Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 13 sep 2016 17:43

In Spijkenisse is zelfs een stoplicht dat altijd op rood staat. Het is stuk. Het is bij een bedrijventerrein en ik vind het een nare oversteek. Ik heb daar serieus wel eens 20 minuten staan wachten tot een mevrouw met een rollator me kwam verlossen met de mededeling dat dit licht nooit op groen gaat.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 13 sep 2016 17:48

Ik sta daar nu nog, vertel je me nu dat hij helemaal niet op groen gaat?

Daar ga ik met mijn geode gedrag, dan maar rechtsomkeert.
Afbeelding

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 13 sep 2016 18:14

J.Edge87 schreef:
Erik schreef:
J.Edge87 schreef: Tijdstip is net zo belangrijk. Dinsdagmiddag om 6 uur moet je wel wachten bij het verkeerslicht. Maar zondagmorgen 8 uur is daar wellicht niemand te bekennen. Dan rijd ik ook door.... ik vind het dan echt onzin om te stoppen en op het knopje te duwen. Gelukkig gaan er tegenwoordig veel lichten automatisch op groen.
En middenin de nacht mag je zeker ook best met 100 in je auto door de binnenstad scheuren, want dan is er ook niemand?
yeah right... dit is natuurlijk onzin. je snapt best dat iedere oversteek situatie anders is dan de andere. ik zeg niet dat het mag...door rood rijden, je bent nog steeds in overtreding. maar met veiligheid heeft het op dat moment niets te maken. met 100 door de binnenstad wel...onzinnige vergelijking in een discussie die ik hier serieus probeer te voeren. :dislike: :dislike:
Natuurlijk snap ik dat en natuurlijk is de vergelijking zwaar gechargeerd. Misschien was 150 op een lege snelweg een betere vergelijking geweest. Punt is echter dat ik onderhand een beetje moe wordt van alle argumenten om je niet aan de verkeersregels te houden. Je begeeft je door daarin keuzes te maken op een hellend vlak en dat vind ik niet goed.

Overigens gaan de argumenten over witte achterspatborden etc. ook volkomen mank, aangezien die regels òf niet meer bestaan, òf er niet op gehandhaafd wordt. Nu wordt dat op een bel ook niet, maar dat vind ik dan weer een kwestie van algemeen fatsoen, zeker als je ziet hoeveel aanstoot men er aan neemt als je hem niet hebt.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 sep 2016 07:40

Leuk dat gesteggel over een bel of rood verkeerslicht, maar dat gaat het niet om. Iedereen 'kleurt' weleens buiten de lijntjes, de een op de fiets, de ander bij zijn belastingaangifte, hele volksstammen zitten privé zaken te regelen in de tijd van de baas, het gaspedaal wordt stevig ingedrukt, noem maar op. Geen mens is vrij van zonde. Alleen lijken we onze eigen zondes te bagataliseren en leggen we graag zout op die van de ander. We zouden weer eens wat meer in de spiegel moeten kijken eer we anderen vooroordelen.

En ja, ik heb een bel en rijd weleens door rood :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 14 sep 2016 11:05

Amen...!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 14 sep 2016 12:09

Boze man rijdt expres groep wielrenners aan
#rtvnh
http://www.rtvnh.nl/nieuws/191726/Boze+ ... enners+aan

Is dus gewoon poging tot doodslag, als je de beschuldiging van OvJ mag geloven.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5882
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 sep 2016 12:36

Maar helaas heeft iemand ons ook weer eens in een kwaad daglicht gezet. :(
www.rtvutrecht.nl/nieuws/1519580/

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 14 sep 2016 12:45

Dat soort mensen mogen ze van mij ook wel juridisch heel hard aanpakken. Of je nu wielrenner of automobilist bent, maar doorrijden na een ongeval, en dan in het bijzonder bij een klein kind, is wel echt laag.

Gebruikersavatar
Pieter883
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2016 08:43
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Pieter883 14 sep 2016 12:54

Is nog een vrij specifiek signalement, kan bijna niet anders of er zijn mensen die weten wie het is.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 14 sep 2016 13:24

G.B. Lux Dream schreef:Boze man rijdt expres groep wielrenners aan
#rtvnh
http://www.rtvnh.nl/nieuws/191726/Boze+ ... enners+aan

Is dus gewoon poging tot doodslag, als je de beschuldiging van OvJ mag geloven.
Goh die reacties er onder zijn ook weer van een bijzonder niveau zeg. Lijkt zo net of de wielrenners de schuldige zijn. alle vooroordelen komen ook voorbij: hardrijden, niet aan de kant gaan, 4 naast elkaar (zijn dat niet vooral scholieren?) en ga zo maar door.
Heb dit zelf ook al eens gemerkt toen ik aangereden werd op een fietspad. Die man gooide alle vooroordelen eruit om maar de schuld af te schuiven.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 sep 2016 13:41

rondje schreef:
G.B. Lux Dream schreef:Boze man rijdt expres groep wielrenners aan
#rtvnh
http://www.rtvnh.nl/nieuws/191726/Boze+ ... enners+aan

Is dus gewoon poging tot doodslag, als je de beschuldiging van OvJ mag geloven.
Goh die reacties er onder zijn ook weer van een bijzonder niveau zeg. Lijkt zo net of de wielrenners de schuldige zijn. alle vooroordelen komen ook voorbij: hardrijden, niet aan de kant gaan, 4 naast elkaar (zijn dat niet vooral scholieren?) en ga zo maar door.
Heb dit zelf ook al eens gemerkt toen ik aangereden werd op een fietspad. Die man gooide alle vooroordelen eruit om maar de schuld af te schuiven.
Ze noemen wielrenners egoisten die de weg opeisen om vervolgens zelf al Pokemon spelend op de verkeerde weghelft met een mp3 speler in jou er op te wijzen dat je op het niet verplichte fietspad rijden moet. Dan moet je ze nog bedanken ook (het liefst publiekelijk, op je knieeen en in de vorm van een bos bloemen) als ze je na 3x bellen en pardon roepen er eindelijk langs laten. Als je het niet doet ben je een lul en een wegpiraat.

Lekker makkelijk een ander de schuld geven om je eigen tekortkomingen uit de weg te gaan (ik doe het ook).

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 14 sep 2016 13:50

triest die reacties die er onder staan. echter weten we allemaal dat de dingen die ze opnoemen vaak wel van toepassing zijn op wielrenners. daar gaat heel deze draad nu eenmaal over. asociaal racen, grote groepen die niet aan de kant gaan, afgesneden worden enz enz. en helaas zijn het vaak geen vooroordelen, maar is het een ergernis, frustratie die is opgebouwd uit een reeks negatieve ervaringen met wielrenners. misschien moet de knwu of de ntfu maar eens hard gaan werken aan een imago verbeteringscampagne ofzo, want mensen op een fiets met een krom stuur zijn automatisch de lul... jammer, maar het komt niet uit de lucht vallen, dus misschien moeten we ook eens meer hand in eigen boezem steken ipv weg te kijken en te gaan roepen over andere weggebruikers die slingerend, append, slechthorend, ebikend over het fietspad gaan.

kom maar op met de minnetjes
is het fietsen aan het her-ontdekken

Plaats reactie