegra), Kebel voor groot deel Ultegra maar met Kuota Cranck.
Welke fiets is beter? Welke zouden jullie kiezen.
Ik heb een hekel aan slappe frames vooral bij bracket. Hoe zit dat met de Kharma en Kebel? Zit er veel beweging in?
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
@vaillant - toch even een serieuze vraag van een andere Kredo bezitter: waarom gekozen voor een shimano groep op een Italiaans frame?
@Krokie - ik zou persoonlijk voor de Kebel gaan. Dat vind ik een mooier model dan de Kharma. En de cranck zal je geen buil aan vallen. Qua stijfheid zullen de modellen elkaar niet veel ontlopen. Ik rij zelf op een Kredo en die is echt stijf.
@Krokie - ik zou persoonlijk voor de Kebel gaan. Dat vind ik een mooier model dan de Kharma. En de cranck zal je geen buil aan vallen. Qua stijfheid zullen de modellen elkaar niet veel ontlopen. Ik rij zelf op een Kredo en die is echt stijf.
Moustache schreef:@vaillant - toch even een serieuze vraag van een andere Kredo bezitter: waarom gekozen voor een shimano groep op een Italiaans frame?
.
Omdat het ook schakelt?
Dit kan je toch geen serieuse vraag noemen Moustache.
Ga ff in het Shima-Campa topic uitlokken.
@Moustache dank voor je mening. Op de Kebel zitten ook Kuota remmen, schijnen van Tektro te zijn..klinkt als snel upgraden?
Ook qua maat ben ik er niet uit, val er net tussenin met 185. Wat is handig, naar boven of naar beneden afronden? Maw L of XL? (Kharma is net 1 cm korter dan de Kebel)
Neig naar de kleine maat omdat ik ook af en toe een opzetstuur voor triathlon erop zet en zo korter kan zitten. Ga ik daar spijt van krijgen?
Ook qua maat ben ik er niet uit, val er net tussenin met 185. Wat is handig, naar boven of naar beneden afronden? Maw L of XL? (Kharma is net 1 cm korter dan de Kebel)
Neig naar de kleine maat omdat ik ook af en toe een opzetstuur voor triathlon erop zet en zo korter kan zitten. Ga ik daar spijt van krijgen?
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
rene1 schreef:Moustache schreef:@vaillant - toch even een serieuze vraag van een andere Kredo bezitter: waarom gekozen voor een shimano groep op een Italiaans frame?
.
Omdat het ook schakelt?
Dit kan je toch geen serieuse vraag noemen Moustache.
Ga ff in het Shima-Campa topic uitlokken.
Kuota rijders mogen dit onder elkaar toch serieus vragen?
Misschien is hij wel zo enthousiast dat ik ga overstappen
Krokie schreef:@Moustache dank voor je mening. Op de Kebel zitten ook Kuota remmen, schijnen van Tektro te zijn..klinkt als snel upgraden?
Ook qua maat ben ik er niet uit, val er net tussenin met 185. Wat is handig, naar boven of naar beneden afronden? Maw L of XL? (Kharma is net 1 cm korter dan de Kebel)
Neig naar de kleine maat omdat ik ook af en toe een opzetstuur voor triathlon erop zet en zo korter kan zitten. Ga ik daar spijt van krijgen?
Heb je nu een fiets? Zo ja, hoe is nu je afstelling en afmeting?
1 cm is vaak met een stuurpen nog wel op te vangen. Echter pleit ik niet voor een stuurpen van 13 cm of langer.
Zit nu ff zonder maar de fiets die ik had had een 56 bovenbuis met 10cm stuurpen en 18 cm balhoofd. Nooit goed afgesteld overigens gewoon standaard mee gaan fietsen, stuurpen zou dan wellicht wat langer gekund hebben maar dan weer probleem met opzetstuur lighouding denk ik. Comfortabeler dus.
De Kebel in L heeft een 16 cm balhoofd en 56 cm bovenbuis. De XL bovenbuis is 57,5 cm en balhoofd 18 cm De Kharma XL heeft een bovenbuis van 57 en een 18cm balhoofd. is dus ietsje korter.
De Kebel in L heeft een 16 cm balhoofd en 56 cm bovenbuis. De XL bovenbuis is 57,5 cm en balhoofd 18 cm De Kharma XL heeft een bovenbuis van 57 en een 18cm balhoofd. is dus ietsje korter.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Je zou eigenlijk de diepte van je zit moeten weten bij je oude fiets.
De hoogte van het balhoofd heeft nog niets met die diepte te maken namelijk, die is op meerdere manieren in te stellen. Het zou inderdaad zo maar kunnen dat je met een ene 16 en een andere 18 dezelfde afstelling kan krijgen.
De hoogte van het balhoofd heeft nog niets met die diepte te maken namelijk, die is op meerdere manieren in te stellen. Het zou inderdaad zo maar kunnen dat je met een ene 16 en een andere 18 dezelfde afstelling kan krijgen.
Tja waslijnen zijn niet het mooiste wat je je fiets kan aandoen. Wel het beste qua schakelprestaties naar mijn mening.Moustache schreef: Kuota rijders mogen dit onder elkaar toch serieus vragen?
Misschien is hij wel zo enthousiast dat ik ga overstappen
Maar goed, ik heb dan ook 6 Kuotas gehad met 7800 groepen erop, dus ik ben op zijn minst licht bevooroordeeld
En zó lelijk is het nou ook weer niet, Shimano aan je Kuota
[img=http://img266.imageshack.us/img266/7991 ... 1small.jpg]
Moustache schreef:@vaillant - toch even een serieuze vraag van een andere Kredo bezitter: waarom gekozen voor een shimano groep op een Italiaans frame?
@Krokie - ik zou persoonlijk voor de Kebel gaan. Dat vind ik een mooier model dan de Kharma. En de cranck zal je geen buil aan vallen. Qua stijfheid zullen de modellen elkaar niet veel ontlopen. Ik rij zelf op een Kredo en die is echt stijf.
Deze vraag heb ik al zo dikwijls gekregen, en ik zeg waarom niet rij al jaren met dura-ace en dat rijd perfect waarom dan veranderen. Dat maakt mij niks uit of dat frame nu van italie of ergens anders komt. Ik koop elk jaar een nieuwe fiets en nooit 2 maal het zelfde merk alléén de dura-ace group komt er altijd terug op.