Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 jul 2014 12:52

Gisteren passeerde ik in het Beatrixpark in Amsterdam met 34 km/uur een man op een skateboard, waarvan ik het al vreemd vond dat hij helemaal niet hoefde af te zetten met zijn been. Een fractie van een seconde later hoorde ik het gezoem van een elektromotor aanzwellen en het volgende moment spoot hij mij voorbij, in zijn hand een soort bediening die mij nog het meest deed denken aan de snelheidsregelaar bij een slotcar speelgoedracebaan. Gezien mijn snelheid en de vaart waarmee hij van mij wegreed ging hij minstens 40 km/uur.

Levensgevaarlijk.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 26 jul 2014 16:02

RonaldS1973 schreef:Tsja sterke verhalen hier over wat wel en niet fout is wat de mannen in de tour aanhebben.

Eens even verder kijken dan eigen inbreng bij uiterlijk vertoon, hey zie ik jullie nu allemaal in roze pakjes fietsen omdat jou sponsor die je 5 ton per jaar schuift omdat je per ongeluk snel kan fietsen dat nou eenmaal wil..
:?:

En nu in normaal Nederlands...

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 jul 2014 20:03

timo2.0 schreef:Gisteren passeerde ik in het Beatrixpark in Amsterdam met 34 km/uur een man op een skateboard, waarvan ik het al vreemd vond dat hij helemaal niet hoefde af te zetten met zijn been. Een fractie van een seconde later hoorde ik het gezoem van een elektromotor aanzwellen en het volgende moment spoot hij mij voorbij, in zijn hand een soort bediening die mij nog het meest deed denken aan de snelheidsregelaar bij een slotcar speelgoedracebaan. Gezien mijn snelheid en de vaart waarmee hij van mij wegreed ging hij minstens 40 km/uur.

Levensgevaarlijk.
Niet alleen levensgevaarlijk, ook niet toegestaan op de openbare weg.

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 28 jul 2014 12:58

Een tijdje terug kwam ik iemand tegen met een Castorama setje aan:

Afbeelding

Kan dus echt niet als je geen Durand of Brochard heet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39689
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2014 13:25

Theo V schreef:
timo2.0 schreef:Gisteren passeerde ik in het Beatrixpark in Amsterdam met 34 km/uur een man op een skateboard, waarvan ik het al vreemd vond dat hij helemaal niet hoefde af te zetten met zijn been. Een fractie van een seconde later hoorde ik het gezoem van een elektromotor aanzwellen en het volgende moment spoot hij mij voorbij, in zijn hand een soort bediening die mij nog het meest deed denken aan de snelheidsregelaar bij een slotcar speelgoedracebaan. Gezien mijn snelheid en de vaart waarmee hij van mij wegreed ging hij minstens 40 km/uur.

Levensgevaarlijk.
Niet alleen levensgevaarlijk, ook niet toegestaan op de openbare weg.
Ik ben vorige week ingehaald door een e-stadsfiets die minimaal 40 reed. (ik reed ca 32 km/u)
Ook levensgevaarlijk maar wel toegestaan. Ik had zo'n snelle trouwens nog nooit gezien in real life.
Less is bore

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 28 jul 2014 14:36

34km/u in een park vind ik ook best wel rap en gevaarlijk klinken eigenlijk...

En of 40 op een e-bike gevaarlijk is zal eerder afhangen van hoe er gereden wordt dan van de snelheid zelf. 35 op een racefiets is soms ook levensgevaarlijk en soms geen enkel probleem.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27920
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jul 2014 14:55

Het mag niet, dingen zijn begrensd op 25 km/uur, daarboven wordt het gezien als brommer.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39689
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2014 16:36

havana schreef:Het mag niet, dingen zijn begrensd op 25 km/uur, daarboven wordt het gezien als brommer.
No way dat die dingen allemaal begrensd zijn. 30km/u kom ik wel vaker tegen en nu dus de eerste met 40.
Mogen of niet mogen is nog zo schimmig als het maar zijn kan.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 jul 2014 19:41

Ja en onze brommer was ook "begrensd" op 45 km/h-50km/h ;). Zal met een e-bike niet veel lastiger zijn om dat wat aan te passen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
wielklem
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:50

Gebruikersavatar wielklem 29 jul 2014 23:45

Elektrische fietsen die ondersteuning geven boven 25 km/h zijn Speed pedelecs. Deze moeten typegoedkeuring hebben en zijn volgens de wet een snorfiets. Dus blauwe plaat achterop en in de verzekering, net als een gewone (snor)scooter.

Een gewone elektrische fiets moet dus altijd stoppen met ondersteunen wanneer de snelheid hoger is dan 25 km/h. Natuurlijk kan je door zelf te trappen wel gewoon harder rijden dan 25 km/h. En elektrische fietsen zijn minder 'plug-and-play' op te voeren als een brommer :)

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 30 jul 2014 19:48

aapje schreef:Een tijdje terug kwam ik iemand tegen met een Castorama setje aan:

Afbeelding

Kan dus echt niet als je geen Durand of Brochard heet.
Mag wel als je Bob de Bouwer heet. Dat dan weer wel.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 30 jul 2014 20:07

GJEvK schreef:34km/u in een park vind ik ook best wel rap en gevaarlijk klinken eigenlijk..
Je kent het Beatrixpark in Amsterdam?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie