Vandaag geklust aan de fiets
Nogmaals wat onze vriend @Keezx heeft gezegd.
Het betreft de aandrukring nr. 3 op onderstaand plaatje van een ander balhoofd maar het principe blijft hetzelfde.
Het betreft de aandrukring nr. 3 op onderstaand plaatje van een ander balhoofd maar het principe blijft hetzelfde.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat is wel zo makkelijk maar de compressie-ring in mijn Supra balhoofd heeft ook geen opening en er zit m.i. nog zo'n conische ring in die aandrukring van de foto alvorens de topcap er bovenop komt.
Edit: na controle op een door mij gemaakte schets blijkt de compressiering in mijn Supra balhoofd wel een opening te hebben en geen extra aandrukring alvorens de topcap er bovenop komt.
Edit: na controle op een door mij gemaakte schets blijkt de compressiering in mijn Supra balhoofd wel een opening te hebben en geen extra aandrukring alvorens de topcap er bovenop komt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het blijft dus de vraag wat die ring doet, tenzij daar nog weer een dun compressieringetje in komt.
Maar het waarschijnlijkste is dat het gewoon de vorkconus is die wat los op de vork zat....
Maar het waarschijnlijkste is dat het gewoon de vorkconus is die wat los op de vork zat....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
De nieuwe oude ultegra 6700 groep op de Bianchi van m'n vriendin doet het nog niet fantastisch. De afstelling van de achterderailleur wil niet. Als je hem van groot naar klein afstelt zit hij in de 1 na zwaarste versnelling mooi uitgelijnd met het kleinste kransje en als je hem andersom afstelt schakelt hij niet meer af. Het lijkt er op dat hij geen lineaire stappen maakt maar richting het kleinste kransje meer verplaatst per klik. Voor mij klinkt het als een kabelprobleem maar die zijn nieuw.
volgens mij is het niet de compressiering, maar een ring die onder een plastic ring IN de lagercup dient te zitten. De compressiering duw je dan later in de cupKeezx schreef:Het blijft dus de vraag wat die ring doet, tenzij daar nog weer een dun compressieringetje in komt.
Maar het waarschijnlijkste is dat het gewoon de vorkconus is die wat los op de vork zat....
Hoe bedoel je fout? Niet strak genoeg? De pad is niet uitgelijnd. Moet dit bij derailleur vervangen? Hij lijkt recht maar ik kan dat slecht beoordelen. Tooltje voor nodig?Keezx schreef:Klinkt als de kabel vaud geklemd op de achterderailleur, dit is kritisch.